Kadens återuppstår.

Kadens återuppstår.
Fick också em lapp i lådan, tror minsann att jag skall förnya prenumerationen. Lite lustig avi bara med fakturadatum 2005-05-04 och sista inbetalningsdatum 2005-06-15 :)

Kadens återuppstår.
Är det samma folk bakom som gjorde cykeltidningen? Både sista numret av kadens och cykeltidningen höll hög klass tyckte jag.

Det är roligt med bra cykeltidningar, så det kanske blir en tur till kiosken när den här dyker upp.

/rikard

Kadens återuppstår.
Jag ska verkligen inte prenumerera på tidningen!
Jag hann få ett nummer av tidningen Kadens sen gick den i konkurs. Sen fick jag ett ex. av Cykeltidningen i den stod det att jag kan fylla i en intresseanmälan för ev. prenumeration.

Jag hade ju precis betalat för sex nummer som skulle komma till mig per post!
Det saknas fyra nummer som jag betalat för. Riktigt dåligt känns det.
Har börjat köpa What mountainbike och Mbr istället regelbundet.
Bra tidningar med matnyttig information och roliga pryltester med fina bilder på bra cykelställen.

Kadens kanske jag köper som lösnummer ifall ngn artikel lockar men ingen mer prenumeration tyvärr. Den tidningen har gått o graven allt för många ggr bara för att byta ägare o skaka av sig prenumeranter så de får betala igen om de vill prenumerera på tidningen.

Kadens återuppstår.
Vilka ställen säljer Kadens, Cykeltidningen och/eller utländska cykeltidningar i Göteborg (Västra/Centrala delen)?

Senast redigerad av en moderator:
Kadens återuppstår.
Tjena!

Finns ju gratis att läsa på biblioteket, där har dom sköna fotäljer.. varför prenumerera??
Den dan det kommer en svensk cykeltidning som inte är genombesudlad med Cykelförbundets diktatur så kommer jag prenumerera..
Bästa svenska cykeltidningen just nu är cykelfrämjandets.. dom har artiklar om allt fårn nya cyklebanan i Smålilla till 24/7-klingor till Rose Versand katalogen.. creds!!
(nästa nummer ska dom ha tysk postorder-test.. bra poäng på sådana artiklar!)

Kadens återuppstår.
Ni som betalade en pren strax före konkursen och aldrig hann få någon tidning, har ni talat med redaktionen för "nya" Kadens om saken? Iofs är det ju ett helt nytt bolag som står bakom, men man kan alltid fråga om rabatt, kompensation osv. Bättre än att sitta på kammaren å sura och ta saker för givet.

Kadens återuppstår.
bruse skrev:
-------------------------------------------------------
> Ni som betalade en pren strax före konkursen och
> aldrig hann få någon tidning, har ni talat med
> redaktionen för "nya" Kadens om saken? Iofs är det
> ju ett helt nytt bolag som står bakom, men man kan
> alltid fråga om rabatt, kompensation osv. Bättre
> än att sitta på kammaren å sura och ta saker för
> givet.

Är det verkligen ett helt nytt bolag man betalar in till? Ägaren av tidningen är visserligen ny, men både nu och då är det Titeldata som man betalar till. Tidningen kanske har ett nytt namn (ser iofs inte så ut på räkningen jag fick hem igår), men den är mer eller mindre en fortsättning på Kadens.

Hur som helst, det kan ju inte som bruse säger skada att prata med redaktionen på Kadens (eller vad tidningen nu heter) om saken.

Kadens återuppstår.
Titeldata är bara en firma som på uppdrag av diverse tidningar ombesörjer själva prenumerationen. Många tidningar använder dom. Ungefär som Posten som bär ut många tidningar ;~)

Kadens återuppstår.
Har också fått en lapp nu, men vete tusan hur jag ska göra!!

Känns lite osäkert att teckna en ny pren med tanke på den nyligen skedda vurpan dem gjort, kanske bäst att köpa lösnummer av den och starta en pren på MBA istället för den verkar ju hänga med?!?!

Fler som resonerar som mig eller??

Bosse

Kadens återuppstår.
Jag fick också ett inbetalningskort igår. Efter 10 minuter var den betald.
Ska vi ha en svensk tidning så måste vi vara beredd att stötta genom prenumation.
Som det säkert sagts tidigare så var det ju inte Tidningen Kadens som gick omkull, utan dess förre Ägare. Inget man kan belasta Kadens redaktion för.

Kadens återuppstår.
Vi köper lotter o spelar på Harry o på puben! då är vi kung i baren så vad har vi kvar då ? Vad är då några hundralappar på en tidning som kanske kommer . Jag stödjer svensk läsning .....fick inget betyg i engelska eller tyska .
//Tord

Kadens återuppstår.
Jag ska börja prenemurera på kadens för första gången nu eftersom jag tycker dom snäppt upp tidningen ordentligt dom senaste numren. Dom som har betalt prenemuration till den gamla ägaren kommer att få en glad överraskning i brevlådan.

Kadens återuppstår.
Jag fick två inbetalninsgkort på samma summa, men ena 7 nummer och den andra 8. Jag ska nog vänta till ett nummer verkligen kommer ut i handeln, innan jag betalar en prenumeration. Inte för att se kvalitet osv, det skiter jag, finns det bara en cykeltidning, ok Cykla åxå då, så får den va nästan hur dålig som helst. Monopolets baksida mitt herrskap! Utan för å se om den verkligen kommer ut!

Kadens återuppstår.
Mig vill dom tydligen inte ha som prenumerant.... Inget kort här inte... Eller så kommer det i morgon.
Trist för alla som hade betalat och inte fick ett endaste nummer, men det borde man ju kunna diskutera med dom tycker jag.
Själv kommer jag inte ihåg hur många nummer jag fick, men en ny prenumeration blir det hur som helst. Det motsvarar ju inte så många bira på krogen, och där hamnar jag inte så ofta nu för tiden ändå..

Kadens återuppstår.
Jag fick också ett enda nummer efter att jag betalt prenumeration, lite surt javisst. Får se om det går att lösa på något vis. Har heller inte fått något erbjudande om att bli prenumerant trotts att jag fick ett gratisnummer.

Kadens återuppstår.
Så var det beslutat att försöka igen, jag fick ju dem flesta nr av min pren och det var ju som sagt inte Kadens fel att det blev konka så dem får en chans till, och det var ju inte så stora pengar heller så friskt vågat osv ;-)

Bosse

Kadens återuppstår.
=David skrev:
> Dom som
> har betalt prenemuration till den gamla ägaren
> kommer att få en glad överraskning i brevlådan.

Var inte så hemlighetsfull nu... får vi en ulltröja? Eller kanske ett mustaschstyre?

Kadens återuppstår.
Jag har lagt lappen vid datorn och ska betala så snart jag hinner. Jag gillade Kadens och visst ska man stötta svenska alternativ.

Jag gissar att jag hade en hel del flyt då jag fick ett erbjudande om att förlänga min prenumeration men sög på karamellen för att se om det fanns något specialerbjudande typ det om pedaler och tidning som paket för nya prenumeranter. Sedan gick förlaget omkull innan jag kom mig för att betala. Kanske var det mitt fel.... =)

Kadens återuppstår.
Ska självklart prenumerera. Det räcker ju inte med att bara köpa Singletrack o MTBUK. Kadens är ett perfekt komplement. Sverige förtjänar en egen cykeltidning.

Kadens återuppstår.
Kul att ha fått tidningen i brevlådan igen (dessutom före utsatt tid), samt riktigt bra att de (vi) som betalt prenumeration tidigare får de nummer vi har innestående.

Kadens återuppstår.
Får vi verkligen det? Är det inte så att prenumerationen ska betalas senast den 30:e dvs. man får första numret på kredit..??

Kadens återuppstår.
Ekorre skrev:
> Hmm, Jag betalde in prenumerationen föra gången
> och fick inte en enda tidning. Tror det blir lös
> nummer på pressbyrån nu...

exakt samma sak hände mig.

Kadens återuppstår.
Undrar vad man ska jag för att även jag ska få den. Hann bara få ett nummer innan den gick kk. Anmälde mig på förra sidan att jag ville ha den, men inget hände. Anmälde mig på nya hemsida att jag vill prenumera på den, forfarande tyst. Och så läser man här på Happy att flera har fått både inbetalningsavier och en TIDNING hmmm.

Kadens återuppstår.
Just det jag måste ju ringa och kolla det där, vart pengarna som jag (och väldigt många fler) la på en helårspren. tog vägen...
Någon annan som har testat?

Tillbaka
Topp