Jag har två Moccamaster-bryggare, men har inte jämfört just de du frågar om, men jag tror att den jag har på landet är den nedre du länkar till.
Men kanske ytterligare ett val: Moccamaster termosbryggare
Moccamaster Automatic Thermo brygger kaffet direkt i den medföljande termoskannan där kaffet behåller en perfekt serveringstemperatur. Den har automatiskt droppstopp och brygger 1 kanna (1,25 liter) kaffe på 6 minuter. Termoskannan bör förvärmas före användning. Den levereras med både...
se.moccamaster.com
Särskilt om du har en uteplats/balkong/fikar länge och en bit bort från köket kan det vara fördel med termoskanna.
Sedan vill jag varna för de Moccamaster-bryggare som har manuellt droppstopp
Efter att ha köpt vår 1a Moccamaster, med automatiskt droppstopp, till boendet i stan var vi tvungna att även köpa en till landet. Det blev den billigaste med droppstopp jag kunde hitta på nätet, tyvärr visade det sig att det var modellen med manuellt droppstopp.
Det tog alltid några ggr med översvämning att komma ihåg det, så den på landet är nu utbytt mot en med
automatiskt droppstopp!
Det finns (förstås) redan en köpa kaffebryggartråd, detta är ju Happy
Dags för ny bryggare av det bruna guldet, livets vatten:) Krav: - Ska finnas inbyggd kvarn, (alltså den maler på beställning) - Timer -Alla andra fiffiga nymodigheter:) Vad har ni? Vilken är bäst?
happyride.se