[Kalender] 1:a maj ride 2018 i Lunsen, Uppsala

Jobbar så har ingen möjlighet, annars vore det kul.
Å andra sidan kanske man inte är välkommen med en E-mtb för den delen heller?

Jag kommer ju garanterat inte i år då jag bröt nyckelbenet igår, men med tanke på det utlovade vädret så...

Screenshot_20180425-145933.png

dnleriksson sa:
Jag kommer ju garanterat inte i år då jag bröt nyckelbenet igår, men med tanke på det utlovade vädret så...

Du skulle kollat väderprognosen innan du bröt nyckelbenet.

Jag kommer om det blir sol.

s sa:
dnleriksson sa:

Jag kommer om det blir sol och om jag är nykter.

Tråkigt med benbrott Dnl, gjorde du en noggrann markinspektion?

Min pappa bor granne med Lunsen så jag ska försöka lura med honom. Dock är vi inte medlemmar i Uppsala Stigcyklister. Är det någon obligatorisk eller frivillig avgift för att vara med?

itisasitis sa:
Min pappa bor granne med Lunsen så jag ska försöka lura med honom. Dock är vi inte medlemmar i Uppsala Stigcyklister. Är det någon obligatorisk eller frivillig avgift för att vara med?

Man måste absolut inte vara medlem i Uppsala Stigcyklister (som är gratis btw). Ingen avgift eller ngt för turen heller, det är bara en rolig traditionell 1a maj-gruppcykling! :D

WSB sa:
s sa:
dnleriksson sa:

Jag kommer om det blir sol och om jag är nykter.

Tråkigt med benbrott Dnl, gjorde du en noggrann markinspektion?

Inspekterade en tall grundligt med axeln i samma dropp som Eric körde vid KBH...

Har precis färdigställt en vattenfärgsmålning över händelseförloppet! Med vänster hand då förstås så ha överseende med kvaliteten ?
IMG_20180426_131744_940.jpg

Haha. Av dokumentationen att döma har du så lågt BB (alt. långa vevar) att pedalerna tog i varje varv när du trampade dig fram mot tallen. Läk väl!

/Johan

Undrar om min hardtail är rullduglig... Jag är ju hemma på visit så skulle möjligtvis kunna hänga på. Måste forska i detta!

Kom ihåg att att a med ngt att grilla om ni vill, det kommer inte att bjudas på något ¯\_(ツ)_/¯

Det set ut att bli liiiiiite lite regn runt 10 men kräsen blir utan ;kr

Vi ses imorgon!

Jag viker mig för vädret... hade vart roligt men första svängen ute på nya cykeln får gärna vara i torr terräng ?
Kommer väl fler tillfällen.

20180501_102846-01.jpeg

20180501_115016-01.jpeg

20180501_115111-01.jpeg

20180501_125151-01.jpeg

20180501_143238-01.jpeg

20180501_143115-01.jpeg

20180501_151415-01.jpeg

Blev ju riktigt bra det där! Tack alla för trevlig tur :) Och extra stort tack till Dnl för lånet av hoj!

// Erik

Har precis flyttat massa lera och barr från Lunsen till grönområdena i Årsta så nu behöver ni inte fundera på varför det blivit så olerigt i Lunsen. Tack för idag! Det var kanonkul, jag kommer garanterat dyka upp på fler första maj rajder.

Tillbaka
Topp