[Kalender] 100 mil "Över trädgränsen"

Sveg nu efter en mycket seg och kall natt (5-7 grader i flera timmar). Benen glömde jag hemma, tror jag… Sov någon timme i en tom bilkaross, inte så tokigt faktiskt. Och regnet drar in, men det har inte blivit varmt än.

På söndag kan man också spela golf istället, om man vill!

IMG_6464.jpeg

IMG_6461.jpeg

20360F05-D37A-40A3-BC2B-5F57B3059661.jpeg

Nä, nu struntar jag i det här. Många små anledningar, mest dåliga regnkläder. Vände tillbaks till Älvdalen och funderar om jag ska cykla eller åka kollektivt hem.
Skulle visserligen kunna cyklat vidare, men utan min gamla Rapha Hardshell-jacka känns det ostadiga vädret lite för riskabelt. Jag tar med den nästa år.
Tack för trevligt sällskap @siebengang och @NotReallyGunde . Ha roligt!

Visa bilaga 640232
Nä, nu struntar jag i det här. Många små anledningar, mest dåliga regnkläder. Vände tillbaks till Älvdalen och funderar om jag ska cykla eller åka kollektivt hem.
Skulle visserligen kunna cyklat vidare, men utan min gamla Rapha Hardshell-jacka känns det ostadiga vädret lite för riskabelt. Jag tar med den nästa år.
Surt & hoppfullt!

Visa bilaga 640232
Du var starkare fram till lilla backen, tänkte att du kommer ikapp när det plattar ut. Tack för sällskapet både på vägen och i sängen ???

Det var kaos på matfronten i Sveg så jag tog sikte på Linsel, Efter Sveg kom ett lättare duggregn en stund. Tappade ena vattenflaskan, 3 km kvar till maten öppnade sig himmeln, så onödigt. Blöt men inte nämnvärt kall väntar jag nu på sen lunch. Sitter i valet och kvalet om jag ska byta om till regnbibsen. Rdigerat: det började ösa på igen och regnradar säger regn. Så det blir klädbyte

Senast ändrad:
Är i Särna och tittar på väderprognosen. Regnskurarna upphör ganska snart för gott. Men det blir kallt igen i natt, under 10. Motivationen för mer type 2 fun är begränsad. Kan sammanfatta första halvan med tre ord: Kallt, blött, trött.

Under en av de senaste rejäla skurarna flyttade jag in i ett garage mitt i skogen. På en liggcykel har man alltid ett (för kort, för smalt) liggunderlag. Tror att jag somnade någon kvart, sedan blev det kallt.

IMG_6471.jpeg

misärepilog:

Innan start hade jag den fina idén att lämna kvar hemnycklarna i bilen. ”De behöver jag ju inte”
Fick alltså snällt cykla tillbaka till Köping och hämta bilen, något jag gärna väntat med tills imorgon.
Ingen riktig misär dock. Det var platt Västmanlandsväg, utan regn.

misärepilog:

Innan start hade jag den fina idén att lämna kvar hemnycklarna i bilen. ”De behöver jag ju inte”
Fick alltså snällt cykla tillbaka till Köping och hämta bilen, något jag gärna väntat med tills imorgon.
Ingen riktig misär dock. Det var platt Västmanlandsväg, utan regn.
Att tänka minimalistiskt när jag packar får jag inte så sällan sota för. Men det måste gå att få med precis det man behöver och inget mer, eller?

Sitter i skuggan i Malungsfors. Så jäkla trött. Ser på regnradar att regn är på in tågande.tänk om jag var lite snabbare...

Bilagor

• Screenshot_20230724-135144_Maps.jpg
    Screenshot_20230724-135144_Maps.jpg
    219.1 KB · Besök: 34

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp