[Kalender] 30 mila Södertälje

Får erkänna att jag är lite sugen att få till en långtur till innan det är dags att gå i ide. Får se hur väderprognoserna ser ut i morgon kväll. Just nu ser det ju helt OK ut - ingen nederbörd, behörig marginal till nollan och medvind på hemvägen.

Är det några anmälda?

Jag är allt annat än i form och har inte cyklat många mil sedan jag klota under rekningen inför UTU och det samma gäller frugan. Men någon gång så måste man ju komma igång. Vädret ser bra ut med en fin sydvästan som man tar i lä av skogen på vägen ner och sedan bärs hem av på den öppna slätten på vägen hem. Det finns dessutom några på anmälningslistan som jag brukar cykla med även om Hasse#7 fått förhinder. Jag har dock fått lycka till ifrån honom och känner mig nog mest tacksam då jag troligtvis hade behövt släppa Hasse#7 redan ut ur Södertälje.
Vi fick ett mejl ifrån en lång tysk som ville kvalificera sig till föranmälan inför PBP 2019 och därför gärna ville köra detta lopp. Han undrade om hur han kunde hyra cykel eller låna. Jag varnade för svart-is och sa att jag inte kände till någon uthyrare. Jag kände ett kort tag en lockelse att lägga ut en tråd här om att hjälpa denna tysk att finna en cykel men verkligheten kom i mellan.

Där tändes dock en gnista det är kanske dags att komma igång. Först tänkte vi inte möjligt men sen tänkte vi man kommer ruggigt långt på gamla meriter. Sedan så finns ju även lockelsen av att köra hela året och klara calendar challenge.

http://stockholm.randonneurs.se/wp/2018/01/29/the-randonneur-stockholm-calendar-challenge

Mao bli inte förvånade om ni ser mig och frugan på startlinjen. Efter viss tvekan så bestämde vi oss. Vi kastar in en anmälan och står sig vädret och vi klarar oss ifrån alla elaka baskilusker som huserar så startar vi.

Jag tror bestämt att det hände något här och nu. Jag tror bestämt att det var startskottet för familjens satsning inför PBP 2019.

Haha, med dessa kluriga, vilseledande och lite virra ord och förklaringar kan man ju inte stå emot :-)

Ser fram emot en trevlig avslutning till brevetsäsongen.

Btw: hoppas jag kan "använda" en 100-milare som ersätter en 40-milare för att få ihopp en superrandonneur serie?

Jag tror vi hade utgjort en fin liten klunga som inte haft alltför bråttom. Min Täbytur gav inga signaler om överskottsenergi. Det känns som det är väsentligt att de som känner sig sugna på turen ger sig till känna. Det är mycket lättare att säga ja om man är några stycken.

Den här rundan hade jag glömt. Har anmält mig till Sixtenloppet på söndag men nu blir man ju lite sugen på en tur i Sörmland, det ena utesluter kanske det andra.Det ser nu ut som att det blir trevligare väder på lördag än söndag.

Cykeln är redo och jag med.
Planen är att ta det lugnt och äta god lunch i lugn och ro.
Jag har en liten fråga dock (kastar in den här för att jag tror det är enklast).

Grejen är att jag och min cykeldator har ett jävligt komplicerat förhållande till varandra.
Ibland fungerar det klockrent fast andra gånger inte.
En sak är säker och det är att det inte är jag som står vid styrspakarna utan det tycks istället vara en humörsfråga
ifrån datorns sida.

På grusrundan härom helgen vägrade den att visa spåret (ormen) jag vill följa och valde istället att slumpvis meddela tex "sväng höger om 150 m" vare sej det behövdes eller inte.
Vissa gånger fanns inget val då vägen av sej själv gick just åt det hållet (alternativ saknades).
Andra gånger hoppade den över liknande information fast talade iallafall om att jag var "av banan" efter ett ögonblick.

Min fråga är kort och gott: Laddar ni proffs ned banan som "spår" eller "rutter & waypoints"?
Visserligen hittar jag i regel hem ändå fast jag upplever det här som enerverande och vill ha ett slut på det hela.
By the way, jag har en 520.

Vi ses imorrn...

Mike

Hemma med en duvel efter en härlig dag i sadeln :-)

En jätte trevlig grupp på 8-9 som körde sansad och omtänksam och tillät lite längre stopp inkl lunch och höll ihopp hela vägen. Slutstämplade väl på typ 11.15, men det brydde sig egentligen ingen om. Skönt att slippa cykla i mörkret dock - det får man göra tillräckligt mycket snart.

Tack för en fin brevetsäsongsavslutning för min del!

GoranS sa:
Hm, sansat, långa stopp, lunch, 11.15 ... känns som detta inte riktigt går ihop sig. ;-)

Nä. Senast jag körde 30 mil tog det en timme till och då var jag ändå dödsslut efteråt och tog fan inga långa raster. Solo iofs, men i sommarvärme...

Iofs är ju Toni lite hårdare än oss andra.

83A3C4BA-6FB6-4775-9288-2D72AD72BF24.jpeg

49B78F7F-8D32-41FA-988C-A0C324F42495.jpeg

47BE0319-AB40-40A7-B92F-94875C822F9A.jpeg

F3B886B7-E777-4901-A36B-6C452FFDD8F4.jpeg

Tack för igår! Stoppet på Oscarsshälls Cafe så bjöds det både på fisksoppa och ett glas rosé.

Bilagor

• DD1AAFFC-FBDD-42B4-9FF4-626BA4306F22.jpeg
    DD1AAFFC-FBDD-42B4-9FF4-626BA4306F22.jpeg
    248.2 KB · Besök: 90
GoranS sa:
LTS sa:
Fjärdebrunn sa:
GoranS sa:
Fjärdebrunn sa:
Nästa år får svärfar ge tusan i stt fylla år. Verkar ha varit en fullträff.
Usch! Önska livet ur sin svärfar. ;-)

Nejdå, men han kan väl flytta födelsedagen lite? :)

Han behöver väl inte fylla år varje år?
Kanske går att hacka folkbokföringen?

30 mila fyller väl år på en lördag och inte på ett datum?

Jag tycker nog att stening inte ska ses som urspårat i en långcyklingstråd. Var väl visserligen rätt många år sen men det fanns då en tråd om någon som deltog i en cykelresa genom Afrika och blev less på ungarna i Etiopien som kastade stenar på henne så hon började öppna moteld. Några Zipp-hjul har jag också för mig förgyllde den tråden.

GoranS sa:
Jag tycker nog att stening inte ska ses som urspårat i en långcyklingstråd. Var väl visserligen rätt många år sen men det fanns då en tråd om någon som deltog i en cykelresa genom Afrika och blev less på ungarna i Etiopien som kastade stenar på henne så hon började öppna moteld. Några Zipp-hjul har jag också för mig förgyllde den tråden.

Vi skall heller inte glömma det faktum att ganska mycket inslag av grus förekommer. Det kan också ses som stening.

Tillbaka
Topp