[Kalender] Bbq Trail Party Leksand

Vernersson sa:
Nu när rådande förhållanden i skogen är outade till allmänhetens kännedom, är det ok att börja däckhetsa då? ?

Själv tror jag stenhårt på kombinationen HR2/RoRa..... (Valfri placering för maximalt nöje) ??

Haha! Ja rora fram vore skoj?

Jag kommer köra köttigt framdäck (Butcher, Der baron, wild rocr2) och semislick bak möjligt ett wild enduro om jag känner för å lätta på lädret?

mikipedia_ sa:
Vi får hålla i hatten å hoppas att solen är stark! Är sjukt pepp på å komma upp å fixa å dona innan själva partyt.
Ja självklart även på partyt!?
Det kan behöva göras lite innan partyt misstänker jag. Två sträckor är ganska oprövade kort så de kan kanske kräva lite jobb för att nå sin potential. Så du är välkommen på en byggardag i vår ? Visar det sig att de sträckorna inte blir bra finns det två andra ett stenkast bort som var bra redan innan!

Det beror väl på vilken tråd. I trailpartytrådar kan det uppfattas som lite stötande att ta plastraketen med smala hjul och bockstyre. ?

20180405_182041.jpg

Klibborna är här! Räkna med två per deltagare ?
Jag har också räknat på maten och det kommer landa på runt 80kr med Rälta tunnbröd (lokalproducerat från byn där en av sträckorna går), korv från Siljans chark, lokalproducerad senap, andra tillbehör och kaffe!

bluetail sa:
Åhhhh avundsjuk. Härligt upplägg tobgren!!! Vad sägs om en repris framåt sensommaren???
Hoppas att det här blir bra ? En repris i någon form är inte otänkbart, någon form av mer spontan happyride år jag sugen på iaf, finns ju inget som säger att man inte kan grilla då, eller kanske ta en after bike i Leksand efteråt ?

20180425_185447.jpg
20180425_184413.jpg

I veckan var jag ute och spanade på sträckorna till Trail Partyt. Bilderna är ifrån Rälta rocks DH där jag också skapade ett segment (Det är ännu mer sten längre upp på berget!). Den tog mig cirka 4,5 minut att åka. Men på två platser måste jag stapla sten då den är i princip okörbar på de platserna. Men det ska nog gå fort med tanke på att det finns sten att hämta överallt där ? i övrigt är sträckan i toppskick och kommer vara en sträcka som blir utmanande att köra fort på!

Mean machine är bättre än någonsin just nu och den handlar till största delen om att våga undvika att bromsa för mycket, den har mängder med flow samtidigt som den är rätt brant bitvis.

Uvklittens DH är lite flackare och stökigare än Mean machine, som den ligger alldeles intill. Men där behöver två torrakor som vält över stigen sågas bort innan eventet.

Najs, då var det din saab som stod parkerad vid mean machine när jag åkte förbi härom dagen. Behövs det motorsåg för att få bort träd på uvklitten eller klarar man det med handsåg? Kommer upp till Kristi flygare igen och kan ta ett tag om någon pekar.

LasseB sa:
Najs, då var det din saab som stod parkerad vid mean machine när jag åkte förbi härom dagen. Behövs det motorsåg för att få bort träd på uvklitten eller klarar man det med handsåg? Kommer upp till Kristi flygare igen och kan ta ett tag om någon pekar.
Ja det måste ha varit jag! Jo motorsåg underlättar nog väldigt där. Du får jättegärna hjälpa till med det, så kan vi kanske också premiärcykla den tillsammans efteråt ?

Ojdå. Ni får väl ta ett träd var då ? Men kom gärna förbi på en stigfixardag, det vore bra om även maskinspåret bredvid blir rensat, så vi kan gå upp i ett samtidigt som det körs utför i det andra..

20180530_200838.jpg

20180530_193540.jpg

20180530_193549.jpg

Det blir lite ändringar för trail partyt. En ny sträcka läggs till på Grådaberget intill, på bekostad av Uvklittens DH. Vi börjar med att cykla dit och köra den en gång. Det är en relativt flack singeltrack i oerhört öppen och fin tallskog (1a bilden). Sen tar vi oss tillbaka lite och kör till sträckan Rälta rocks (bild 2&3) några gånger. Sedan blir det tillbaka till bilarna för lunch och köra mean machine så mycket vi bara orkar!
Rälta rocks besökte jag idag och fixade till så att den blev cyklingsbar. Främst partiet i bild, en brant med tre olika vägval av olika svårighet ?

Senast ändrad:
Ser grymt fint ut, ska bli så kul att cykla i Leksand igen : ) jag har tryckt i ett huck norris i bakdäcket som får ta smällarna från stenarna

Det blir DH casing bak för min del också!
Det finns ett reservat med någon väldigt ovanlig blomma på andra sidan vägen iaf. Så även om det kanske inte finns några ugglemän så kan säkert någon surgubbe skälla på oss ändå ?

Tillbaka
Topp