ohellstrom
Aktiv medlem
[Kalender] BRM 200k Lund 1 maj 08.00
Senast ändrad:
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Spacekitty sa:Och faktiskt, jag gillar inte heller infarten till Malmö från söder efter all ombyggnad.
ohellstrom sa:14 anmälda i skrivande stund - ska vi nå 20?
26er sa:Får man cykla om man kommer utan hjälm? Har diskbråck i nacken som sätter käppar i hjulen.
Spacekitty sa:26er ger sig inte så lätt. Redan spräckt skallen en gång https://happyride.se/forum/read.php/1/3328327/3328630#msg-3328630 och vill risker att göra det igen. Besynnerligt.
thomaslundstrom sa:Såsom jag läser reglementet är gällande trafikregler ett krav, och att använda godkänd hjälm ett annat. Det slutgiltiga kravet är således unionen av de två påståendena; resultatet är att hjälm krävs. (Hade cyklisten varit under 15 år hade hen krävts hjälm två gånger, vilket slutgiltigt blir ett krav på hjälm när man applicerar unionen mellan de två påståendena.) QED.
(Om vi ska paragraf-rida - är Hövding en godkänd hjälm?)
NLC sa:Ja, alltså... Det är bara att trampa. Lite kallt om låren mot slutet, men så hade jag också (lite väl optimistiskt) LW bibs. Jackan gjorde mycket för komforten.