Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Peth sa:Imponerad!
Men ni behöver fler berg därnere.
Peth sa:Imponerad!
ohellstrom sa:Peth sa:Imponerad!
Berg och berg... om jag kollar lite snabbt så har våra GPSer registerat mellan 3300 och 3800hm medan exempelvis Täbys 600k verkar ligga på 3500-4000.
mhenry sa:ohellstrom sa:Peth sa:Imponerad!
Berg och berg... om jag kollar lite snabbt så har våra GPSer registerat mellan 3300 och 3800hm medan exempelvis Täbys 600k verkar ligga på 3500-4000.
När jag cyklade Täby hade jag 4860 höjdmeter. Typiskt min otur ;)
ohellstrom sa:mhenry sa:ohellstrom sa:Peth sa:Imponerad!
Glädje-GPS ;)
Nej men, jag kollade lite snabbt fjärdebrunn och jensa från årets runda för att få en referens på om våra banor verkligen kan anses vara SÅ platta. Jag tycker nog slutsatsen är att man ska väster om gränsen (I know I know, jag har i andra trådar påpekat att Danmark minsann också är "vårt västra grannland" men här får man mest öva på att cykla i vind) om det ska bli lite mer seriösa stigningar.
mhenry sa:ohellstrom sa:mhenry sa:ohellstrom sa:Peth sa:Imponerad!
Glädje-GPS ;)
Nej men, jag kollade lite snabbt fjärdebrunn och jensa från årets runda för att få en referens på om våra banor verkligen kan anses vara SÅ platta. Jag tycker nog slutsatsen är att man ska väster om gränsen (I know I know, jag har i andra trådar påpekat att Danmark minsann också är "vårt västra grannland" men här får man mest öva på att cykla i vind) om det ska bli lite mer seriösa stigningar.
Hehe, kan vara så, men jag körde Strava "correct elevation". Oklart hur korrekt det blir.
Jag tycker inte att någon av turerna jag cyklat här uppe är överdrivet backig.Fast jag har kanske fel. Typen av backighet spelar kanske också roll för snittet. Det är svårt att hålla tempo när det går brant upp och ner hela tiden över en längre period medan ett motlut eller rent av en längre klättring följt av ett mer lättåkt parti totalt sett kanske går snabbare. Jag spekulerar mest utifrån bristfälliga erfarenheter, men en gång cyklade jag 1400 höjdmeter innan frukost och hade säkert kunnat fortsätta om jag inte hade lovat att äta frukost på hotellet osv.
NLC sa:Cykla brevet på trainer sa du ? Räcker det med 40 mil -
Nej, DET sa jag verkligen inte. Jag har gjort många dumheter (med 600k+marathoncombon i splendid isolation) men 40 mil trainer kommer INTE att hända. Det ska vara kul att cykla, det är därför jag springer på vintern iställer för att lägga upp #paincave-bilder på instagram :)
ohellstrom sa:Vad var ämnet? Sverige? De delar av landet jag cyklat i är inte så våldsamma, Norge är verkligen något annat... dels har de en helt annan terräng men dessutom är all gammal infrastruktur (dvs den man kan cykla på) byggd i ett U-land. Det är krokigt, ojämnt och jävligt, ingenting går runt något utan bara rätt fram längs den gamla fårstigen.
jonas-ni sa:ohellstrom sa:Vad var ämnet? Sverige? De delar av landet jag cyklat i är inte så våldsamma, Norge är verkligen något annat... dels har de en helt annan terräng men dessutom är all gammal infrastruktur (dvs den man kan cykla på) byggd i ett U-land. Det är krokigt, ojämnt och jävligt, ingenting går runt något utan bara rätt fram längs den gamla fårstigen.
Kommer osökt att tänka på den inflyttade norrmannen som hängde med den lokala cykelklubben på backträning. Han hade väntat sig mer än 30 sekunder uppför ...
ohellstrom sa:På tal om själva loppet så ska det erkännas att det hela tiden fanns en plan och ambition att cykla väldigt fort...
Min styrstam såg ut såhär:
Edit: för den som eventuellt försöker räkna baklänges så kommer det inte att stämma. Det är lagt in olika mycket stopptid i olika faser av loppet ;)