[Kalender] BRM 600k \"Blekingerundan\" Malmö 30 Juni

Cyklade hem efter målgång och sen tillbaka och hem igen för att hämta kort. Kan säga att det blir Crockett med 40 mm och låååågt tryck imorgon på pendlingen, det anas skav på delikata områden

Bilder ja... det händer ALLTID något på en CircleK (i just detta fall Kristianstad) en lördagsnatt!

Bilagor

• F8AE49DB-7E8F-4FF5-8244-D2FA99427E0E.jpeg
    F8AE49DB-7E8F-4FF5-8244-D2FA99427E0E.jpeg
    244.5 KB · Besök: 256
Haha, var det DET du tog bild på. Jag hade bara koll på att gå in, stämpla, komma ut och schasa iväg oss - såg inte ens att det stod en limousine bakom =)

#circlekconfessions

(jag VAR klar att åka, men Martin höll faktiskt på att fylla vatten så fotograferandet föregick inte på critical path)

Peth sa:
Imponerad!

Men ni behöver fler berg därnere.

Eller hur. Nu är det enligt Strava bara två "Cat 4" segment på denna banan, på Västkustrundan får man iaf avrunda med att rulla över Hallandsås från norr med ca 10 mil kvar.

Vbgs 60-milare som vi myste runt på förra året hade väl runt det dubbla ≈7000 men så fick vi ju se en bra bit av Norge också :-)

mhenry sa:
ohellstrom sa:
Peth sa:
Imponerad!

Berg och berg... om jag kollar lite snabbt så har våra GPSer registerat mellan 3300 och 3800hm medan exempelvis Täbys 600k verkar ligga på 3500-4000.

När jag cyklade Täby hade jag 4860 höjdmeter. Typiskt min otur ;)

Glädje-GPS ;)

Nej men, jag kollade lite snabbt fjärdebrunn och jensa från årets runda för att få en referens på om våra banor verkligen kan anses vara SÅ platta. Jag tycker nog slutsatsen är att man ska väster om gränsen (I know I know, jag har i andra trådar påpekat att Danmark minsann också är "vårt västra grannland" men här får man mest öva på att cykla i vind) om det ska bli lite mer seriösa stigningar.

Nästa år lägger jag en högervarvsbana på Söderslätt, 119 passager innan klockan ringer.

ohellstrom sa:
mhenry sa:
ohellstrom sa:
Peth sa:
Imponerad!

Berg och berg... om jag kollar lite snabbt så har våra GPSer registerat mellan 3300 och 3800hm medan exempelvis Täbys 600k verkar ligga på 3500-4000.

Glädje-GPS ;)

Nej men, jag kollade lite snabbt fjärdebrunn och jensa från årets runda för att få en referens på om våra banor verkligen kan anses vara SÅ platta. Jag tycker nog slutsatsen är att man ska väster om gränsen (I know I know, jag har i andra trådar påpekat att Danmark minsann också är "vårt västra grannland" men här får man mest öva på att cykla i vind) om det ska bli lite mer seriösa stigningar.

Hehe, kan vara så, men jag körde Strava "correct elevation". Oklart hur korrekt det blir.

Jag tycker inte att någon av turerna jag cyklat här uppe är överdrivet backig.Fast jag har kanske fel. Typen av backighet spelar kanske också roll för snittet. Det är svårt att hålla tempo när det går brant upp och ner hela tiden över en längre period medan ett motlut eller rent av en längre klättring följt av ett mer lättåkt parti totalt sett kanske går snabbare. Jag spekulerar mest utifrån bristfälliga erfarenheter, men en gång cyklade jag 1400 höjdmeter innan frukost och hade säkert kunnat fortsätta om jag inte hade lovat att äta frukost på hotellet osv.

mhenry sa:
ohellstrom sa:
mhenry sa:
ohellstrom sa:
Peth sa:
Imponerad!

Glädje-GPS ;)

Hehe, kan vara så, men jag körde Strava "correct elevation". Oklart hur korrekt det blir.

Jag tycker inte att någon av turerna jag cyklat här uppe är överdrivet backig.Fast jag har kanske fel. Typen av backighet spelar kanske också roll för snittet. Det är svårt att hålla tempo när det går brant upp och ner hela tiden över en längre period medan ett motlut eller rent av en längre klättring följt av ett mer lättåkt parti totalt sett kanske går snabbare. Jag spekulerar mest utifrån bristfälliga erfarenheter, men en gång cyklade jag 1400 höjdmeter innan frukost och hade säkert kunnat fortsätta om jag inte hade lovat att äta frukost på hotellet osv.

Jag har aldrig cyklat i Stockholmsområdet (även om detta "område" ju blir ganska stort när rundan är 600km) så jag vet egentligen inte...

Skåne är inte så platt som folk tror och det är faktiskt inte Danmark heller. För en del år sen var jag en längre period i Rotterdamtrakten i jobbet och hade cykeln med - det är PRECIS så platt som man tror. Så jävulskt platt, vilket är ganska tufft för som du är inne på får man ALDRIG vila. Man ska trampa precis hela tiden och precis likadant. Som att cykla trainer nästan.

Vad var ämnet? Sverige? De delar av landet jag cyklat i är inte så våldsamma, Norge är verkligen något annat... dels har de en helt annan terräng men dessutom är all gammal infrastruktur (dvs den man kan cykla på) byggd i ett U-land. Det är krokigt, ojämnt och jävligt, ingenting går runt något utan bara rätt fram längs den gamla fårstigen.

NLC sa:
Cykla brevet på trainer sa du ? Räcker det med 40 mil -

Nej, DET sa jag verkligen inte. Jag har gjort många dumheter (med 600k+marathoncombon i splendid isolation) men 40 mil trainer kommer INTE att hända. Det ska vara kul att cykla, det är därför jag springer på vintern iställer för att lägga upp #paincave-bilder på instagram :)

På tal om själva loppet så ska det erkännas att det hela tiden fanns en plan och ambition att cykla väldigt fort...

Min styrstam såg ut såhär:

Edit: för den som eventuellt försöker räkna baklänges så kommer det inte att stämma. Det är lagt in olika mycket stopptid i olika faser av loppet ;)

Bilagor

• E8EFF07A-EA4E-467B-A9EA-685D0FD423DD.jpeg
    E8EFF07A-EA4E-467B-A9EA-685D0FD423DD.jpeg
    214.5 KB · Besök: 255
Senast ändrad:
ohellstrom sa:
Vad var ämnet? Sverige? De delar av landet jag cyklat i är inte så våldsamma, Norge är verkligen något annat... dels har de en helt annan terräng men dessutom är all gammal infrastruktur (dvs den man kan cykla på) byggd i ett U-land. Det är krokigt, ojämnt och jävligt, ingenting går runt något utan bara rätt fram längs den gamla fårstigen.

Kommer osökt att tänka på den inflyttade norrmannen som hängde med den lokala cykelklubben på backträning. Han hade väntat sig mer än 30 sekunder uppför ...

jonas-ni sa:
ohellstrom sa:

Kommer osökt att tänka på den inflyttade norrmannen som hängde med den lokala cykelklubben på backträning. Han hade väntat sig mer än 30 sekunder uppför ...

Haha! I andra änden av skalan cyklade jag en gång en runda norr om Köpenhamn med en holländsk kollega som efter en stund lite småsurt utbrister ”du sa inte att det var en jävla bergsrunda”.

ohellstrom sa:
På tal om själva loppet så ska det erkännas att det hela tiden fanns en plan och ambition att cykla väldigt fort...

Min styrstam såg ut såhär:

Edit: för den som eventuellt försöker räkna baklänges så kommer det inte att stämma. Det är lagt in olika mycket stopptid i olika faser av loppet ;)

Sådär ja!

Shit vad bra kört förresten! Otroligt snyggt. Min fru har nedgraderad mig till en sån gammal räv som några kanske ibland vill ha med för erfarenhetens skull men sen får ni ungdomar ta över snabbheten :-)

Enligt GPSies är Täby 60 drygt 6100 m stigning. När man har nått Gränges känns det också så. Enligt min Strava blev det 3500 och så kändes det inte.

Edit: Enligt Emilhs RWGPS-route är signingen 6100

Det var därför vi fikade i 2,5 tim ?

Senast ändrad:
Ridewithgps anger Blekingerundan till 4139hm, vilket ingen deltagande GPS tycks ha kommit upp i.. knivigt det där. Men den är plattare och snabbare än Vänerborg600, så mycket kan jag intyga :)

Tillbaka
Topp