[Kalender] BRM 600km Vänersborg

Imorgon bär det av till Norge för min första 600km. Jag och Chripers laddar på hotellet Vänersborg med att packa (om) och läsa tråden om 100-milaren :-)

Trots att ohellstrom lovat regn i Norge får regnjacka vara hemma eftersom YR utlovar finväder hela helgen.

7 anmälda, Rasmus Enlund, Johan Björklund och Jan-Erik Berggren av de jag vet. Blir ett bra gäng.

Planen är att cykla till Lilleström 370km, sova där och sen ta resten på söndag. Hoppas hinna lägga upp lite bilder och rapporter under vägen.

Min cykel redo. Nya hjul (kört 30mil), däck, kedja, kassett och bakväxelvajer.
F8258A92-8928-42EA-89B0-8C817E8C0C98.jpeg

Chripers stjärnkryssare
B7EBF01D-F2D1-4BB3-9EF5-6B5D17CE6B93.jpeg

Kan se att väderprognosen faktiskt är riktigt anständig.

Men det är ju så att de kör med kvoter i Norge (tänk 5-årsplaner) så det betyder isåfall att misären blir total på UTU ;)

Stämplade Kjeller 244km kl 17:10, nu donken.

Fem hänger ihop, en valde att köra själv. Rullar på fint i eftermiddagssolen ?

Det ligger ett gult stämpelkort framför en tom stol. Ni har väl inte tappart bort någon?
Rasmus ser ut att studera en mobil men handen ser tom ut. Han har väl inte tappat bort den?

I Lunner efter 312km. Festar på Solero och delikatoboll, nu lättåkt med medvind till hotellet i Lilleström efter 370km.

Alla har sina kort och humöret är på topp ?

Vilken fin dag. Väder, väg, kamrater och medtrafikanter på topp. Ser ut att bli lika bra imorgon.

Jag hittade ett KIWI som precis skulle till och stänga. De hade både kvällsfika och frukost.

Drar från hotellet nu. Utsövda med en megafrukost i magen.

Finvädret håller i sig och såklart har vinden vänt. Motvind idag också ?

Ja, mjukglassen var slutsåld och sen bara nån isglass...

Hursomhelst slutstämplat 17:25. Blåste grym sidvind/motvind hela sista sträckan. Kul runda ?

Bra kört!

Börjar själv snart bli lite seg av allt internetcyklande i helgen. Tufft med simultaninternetcykling av Södertäljes 100-milare, 60-milare från Malmö och Vänersborg, 40-milare från Sundsvall och ovanpå det Jotunheimen rundt. Tror jag får vila upp mig med att sticka ut och borra lite motvind själv imorgon.

GoranS sa:
Bra kört!

Börjar själv snart bli lite seg av allt internetcyklande i helgen. Tufft med simultaninternetcykling av Södertäljes 100-milare, 60-milare från Malmö och Vänersborg, 40-milare från Sundsvall och ovanpå det Jotunheimen rundt. Tror jag får vila upp mig med att sticka ut och borra lite motvind själv imorgon.

Samt en liten 60-milare från Göteborg. Inte lika mycket innehåll i som alla andra men ändå :)

Jocke77 sa:
Ja, mjukglassen var slutsåld och sen bara nån isglass...

Hursomhelst slutstämplat 17:25. Blåste grym sidvind/motvind hela sista sträckan. Kul runda ?

Attans... när jag och NLC cyklade ifjor var det inte öppet än i Hedekas så vi tog extra glasspaus på ICA (väl?) i Färgelanda

patten sa:
GoranS sa:
Bra kört!

Samt en liten 60-milare från Göteborg. Inte lika mycket innehåll i som alla andra men ändå :)
Hm, jag är tydligen så utmattad att jag inte klarar att internetcykla ordentligt. Är nog säkrast att jag tar en vilopaus så att jag inte fortsätter och ställer till det för någon annan internetcyklist.

Tillbaka
Topp