[Kalender] Creme Fraiche Trail Star

cfts.JPG

Creme Fraiche Bicycle Club ska återigen arrangera race! Efterfrågan på nya arrangemang från klubben har varit stor & just frågan om nya race har kommit flertalet gånger sen vårens uppskattade ESS, -När arrar ni nästa race? Nu!

Den här gången har vi fått förtroendet av Lida att arrangera en tävling som skiljer sig lite från hur det brukar se ut.. Fokus är fortf. helt & hållet på att det ska vara rolig teknisk MTB-cykling, men nu skippar vi rallykonceptet med hopp, dropp & dödsbranter. Fokuset ligger istället på fart & flow! Vinnaren av detta event kommer vi att kröna som Stockholms bästa stigcyklist!

Tävlingen kommer bestå av en drygt 9km lång sträcka där antalet sekunder på grusväg är ungefär lika många som du har växlar på cykeln! Sträckan består av stenhällar & naturligt uppkörd stig där fokus för banläggarna har varit att hitta en så bra kombination som möjligt mellan fysisk, snabb och tekniskt krävande stigcykling.

Anmälan & kostnad
Medlemmar i Creme Fraiche Bicycle Club betalar 100kr medan alla ni andra får betala 200kr. Alla som är födda på 2000-talet race'ar gratis förutsatt att målsman är anmäld. Swisha över korrekt belopp & märk betalningen med ditt Happy-nick, namn eller smeknamn så är en startplats säkrad! Antalet platser är begränsat till 60st!

Skydd & typ av bike
Hjälm, man har hjälm när man cyklar. Vi rekommenderar även att knä- & armbågsskydd används, det är liksom inte värt att vurpa på en sten utan skydd. Valet av cykel är ju högst personligt, men vi tror det går precis lika bra att ta sig runt på en Vasa-raket som ett #trendurojärn. Det som är roligast & förmodligen även snabbast är nånstans där mittemellan..

Tider
- Söndagen den 9e oktober.
- 10:00 Samling & genomgång, samling sker vid stora trädet nedanför värdshuset.
- 10:15 Banvisning.
- En stund senare.. Vi låter folk trycka en gel, bar, whatever & pusta en stund innan racet startar!

Övrigt
- Det finns massor med parkering, som dessutom är gratis.
- Toaletter, omklädningsrum & dusch? Check!
- Värdshus med dagens lunch, smörgåsar & fika? You bet!
- Se http://www.lida.nu för mer information om dessa lyx-race-faciliteter.
- Se även vår Facebooksida för senaste info, http://www.cfbc.se

Betalda & anmälda
1. mswalen
2. Henrik83
3. blajdan
4. Jimpakongo
5. Bullit
6. Gushem
7. Lasse Lida
8. Nobby
9. Jejje
10. xiongxiong
11. Stream
12. hugorojgard
13. Durietz
14. GN
15. Mad Ass
16. Vippen
17. ricjon
18. Macius

Senast ändrad:
Eveningstar sa:
Jag hoppas planen är att man kör flertalet varv på 9 km-sträckan? =)

Nope, 9-10km full sprintattack är det som gäller!

Stream sa:
Jag är med!

Kommer köra böglycra och hardtail.

Show me the money!
Rörande cykelvalet så skulle jag nog säga att det är hugget som stucket om du kör på Enduron eller HT'n. Dom är nog rätt jämnsnabba om man skulle jämföra.

Senast ändrad:
Gushem sa:
Blir lite nyfiken på hur starten går till? En i taget eller alla samtidigt?

Masstart, utan trängsel. Det börjar brett & innan det hinner bli smal single track så har nog de snabbaste tagit täten medan fikacyklisterna fallit bak i ledet. Om tävlingshetsen är tillräckligt stor för att (för) många ska vilja starta längst fram så hittar vi på något bra segment eller slinga där man kan få kvala, genom att sätta en tid på Strava typ veckan innan. Men som sagt, starten är förlåtande sett till trängsel & de som vill ligga i topp kommer inte ha några problem med det.

För alla er som vill köra så gäller betalning först, & plats på listan sen.

Henrik83 sa:
Gushem sa:
Blir lite nyfiken på hur starten går till? En i taget eller alla samtidigt?

Masstart, utan trängsel. Det börjar brett & innan det hinner bli smal single track så har nog de snabbaste tagit täten medan fikacyklisterna fallit bak i ledet. Om tävlingshetsen är tillräckligt stor för att (för) många ska vilja starta längst fram så hittar vi på något bra segment eller slinga där man kan få kvala, genom att sätta en tid på Strava typ veckan innan. Men som sagt, starten är förlåtande sett till trängsel & de som vill ligga i topp kommer inte ha några problem med det.

Härligt initiativ! !!
Den där startvarianten funkade ju i Gömmarens STS, så den lär nog funka här med :)
Min största undran är dock om det kommer att finnas nån vätskekontroll längs banan & mera specifikt om det erbjuds ful- eller finöl vid den? ;D

Slänger in en hunka mest för att sponsra klubben så får vi se när racet närmar sig hur pass raceklar mitt nyckelben känns. Känns 50/50 nu på axeln och 10/90 på raceformen. Men man kan ju hoppas på mirakel eller svänga ner till plattan för att jämna ut oddsen. Har dom EPO där nån som har koll?

durietz sa:
Slänger in en hunka mest för att sponsra klubben så får vi se när racet närmar sig hur pass raceklar mitt nyckelben känns. Känns 50/50 nu på axeln och 10/90 på raceformen. Men man kan ju hoppas på mirakel eller svänga ner till plattan för att jämna ut oddsen. Har dom EPO där nån som har koll?

Om hm, J Lyth eller nån av de andra snabbcyklisterna ställer upp så kan det behövas både tigerblod, klet-affe & EPO. 2014 lyckades ju hm vinna trots brist på sadel, vi andra skämdes som hundar..

Henrik83 sa:
durietz sa:

Om hm, J Lyth eller nån av de andra snabbcyklisterna ställer upp så kan det behövas både tigerblod, klet-affe & EPO. 2014 lyckades ju hm vinna trots brist på sadel, vi andra skämdes som hundar..

Nu hade jag ju inte mina sikten på vinst ändå utan kanske en respektabel mitt, men även det kommer nog kräva några liter fårblod till gudarna och el-motor i sadelstolpen.

Får se när det börjar bli dags om jag kommer något.
För tillfället har jag handen i gips , men det ska väl bort till dess..
Kan isf ta med mig det fin fina priset från -14 som ni kan ha som vandringspris.

image.jpg

hm sa:
Får se när det börjar bli dags om jag kommer något.
För tillfället har jag handen i gips , men det ska väl bort till dess..
Kan isf ta med mig det fin fina priset från -14 som ni kan ha som vandringspris.

Från början fanns en annan tanke, men det vore ju faktiskt riktigt roligt med ett vandringspris! Minns jag inte fel var det Larsas kidz som snickra ihop den där, barnarbete när det är som bäst!

På grund av för få anmälda med en dryg vecka kvar till race så har tävlingsledningen tagit beslutet om att ställa in allt.

Vi kan inte med dagens antal anmälda få det att gå runt rent ekonomiskt & med oktoberväder runt hörnet vill vi inte hoppas/ta chansen att folk ska anmäla sig i sista sekunden. Det räcker ju med en tråkig prognos för att folk ska utebli. Tråkigt, men så är det. Pengar för er som anmält et återförs under kvällen.

Håll ut till måndag istället. Och uppmana folk att anmäla sig senast måndag så kanske d händer ngt...!?

Tillbaka
Topp