[Kalender] [Enduro] Göteborg etapp 4 - Kortedala-Gärdsås-Kviberg

• Trådstartare Trådstartare Jay
  • Start datum Start datum
Låter som en trevligt tillställning som ej bör missas, måste dock kolla igenom kalendern och prioritera om lite så borde en start inte vara omöjlig att få till.

/Björn

Perfekt låter som en höjdare.
Jag är på och har lovat Jay hjälp med tidtagningsutrusningen från sportident och med lite utbildning på densamma.
Är det någon mer som är intresserd att arrangera enduro så häng gärna på. Det är bra om vi blir fler som kan sprida kunskapen om hur man kan hantera sportidents grejer på ett för oss smidigt sätt.
Planen är att vi träffas på kvällen måndagen den 24/6, förslagsvis efter att vi hämtat tidtagningsutrustningen på IP-skogen i Skatås 17:30.
/Ingemar

Åååh, har velat se dom stigarna länge. "Tyvärr" åker jag till Whistler 29/6, så kan inte vara med. Men hoppas på revansch när jag kommer hem i slutet på september. Och att Enduro-serien fortsätter. Må den leva!

Va e detta för planering! Varit sugen på att köra dessa tävlingar länge nu men
de krockar alltid med annat. Denna gång är jag i Hafjell... Jaja hoppas precis som
Westman att det blir fler etapper efter semestern!

/Anders

Maximalt deltagarantal är 25 personer och anmälan görs via PM till mig Jay senast 28 juni.
Uppdaterat i förstainlägg.

Bansträckningen är klar, ut och träna med er!

Enduroetapp4.jpg

Edit: Missa inte teaserfilmen!

/Anders

Senast ändrad:
Finns det motsvarande kartor eller detaljerad beskrivning från Änggårdsbergen så att man kan testa på svårighetsgraden på etapperna samt träna?

BPetterson skrev:
-------------------------------------------------------
> Hannes ser farligt snabb ut.....

Med betoning på farligt... för min egen hälsa.

/Hannes

Jag ska ut och reka och kolla om mitt knä vill vakna till liv innan jag säger varken bu eller bäh, kommer och tittar gör jag iallafall.

Förstainlägget uppdaterat med lite ny fin info.

Vi börjar bli ett gäng. Flera har varit med på årets föregående etapper, några tidigare år, andra kanske inte ännu.

Joel, om du vill testa svårighetsgraden för denna etapp, så är givetvis det bästa att ta sig till specialsträckorna och träna. Antingen på egen hand, med någon av övriga anmälda eller vid de/det tillfälle då vi kör en organiserad stigvisning, som annonseras inom kort. Vill du komma åt kartor visande specialsträckorna från föregående etapper, så kan jag tyvärr inte hjälpa dig. Kolla med övriga som varit med och cyklat där eller någon av de som arrangerat.

Väldigt tjusig film, kommer att bli snajsigt det där. Ser fram emot träningen.
Den lär jag behöva om man ska hänga med i dom svängarna!
/Ingemar

Sent annonserat kommer ett tillfälle för stigvisning.

Start från Kortedalavallen kl 10 imorgon söndag 23 juni.

Minst ett ytterligare tillfälle kommer att annonseras.

Omkring tjugo i tio rullar en duo från Munkebäckstorget. Det går fint att haka på därifrån också.

Skriv i tråden speciellt om du tänkt dyka upp vid Kortedalavallen, annars kanske vi tar oss in på rundan på ett annat ställe.

Senast ändrad:
Det är lite blötare ute på stigarna nu än sist, det kan vara en fördel för den som ska ut och försöka hitta sig fram efter oss. Jag och Marcus som började med S2 hade turen att komma ikapp Björn på vägen till S3 och han hade nog turen att vi hittade honom irrandes. Vi körde igenom S3 tillsammans, fortsatte med S4, körde sen bort till S1, visade sen Björn S2 innan han vek av mot Kortedalavallen och vi andra avslutade med en sväng på S1 igen.

Nästa stigvisning annonseras nog här senare idag och blir någon gång i början av veckan.

Mitt nästa tillfälle på stigarna blir på tisdag kväll, utgår från Munkebäck, så härifrån är man välkommen att haka på. Kan plocka upp folk i antingen Kviberg eller vid Kortedalavallen också. Vid 18-tiden. När jobbkalendern är kollad ska jag precisera mig.
Det är mycket möjligt att det annonseras fler tillfällen för stigvisning av mig, de andra två arrangörerna eller kanske någon av er andra?

Jag har möjlighet att vara stigvisare onsdag, torsdag och fredag efter kl 17.
Så hör av er här i tråden eller med PM till mig om intresse finns.

/Anders

Jag kör gärna en sväng torsdag eller fredag också om det är någon mer som är intresserad. Annars kan jag ta mig en tur själv dagtid när jag väl fått se det nu imorgon.

Hej Jay
Jag hänger gärna med på tisdag.
Hittar till Kortedalavallen och träffas gärna där om det är OK?

Jag tar bilen till Kortedalavallen med reservation för att arbetet sätter käppar i hjulet.
Siktar på 18 tisdag, och hittar till start s1.
/Björn

Senast ändrad:
Gött :D. Kan du komma till Görjelycksg 10 i mölndal? Skicka gärna sms innan du kommer 07tre8tre512noll8

pow skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag hänger på idag! Jay: ska vi rulla från
> munkebäckstorget 17:40?

Var vid Munkebäckstorget ses ni? Jag hänger också på transporten.

Tillbaka
Topp