[Kalender] SvartVitt Enduro GBG - Lackarebäck #2 - deltävling 4

Lite updates från arrangören....

Vi kommer flytta samlingsplatsen till ÖIS-gården för att undvika ev. parkeringstillståndstrassel (skyller på att vi är nybörjare på att arra :-)). OBS Detta gäller även för onsdagens stigvisning.
https://goo.gl/maps/mYyYYsEVfQq
unnamed.png

Afterride-fika kommer bespisas på Brevkortsgatan 7 hemma hos Marcus (i vardagsrummet?!)
https://goo.gl/maps/dgGN3cvosNr
IMG_0486.PNG

Vi har stängt av en sneakline på slutet av SS2 Larssons Berg DH som gjorde det lite väl enkelt o rakt
unnamed1.jpg

unnamed.jpg

Snart söndag!!

Segment SS4: Post Modern + Rallygropen Börjar logga tid när man står still i starten. Vissa segment får man justera start/mål för att det fortsätter logga när man stannat vid lämpligt målområde.

Strava suger vad det gäller MTB. Ofta kan man få tider utan att passera varken start eller mål. Eller följa banan.

Du får sluta stå still när starten gått! ;-)

Segmenten är kanske inte gjorde med den kärlek som Strava kräver, klipptes från en testrunda. Jag hade bara tänkt o ha dom för guidning och plocka bort dom sen så lade inte jättemycket tid på dom.

Strax stigvisning, samling vid ÖIS-gården 18.
//Henrik

Jag får tyvärr lämna återbud på söndag på grund av skada...
Hoppas ni får ett bra race!

/Filip

PatrikHA sa:
Så snälla ni är, inga dubbeldöds ?

Nu kan jag inte graderingen av olika Döds-nivåer men om jag vi utgår från att Branten på SS1 var Döds från början så föreslår jag en uppgradering till Dubbeldöds nu efter spöregn och allmänt gnag. Någon som har en madrass till övers att limma fast på stora trädet nedanför?

Vi ses på söndag! Pepp!
/ Jimmy P

Hade jag behövt i onsdags. Gick inte lika bra att branten i samma fart när det regnat, vilket kostade nyckelbenet.

Eeh, nivån på sträckorna kanske stegrats lite väl mycket det sista? Dödsbranter tycker jag inte riktigt hör ihop med tävlingar på motionsnivå. Lämna dom åt proffsen.

Kan vi inte träffas ett gäng imorgon och bygga en trä-ramp nerför branten liknande den på DH for oldies? Vi lägger ihop till virke, spik och putsnät. Är ju värt för det är en rolig sträcka i övrigt..

Astraboy sa:
Eeh, nivån på sträckorna kanske stegrats lite väl mycket det sista? Dödsbranter tycker jag inte riktigt hör ihop med tävlingar på motionsnivå. Lämna dom åt proffsen.

Det är branten på SS1 som kräver försiktighet i övrigt är det lugnt tycker jag, även i spöregn. Jag antar att de flesta som anmäler sig hojar sånt här till vardags - proffsen gör det bara snabbare å eventuellt snyggare.

Vi hörde idag att vi har fått en personskada pga fall på SS1 under veckans träning. Jättetråkigt att höra och vi hoppas verkligen på ett snabbt tillfrisknande.

Det är dock INTE ett alternativ att börja bygga ramper på sträckan då området är fornminnesmärkt. Dessutom så tror jag inte att spontana banändringar är att rekommendera dagen innan tävling. Vi som arrangörer har haft som önskemål att vi står för banbyggandet fram till tävlingsdagen och vi ber er respektera det. Vi tar givetvis åt oss av er feed-back och vi kommer åka ut imorgon för att se vad vi kan göra för att minimera risken för skador inför söndagens tävling.

Ser fram mot att träffa er alla på söndag :-)! Och så håller vi tummarna för bra väder!

Mvh
Marcus & Henrik

Ja, om området är forminnesmärkt blir ju ett ramp-bygge känsligt. Frågan var ställd till er i tävlingsledningen och inte tänkt som ett osanktionerat svartbygge. Grymt kul sträcka men jag kommer rulla väldigt försiktigt nerför det där jäkla droppet... :)

andreas_nas sa:
Hej, om fler tycker SS1 är för svår så är det väl enklast att stryka den från tävlingen?

När det var torrt kändes droppet OK att köra på träningen. Men blir det blött på tävlingsdagen kunde man ju tänka sej att starta sträckan precis efter droppet istället. Svartvitt är ju tänkt lite som "prova på enduro" och då är det ju tveksamt att ha onödigt farliga sträckor. Ett nyckelben har redan knäckts...

Jag får skylla mig själv som inte tog hänsyn till att det hade regnat, kom för snabbt in i branten. Bara kört svartvitt i år och har dålig koll på hur nivån brukar vara men tyckte sträckorna inför helgens tävling var riktigt roliga, väldigt bra arrangerat.

Nedan personer har anmält sig.
1 Tobias Börjesson (betalt)
2 Hans Hellsmark (betalt)
3 Wictor Jacobsson (betalt)
4 Mikael Nilsson (betalt)
5 Magnus Bengtsson (betalt)
6 Eric Larsson (betalt)
7 Sebastian Melkersson (betalt)
8 Tobias Dahlberg (betalt)
9 Ingemar Gustavsson (betalt)
10 Jimmy Johansson (betalt)
11 Andreas Haag (betalt)
12 Andreas Näs (betalt)
13 Patrik Capretti (betalt)
14 Rickard Petersson (betalt)
15 Mattias Holmgren (betalt)
16 Peter Kloke (betalt)
17 Joachim Lindkvist (betalt)
18 Henrik Grunander (betalt)
19 Marcus Andersson (betalt)
20 Hans Häggqvist (betalt)
21 Jimmy Pettersson (betalt)
22 Carl Olsson (betalt)
23 Angel Viña Lorenzo
24 Tomas Taglind (betalt)
25 Henrik Nåjde (betalt)
26 Elin Nåjde (betalt)
27 Thor Kruse Een (betalt)
28 Oscar Pettersson (betalt)
29 Kalle Olhans (betalt)
30 Anders Olhans (betalt)
31 Anders Larsson (betalt)
32 Gunnar Olsson (betalt)

3 platser kvar

Senast ändrad:
Jag tänkte hänga med nummer 13 i morgon och fotografera lite. Kan jag ta mig runt till fots eller måste jag ta med hojen för att ha en chans?

Kan tyvärr inte vara med imorgon så det finns en till ledig plats. Ni kan stryka Hans Häggqvist från listan.

PatrikHA sa:
velman sa:
Jag tänkte hänga med nummer 13 i morgon och fotografera lite. Kan jag ta mig runt till fots eller måste jag ta med hojen för att ha en chans?
Skall du fota på alla sträckorna så säger jag cykel

Om det blir alla eller hälften spelar ingen större roll för mig men cykel är nog bra trots allt. Jag kollar med min chaufför om han kan ta med min cykel med.

Nedan personer har anmält sig.
1 Tobias Börjesson (betalt)
2 Hans Hellsmark (betalt)
3 Wictor Jacobsson (betalt)
4 Mikael Nilsson (betalt)
5 Magnus Bengtsson (betalt)
6 Eric Larsson (betalt)
7 Sebastian Melkersson (betalt)
8 Tobias Dahlberg (betalt)
9 Ingemar Gustavsson (betalt)
10 Jimmy Johansson (betalt)
11 Andreas Haag (betalt)
12 Andreas Näs (betalt)
13 Patrik Capretti (betalt)
14 Rickard Petersson (betalt)
15 Mattias Holmgren (betalt)
16 Peter Kloke (betalt)
17 Joachim Lindkvist (betalt)
18 Henrik Grunander (betalt)
19 Marcus Andersson (betalt)
20 Hans Häggqvist (betalt)
21 Jimmy Pettersson (betalt)
22 Carl Olsson (betalt)
23 Angel Viña Lorenzo
24 Tomas Taglind (betalt)
25 Henrik Nåjde (betalt)
26 Elin Nåjde (betalt)
27 Thor Kruse Een (betalt)
28 Oscar Pettersson (betalt)
29 Kalle Olhans (betalt)
30 Anders Olhans (betalt)
31 Anders Larsson (betalt)
32 Gunnar Olsson (betalt)
33 Lina Lilja (betalt)
34 Anders Persson (betalt)

Anmälan stängd

Senast ändrad:
Vi var 25 som startade och att alla kom i mål tar vi som ett gott betyg! :-) De senaste dagarnas regn gav en extra "krydda" men bemästrades av samtliga, hoppas det kommer upp lite kort som bevis på detta. Tack till Trek Concept Store för sköna priser!

Ses nästa år i Lackarebäck igen!!

Lackarebckdeltvling4results.png

Mycket fint jobb på stigarna! Bra nivå på alla sträckor, dom hade allt! Det blev extra spännande med alla blöta rötter så man fick passa sig! Nästa år måste det blir race igen! Fikat var fantastiskt gott! Man vill gärna tjöta med alla men det får bli i skogen istället :)

Ett sant nöje att arra åt ett så skönt gäng ??!

Bilagor

• A3DB8DA0-3F92-4576-8095-B6861B0B66ED.jpeg
    A3DB8DA0-3F92-4576-8095-B6861B0B66ED.jpeg
    536.8 KB · Besök: 139
Hej och tack för ett trevligt arrangemang! Efter ett misstag på första spåret tappade jag bort er men hittade er vid femman igen. Jag var väldigt ringrostig med kameran så mycket blev riktigt kasst. Men här kommer i alla fall några bilder bilder från dagen. Fler kommer så småningom. Jag är småbarnsfar och det finns en del att göra även efter läggning...

Mvh
Velman aka Staffan aka Fotografen

IMGL1061_2500px.jpg

IMGL1041_2500px.jpg

IMGL1039_2500px.jpg

IMGL1024_2500px.jpg

IMGL1012_2500px.jpg

IMGL1019_2500px.jpg

IMGL0876_2500px.jpg

IMGL0974_2500px.jpg

IMGL0857_2500px.jpg

velman sa:
Hej och tack för ett trevligt arrangemang! Efter ett misstag på första spåret tappade jag bort er men hittade er vid femman igen. Jag var väldigt ringrostig med kameran så mycket blev riktigt kasst. Men här kommer i alla fall några bilder bilder från dagen. Fler kommer så småningom. Jag är småbarnsfar och det finns en del att göra även efter läggning...

Mvh
Velman aka Staffan aka Fotografen
Grymma kort!

Riktigt fina spår och bra uppstyrt! Fikat efteråt var toppklass :)
Bra kört alla och skönt att de flesta höll sig på två hjul bland rötter och lera!

Fina bilder Velman!

Fart i de bilderna! ?

Och med facit i hand ser årets lokala happy-dödsrally-resultat ut enligt följande då:
Stockholm: 3 nyckelbenbrott
Göteborg: 1 nyckelbenbrott

Själv lägger jag ingen värdering i resultatet

Tack för en rolig tävling idag. Lagom soft och många goa gubbar. Riktigt bra arr ?.Första gången för mig men inte den sista, så jag kommer tillbaka nästa gång. Ses i skogen.
/Anders

Tillbaka
Topp