[Kalender] [Fikatouring][Lvg][Gbg] Trollabo kvarn take III.

Vädret ser ut att vara med oss (eller svagt mot) hela dagen:

meteogram.png

meteogram.png

meteogram.png

meteogram.png

Målet är att fördubbla fjolårets klunga. Tanken är även att åka en gång till i Augusti, så de stackarna som plågar sig kring Vättern ska få en chans till en trevlig tur.

Jag kommer. Ska se om jag får med mig en kompis också. Men tempot får nog inte bli för högt om jag ska kunna genomföra det.

Rullsnitt mellan 25-30. Det ger ca 9-11 timmar för hela rundan beroende på hur mycket vi fikar och om det behövs övriga stopp.

Hade jag bott i den delen av världen och varit i skick för att cykla hade jag garanterat hakat på. Hoppas ni får en trevlig tur.

GoranS skrev:
-------------------------------------------------------
> Hade jag bott i den delen av världen och varit i
> skick för att cykla hade jag garanterat hakat
> på. Hoppas ni får en trevlig tur.

Tack! Hade varit kul att cykla med dig, men det hade berövat forumet 12-timmar livesändning. Det hade jag inte velat haft på mitt samvete.

Japp. Partempo i svag medvind. Snart får man betala för det. Det går inte att fika mer än fyra omgångar hur jag än försöker. Börjar bli gammal.

Fyra gånger! På Karmansboturen i fjol var det två riktiga fika samt en nödfika på en ICA-butik(?) och då var det ändå nästan en full VR. Ni är uppenbarligen mer fikauthålliga i den västra delen av landet. :-)

Fantastisk dag hittills trots att vi blev nedtvingade i diket vid en idiotisk omkörning samt cyklade rakt igenom en bisvärm i Herrljunga. 4 rundor fika så vi får nog börja hemfärden lugnt.

Ah, nu föll poletten ner. Fyra tallrikar med kakor och tårta på ett ställe, inte fyra olika fik. Då är det nog klokt att inte köra alltför mkt skyltspurter och ubtrytningsförsök i backarna första biten på tillbakavägen.

Jag gillar det här konceptet. Långtur. Långfika. More is more.
Inte minst efter den fina RR'en från första (solo)rundan.

Sugen på att hänga med. Men mängden avskräcker lite... Mängden mil och mängden socker. =)

Passade inte riktigt denna gången, hoppas på augustituren. Ni verkar ha hållit fanan högt vad gäller mycket fika, är lite av min paradgren annars.

Tillbaka
Topp