[Kalender] Hallandsås-Båstad-Mtb-Happyride

• Trådstartare Trådstartare Jon
  • Start datum Start datum
Hmmm... öl, god mat, några öl till, soligt Göteborg och Bruce. Ska till rätt många nötkakor att piska det... ?

Jag kommer,
har också lite bromsstrul, men har förhoppningsvis löst det nu!

Är det realistiskt att tro att man kan parkera bilen där, eller är hela byn invaderad av drägg....
förlåt turister?

Jenny W sa:
Tattaren sa:
Jag kommer. Har lite strul med en broms som ligger mot.

Sprang runt Hallands Väderö idag. Fanns några fina spår.

Du behöver väl inga bromsar? Montera bort så blir cykeln lättare oxå ;)

Har inte cyklat MTB på månader. Helt rostig när jag bytte däck och oljade upp kedjan. Vore kul om den fungerade!

Tack för en fin guidning Jon!
Tack för sällskapet alla andra!
Jag tog några bilder som jag bifogar

Bilagor

• IMG_2177.JPG
    IMG_2177.JPG
    367.8 KB · Besök: 51
  • IMG_2174.JPG
    IMG_2174.JPG
    355.4 KB · Besök: 37
  • IMG_2175.JPG
    IMG_2175.JPG
    261.8 KB · Besök: 47
  • Happyride på Hallansåsen.jpg
    Happyride på Hallansåsen.jpg
    146.4 KB · Besök: 49
Tack för en trevlig runda!

DSC_2263.jpg

DSC_2264.jpg

#Magnus
det var ju en föga smickrande bild du tagit på mig, med hela käften full av kaksmulor!

/Erik

Förlåt för den mindre tilltagande bilden.
Jag var verkligen i valet och kvalet om den skulle få vara med, men bestämde mig för att du var man nog att ta att det är just så man ser ut när man knaprar kaksmulor!
Jag ska ta med bättre kamerautrustning nästa gang och ta riktigt tuffa bilder! :-)

Nostema sa:
Förlåt för den mindre tilltagande bilden.
Jag var verkligen i valet och kvalet om den skulle få vara med, men bestämde mig för att du var man nog att ta att det är just så man ser ut när man knaprar kaksmulor!
Jag ska ta med bättre kamerautrustning nästa gang och ta riktigt tuffa bilder! :-)

Jag glömde visst en smiley! :)
Så illa var den inte att du behövde plocka bort den!

Hej Jon,
Det hade varit kul att köra denna runda ! Vi ska till Båstad nästa helg och undrar om rundan går att hitta, så man kan lägga in den I vår Garmin.
Mvh Anders

Hej
Det här var intressant, nu kan jag kanske få lära mig något nytt :-)
Längre upp i tråden finns rundan med Jon som jag loggade i Strava.
Kan du inte bara leta reda på denna runda, exportera GPX-filen och läsa in den i din Garmin?
Jag levde i alla fall i tron att det skulle vara så enkelt!
Jag kör bara loggning med Iphonen och har aldrig testat att försöka använda mig av andras rundor, om det ens går med en lur.

Lycka till
Magnus

Ja, precis så enkelt är det. Eller ja, egentligen så är det bästa att ha en TCX om man vill ha rutten.

Jag tankade ner GPX-filen från Andreas, som du cyklade med (helt enkelt av den anledningen att han använde en Garmin. Jag la upp den här:

https://ridewithgps.com/routes/16891782

Så, nu kan ni tanka ner den i TCX-format och lägga in den i garmin. Finns instruktioner på sidan hur man gör detta. :)

anders.son68 sa:
Hej Jon,
Det hade varit kul att köra denna runda ! Vi ska till Båstad nästa helg och undrar om rundan går att hitta, så man kan lägga in den I vår Garmin.
Mvh Anders

Jag undrar också hur det funkar att ladda ner rundan och sen följa den.
När är du i Båstad? Jag kanske kan hänga med och kolla så att du cyklar rätt.

Tack för alla svar :)
Ska prova att köra på länken ovan, men för en helt ny användare av gps med kartor ......vad fasen är TCX och GPX !?
Men det framgår kanske av länken ;)
Jon: Vi kommer att vara I Båstad på förmiddagen runt 9-10 nästa lördag (8/10), så vill du hänga på oss är du varmt välkommen, då behöver vi kanske inte ladda ner ngn runda.....om vi får med oss guiden på turen :D

Vi hakar på var det än blir, vi får anpassa oss så att vi dyker upp strax innan kl. 09 nästa lördag !
Var "brukar" ni samlas/starta från, så att en utböling hittar ;)

Jon sa:
Jag undrar också hur det funkar att ladda ner rundan och sen följa den.

Jag har gjort det ganska många gånger, generellt fungerar det bra, jag tycker det funkar bättre om rundan är inspelad med en gps som t ex en Garmin än om den är inspelad med en telefon, verkar bli lite bättre noggrannhet, eller så är det bara att min Garmin tycker bättre om filer som kommer från andra Garmin. Cyklar man där det finns väldigt många korsande stigar (t ex Genarp) kan det bli lite långsamt och man får vända ibland, gps:en tar några sekunder på sig att bestämma om den tycker man är rätt eller fel på det.

Tack Jeppe, nu har jag koll på samlingsplatsen ;)
Vi som dyker upp, är en halvt otränad man I sina bästa år och den andra är min sambo som är något mer tränad på mtb....men ingen av oss är någon direkt elitmotionär, så vi hänger väl med så länge vi orkar :)

Nu har jag lagt ut en ride, se kalendern.
Det blir inte riktigt samma runda hoppas det går bra.
Vi kan väl fortsätta diskusionen i den nya tråden?

Vi ses.

Tillbaka
Topp