[Kalender] Hammarbyhill xc

• Trådstartare Trådstartare hm
  • Start datum Start datum
Har varit förkyld och febrig i veckan så det blir inget rejsande för mig i morgon. Kanske kommer och hejar på istället.
Ser ut som om ni får optimala förhållanden i morgon i alla fall, have fun!

hm skrev:
>
> svårt det var och känna igen sig.
> Ni körde lite fel på slutet i första filmen, Ni
> ska svänga vänster ut på vägen under
> kraftledning och inte upp för branten där det
> tog stopp.
>
> nu är det dags att åka och bygga arena.

Ja, vi insåg det att man inte skulle uppför hällarna :) tack!

squarepusher skrev:
-------------------------------------------------------
> Funkar Thunder Burt eller ska man byta till Racing
> Ralph?

Jag skulle helt klart byta till Ralph eller annat däck med starkare sida. Det är riktigt stökigt och många vassa stenar att punka på.

squarepusher skrev:
> Funkar Thunder Burt eller ska man byta till Racing
> Ralph?

Byt! Inte för greppet, det är lugnt så länge det är torrt. Men det är gott om punkeringsvassa stenar.

Korta banan håll till vänster.
Långa banan håll till höger,
Där banorna delar sig

Bilagor

• DSC_0287.JPG
    DSC_0287.JPG
    51.6 KB · Besök: 45
hm skrev:
> dileno skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jag och Johan från MTB Täby rekade delar av
> > banan igår kväll. Håll till godo!
> >
> >
> >
>
>
> svårt det var och känna igen sig.
> Ni körde lite fel på slutet i första filmen, Ni
> ska svänga vänster ut på vägen under
> kraftledning och inte upp för branten där det
> tog stopp.
>
> nu är det dags att åka och bygga arena.

Fast nu vet man att det finns en nysnickrad bro innan branten :-D

Tumme upp för Maxxis Ikon Exo grymt stabila bland stenarna.

Bra kämpat ni som körde idag, såg njutfullt ut! Mötte några stackare med nummerlappar på blåa nästan ute vid solsidan. Lång väg tillbaka.. :-)
Några sunkiga mobilbilder:

Dagens snabbing:
CalleF.jpg

hm:
hm.jpg

Rompa:
Rompa.JPG

Rasta-Oliver:
Oliver.jpg

Jätte bra arrangerat och väl utmärkt bana osv. Klockrent så långt!

Själv vart jag dock väldigt förvånad över banan. Med tanke på hur mkt fina spår det finns i skogarna så hade jag inte förväntat mig så mkt grusväg och även en sträcka på asfalt. Jag tror dock inte ni gjort något fel, alla jag pratade med tyckte banan var bra och flera utnämnde den som "tuff". För mig var det dock mer av ett grusvägs-rally.

Det blir alltid lite fel när något är så långt ifrån ens förväntningar. Nu vet jag vad det handlar om, så jag utesluter inte att jag kör fler gånger med då med helt annan förberedelse och delvis utrustad annorlunda. Men känslan under och nu efter loppet var dock att det inte var min kopp av te.

Haha om det var du som frågade om vi verkligen kört rätt så är det bara att tacka och bocka. Men en extratur på blåa är aldrig fel :) så vi fick lite mer kul än alla andra.

Senast ändrad:
Underbart race idag. Inte mer stök än så här, det räcker till, och det behövs några lugnare bitar så benen får jobba och armarna vila.
Med lätt hoj så var jag över styret några gånger i värsta terrängen, men snabbt igång igen. Vänligt av alla omkring att kolla att det gick bra. Thunder Burt funkade perfekt trots alla varningar i denna tråd.
Adrenalinkicken sitter i fortfarande, jag har kört mtb i ett år nu så det går ibland aningen på gränsen. Intressant att studera kurvtekniken på grus för vissa, efter att ha åkt en del mc på bana så har jag lärt mig att hålla driv genom kurvan, annars understyr det och går inget bra. Trampa på efter "turn-in" ! - startnr 582

Barrett skrev:
> Jätte bra arrangerat och väl utmärkt bana osv.
> Klockrent så långt!
>
> Själv vart jag dock väldigt förvånad över
> banan. Med tanke på hur mkt fina spår det finns
> i skogarna så hade jag inte förväntat mig så
> mkt grusväg och även en sträcka på asfalt. Jag
> tror dock inte ni gjort något fel, alla jag
> pratade med tyckte banan var bra och flera
> utnämnde den som "tuff". För mig var det dock
> mer av ett grusvägs-rally.
>
> Det blir alltid lite fel när något är så
> långt ifrån ens förväntningar. Nu vet jag vad
> det handlar om, så jag utesluter inte att jag
> kör fler gånger med då med helt annan
> förberedelse och delvis utrustad annorlunda. Men
> känslan under och nu efter loppet var dock att
> det inte var min kopp av te.

jo kan hålla med om att det faktiskt kändes lite grusvägsrace ett tag på mitten.
men om det varit en lite mer normal höst med några veckors regn vid den här tiden kanske man tyckt annorlunda ?
tyckte annars det var intressant hur dåligt det kändes på stigarna efter masterna när kroppen började bli ganska mosig, stigar jag normalt bara bombar över kändes varje rot nu väldigt hård.
fast vädret kanske man inte ska klaga på en dag som denna.

Tack för bra arr! Kul bana med varierad terräng, även om det nog var lite längre grusvägssträckor än jag förväntat.

Gick helt ok för mig idag med 2h2min och 5e plats i h30. Förlorade ngn gubbe sista 6km men det gör inte så mkt.

Banan var superbra, men som HM säger att i tävlingsfart så var d lite för mkt grusväg. Men jag är verkligen kanonnöjd med dagen!!

Speciellt kul var d o åka ifrån folk i stöket för att senare bli ikappkörd på slätan.

Bra jobbat allihopa!!

Lite förvånad att folk på Happy är förvånad över banan, den har ju inte varit så hemlig precis. visst grus väg är tråkigt, asfalt än värre med mtb, men dom behövs för omkörningar och gelintag, dock instämmer jag att asfaltsträckan var i längsta laget.

Alltid kul att cykla i Hellas förstås. Formen var ingen vidare pga diverse men 2:33 är acceptabelt. Saknade hillen i Hammarbyhill vilket var en anledning till att jag anmälde mig. Fick en del fina singeltracks som var nya mig men alldeles för mycket transport och lida loop över det hela. Mer tekniskt till nästa år tack :-)

Och tips till tävlingsledningen: motionsklassen är den största, se till att få upp resultatlistor och se till att kommunicera om och var de kommer. Nu sa vissa funktionärer att de skulle komma upp ( speaker sa inget), efter 1.5h sades det att de kom på webben endast...

Kul dag allt som allt

Tack för en bra dag, strålande sol gjorde inte saken sämre. Härligt att få "tävla" på hemmaplan, bra mix som jag tror passar många och det är väl syftet om man arrangerar en tävling/motionslopp. personligen och många Happys med mig önskar väl så klart mer stig och teknik men tycker ändå att det nu börjar likna nått och säger bäst hittills(sakna inte hammarby backen alls faktiskt, sega backar fanns det gott om som kompensation).Tider kom upp till slut.. vi var väl typ 5 tappra som väntade.. 2,22 är jag nöjd med.

Rompa skrev:
> Fina filmer Dileno! Jag är med i nästan varenda
> filmsnutt :) Nr 28 i Mtb Täby kläder !

Ah, är det du! Stark snubbe. Kul när du går om både mig o Emmy i en backe, hur lätt som helst.

dileno skrev:
> Rompa skrev:
> -----
> > Fina filmer Dileno! Jag är med i nästan
> varenda
> > filmsnutt :) Nr 28 i Mtb Täby kläder !
>
> Ah, är det du! Stark snubbe. Kul när du går om
> både mig o Emmy i en backe, hur lätt som helst.

??

Jag o Emmy åkte o småpratade hela vägen från start till backen, då sa vi Hejdå :)
Emmy är riktigt stark annars o denna banan passade mig , annars hade jag fått smisk av henne :)

dileno skrev:
> Lagt upp massa videos o skrivit en bloggpost med.
> Här länk till youtube-videos:
>

Spännande däckval av nummer 54 i videon från starten. Kan det vara 1,5" eller så? :-)

jofahjalm skrev:
> Är det någon som vet om cykloteket har tänkt ta
> sig ut och banda av?

Det är väl snarare den arrangerande klubben som ska göra detta? Och det kommer de säkert göra så snabbt de hinner!

Makten skrev:
> dileno skrev:
> -----
> > Lagt upp massa videos o skrivit en bloggpost
> med.
> > Här länk till youtube-videos:
> >
>
> Spännande däckval av nummer 54 i videon från
> starten. Kan det vara 1,5" eller så? :-)

Jag såg den oxå och blev förvånad. Men kollar man listan så verkar han inte gått imål...?

Super roligt lopp & bana. Tycker det var en bra combo av tekniskt stig och vanligt lång lopps xc underlag. Förstår inte mångas förvåning riktigt.
Vill man ha tävlingar med mer stök finns enduro tävlingarna.
Det är ju trots ett xc lopp:

PeterÄlvsjö skrev:
> Var väl cx på söndagen tror jag.

Det var intrycket jag fick också, mötte onormalt många på cross på väg därifrån när jag var ute och dog en smula på min löprunda.

Tillbaka
Topp