[Kalender] HappyRide Sollentuna #3 14/8

Kul att du håller kvar initiativet!
Om min knärehab går åt rätt håll hänger jag nog på. 2 frågor:
Behövs lampa för skogskörningen?
Rekommenderas HT eller FS?
/Henrik

Sist vi var ute så var jag hemma lagom till skymningen. Var väl på gränsen att vi cykla för länge, men sista biten, hem turen brukar ändå bli grusväg eller asfalt. Jag tänker nog låta min pannlampa ligga augusti ut.

Personligen har jag inget val och cyklar HT, vi hitta rättså schysst stökigt terräng i Törnskogen förr förra gången där det hade varit schysst med en FS. Men nu senast körde vi Järva och då flöt de på prima med min HT. :)

Ta den cykel du är mest bekväm med! :)

Hoppas vi ses!

Hur högt tempo håller ni? Är inte i nån superform och hatar vara den som alla får vänta på... O hur långa har de tidigare rundorna varit, mätt i km?

// Jeppe

Hej på er!

Jag har i princip botat mina knäproblem med mina nya specialized sulor! Riktigt härligt!
Var ute och körde i Ursvik idag och gjorde min första OTB! *stolt* :))

Jag siktar på att vara med på torsdag jag med, med reservation för att jag kanske måste åka akut till Danmark på jobb på torsdag (dock ej troligt..skulle säga 30/70 chans)

//Petter

Ja nån gång ska va den första, ska försöka hänga på.
Ska hämta bakväxel på posten idag så den ska man väl hinna få dit.
Dock är ju inte kondisen va den borde...

Här är min GPS data från de två tidigare Sollentuna Rides.

#1 http://www.strava.com/activities/172929603 - vi dela på oss efter 1½ timma då några hade tider att passa, jag hängde på gänget som fortsatte.
#2 http://www.strava.com/activities/176992451 - Blev en schysst tur, får se om vi kan hålla på lika länge denna veckan. Vi förlorar ju trotts allt ett par minuters dagsljus per dag. Solen går ner hela 18minuter tidigare ikväll än vad den gjorde förra veckan. Har svurit till mig själv att jag inte plcokar fram pannlampan förän September. :p

Tempot blir ju som vanligt vi kör på, försöker hålla ett jämnt tempo som alla kan hänga med på, faller folk efter så väntar vi in dem. :)

Ser fram emot att se er alla imorgon!

Jag har tyvärr fått förhinder i morgon. :(

Sen så kommer ett antal veckor med jobb hela veckan. Finns det inga Happyrides i Norrort på helgerna?

Har nu lagt ut en liten film från åkningen i torsdags.
Jag har mycket att lära kring redigering så döm mig inte för hårt.

Sedan skall jag dessutom skaffa ett chest mount då en styrmount blir lite väl skakigt i skogen!

Anyways, enjoy!

/Petter

kekotaliban skrev:
-------------------------------------------------------
> Har nu lagt ut en liten film från åkningen i
> torsdags.
> Jag har mycket att lära kring redigering så döm
> mig inte för hårt.
>
> Sedan skall jag dessutom skaffa ett chest mount
> då en styrmount blir lite väl skakigt i skogen!
>
> Anyways, enjoy!
>
>
>
> /Petter

Snyggt! :)

Tillbaka
Topp