[Kalender] Leksands fäbod-enduro

Tomaswikman sa:
tobgren sa:
Tomaswikman sa:
Det där skulle vara grymt kul att vara med på. Men tyvärr är jag väl försent ute!?

Ser ut att bli ett starkt startfält
Tyvärr är du det :( Ska jag sätta upp dig på en reservplats om någon skulle backa ur?

Ja tack. Men den listan är väl ganska lång?

Du är först! Däremot så kommer eventuellt två stycken från lokalbefolkningen och utöver listan, men de har jag planer på att sätta i lite arbete i så fall...

pontusolofsson sa:
Finns det möjlighet för någon genomkörning innan eller ska alla köra blint?
Sträckorna är ju kända så vill någon köra dom i förväg kommer jag inte diska den. Jag kommer inte anordna någon "träning" då jag personligen föredrar blindracing ?

pontusolofsson sa:
Finns det möjlighet för någon genomkörning innan eller ska alla köra blint?

All form utav tjuvträning kommer givetvis att räknas som fusk och resultatet kommer således ICKE att räknas!

Nejdå, tror att sträckornas Strava-namn fanns någonstans, så det går nog att köra i förväg skulle jag tro :)

Den här ska jag åka på, kanske med en annan gaffel?

Bilagor

• IMG_20170922_142308.jpg
    IMG_20170922_142308.jpg
    596.1 KB · Besök: 112
Här kommer lite bilder från dagens tur på de två sista Sträckorna!
20170922_135308.jpg
20170922_134521.jpg
20170922_133209.jpg

20170922_141452.jpg

Playa del Sången!
20170922_141810.jpg

Trappstegsdrop, inga större saker de kommer mest bara ganska tätt inpå varandra :)
20170922_143405.jpg

Tajta träd, jag har en centimeter till godo på varje sida med mitt 740mm styre, jag kommer snitsla upp platsen på tävlingsdagen så ni slipper en obehaglig överraskning!
20170922_143726.jpg

Lite berghällssurfning
20170922_143939.jpg

Senast ändrad:
Gisses vilka fina stigar!
Vore superkul att få hänga på o köra dessa stigar vid annat tillfälle, ser fram emot alla GoPro-filmer efteråt.
För inte kommer någon Happy-fotograf orka masa sig ut i den RIKTIGA storskogen?

tobgren sa:
Mathias B sa:
tobgren sa:
Tajta träd, jag har en centimeter till godo på varje sida med mitt 740mm styre, jag kommer snitsla upp platsen på tävlingsdagen så ni slipper en obehaglig överraskning!

Där kommer inte jag igenom. ?
Joooodå visst gör du det ?

Det kommer bli riktigt tajt med 780 mm.?

För övrigt så är Sebastian som var med till Idre intresserad att ta sig ut och fota.

Mathias B sa:
tobgren sa:
Mathias B sa:
tobgren sa:

För övrigt så är Sebastian som var med till Idre intresserad att ta sig ut och fota.
Där har vi en fotograf då!

Mathias B sa:
tobgren sa:
Mathias B sa:
tobgren sa:

Bara att ta fart så går det!

Kanske Tobbe har något bra tips vart jag kan stå?

seb_be sa:
Mathias B sa:
tobgren sa:
Mathias B sa:
tobgren sa:

Bara att ta fart så går det!

Kanske Tobbe har något bra tips vart jag kan stå?
Jag kommer åka ner först eftersom jag ska ta tiden vid mål. Så då kan du åka med så släpper jag av dig någonstans där det förhoppningsvis gå få fina bilder

Denna tar jag med mig, har precis satt på nya däck och ovalklinga, jag kommer att bli snabb uppför....

Bilagor

• IMG_2053.JPG
    IMG_2053.JPG
    350.4 KB · Besök: 110
Då alla andra visar upp sin åkdon för lördagens event, så vill inte fotografen vara sämre. Tror dock jag får problem vid trånga träden och ev sten kistor ?

Bilagor

• 20170803_113347.jpg
    20170803_113347.jpg
    611.7 KB · Besök: 132
seb_be sa:
Då alla andra visar upp sin åkdon för lördagens event, så vill inte fotografen vara sämre. Tror dock jag får problem vid trånga träden och ev sten kistor ?
Haha den där skulle inte vandringslederna må bra av, framförallt skulle inte länsstyrelsen uppskatta den i naturreservatet ?

Nästa år kommer du inte undan Sebbe. Då ska du banne mig ta den riktiga cykeln till endurona. Då ska du inte kunna skylla på fotografering eller andra undanflykter som du kommit med under hösten. ;)

Kanske ska förtydliga vad jag menade, eftersom jag vet att du Seb_be pratade om att du körde den på stigar när vi åkte hem från Idre. Jag blev lite osäker på om du är seriös med att ha den i skogen eller om du använder den för att ta med din mtb på? Hänger du på oss med mtb'n är du absolut välkommen! :) Men motorcykel är inte lämpligt på de här stigarna, framförallt inte i reservatet där motorfordon är förbjudet...

tobgren sa:
Kanske ska förtydliga vad jag menade, eftersom jag vet att du Seb_be pratade om att du körde den på stigar när vi åkte hem från Idre. Jag blev lite osäker på om du är seriös med att ha den i skogen eller om du använder den för att ta med din mtb på? Hänger du på oss med mtb'n är du absolut välkommen! :) Men motorcykel är inte lämpligt på de här stigarna, framförallt inte i reservatet där motorfordon är förbjudet...

Haha, ska aldrig få för mig att köra i ett naturreservat eller på en vandringsled. Bara en rolig idé ? har dock inte bestämt mig om jag ska använda motorcykeln som transport medel mellan segmenten på lördag för att kunna släppa runt "lite" utrustning snabbt och smidigt. Ställa mig i start eller mål och sen gå in till lämpligt ställe och fotografera ☺️

seb_be sa:
tobgren sa:

Haha, ska aldrig få för mig att köra i ett naturreservat eller på en vandringsled. Bara en rolig idé har dock inte bestämt mig om jag ska använda motorcykeln som transport medel mellan segmenten på lördag för att kunna släppa runt "lite" utrustning snabbt och smidigt. Ställa mig i start eller mål och sen gå in till lämpligt ställe och fotografera

Haha Vad bra! :)

Dags att bumpa tråden lite igen! Om någon är osäker på om ni hittar till Ljusbodarna så kan ni möta upp mig på stationen i Leksand innan om ni säger till. Annars så ses vi vid parkeringen som är markerad på kartan i första inlägget, klockan tio på Lördag! Medtag matsäck så tar vi lunchpaus nere vid Djursjön efter sträcka tre :)

Tillbaka
Topp