[Kalender] Leksands fäbod-enduro

larsaw sa:
Va mysigt ni ser ut att ha haft!
Själv har jag avverkat 3 mil stadscykling i Paris, mao mest smogg o dekadens... ❤️?
Men nästa år hoppas jag kunna hänga med ?

Det blir nog mer av både svartrejs och happyrides häromkring. både på samma plats och andra berg omkring Leksand :)

Och här kommer lite bilder ur min kamera också. Har sovrat lite men jag kan slänga väl upp rubbet nånstans, senare.

Från sträcka 1:

IMG_1869.JPG

IMG_1888.JPG

IMG_1891.JPG

IMG_1896.JPG

IMG_1901.JPG

IMG_1910.JPG

IMG_1914.JPG

IMG_1921.JPG

IMG_1927.JPG

IMG_1935.JPG

Senast ändrad:
Tack hela gänget för en superdag. En "plattcyklist" är frälst. Nu ska jag bygga på modet och ge er en match i någon skog?
Kan nog hota med ett svartrace i Borlänge trakten till våren.

Tack för ett superkul rejs. Gymt med så många sträckor och mycket åktid. Detta överträffade alla förvätningar.

Snygga bilder seb_be och Kupa!

Ser verkligen ut som ni hade en episk dag. Grattis alla som fick uppleva stigarna. De var ypperliga redan i somras.
Var i trakterna, men hade varken tid eller plats att delta. Hoppas på framgång i medverkandet nästa gång/år. Snygg coverbild förresten!

Tack allihopa för de fina kommentarerna om rejset! Som ni kanske upptäckt stämmer inte tiderna på sträcka 1. Alla ska ha två minuters avdrag på den, hoppas sträckorna var långa nog ändå ;) Jag skyller det hela på att det var första gången jag arrangerade något sånt här med tidtagning. Men till andra sträckan använde vi båda samma app vid start och mål, och då blev allt mycket enklare!

Ser nice ut! Svartrace-serie i dalarna nästa sommar då.
Gällande tidtagning så skulle man väl kunna skapa strava segment för varje sträcka och alla kör med det, då sköter allt sig själv.

Jag har redan börjat smida på planer inför nästa år, finns funderingar på längre och hårdare, kanske två startgrupper för att kunna ha med fler deltagare mm. Strava är kanon när det fungerar, men allt för ofta får man inga eller fel tider för att det ska fungera på ett tillräckligt bra sätt :(

Efter att mentalt ha analyserat 2017-års olika cykeläventyr så måste jag nog säga att detta går in högt över roliga race/trevliga tillställningar! Bra stigar, kul med blint & ballt att vara en liten grupp som höll ihop.
När går 2018-års race av stapeln? Sign me up!

Henrik83 sa:
Efter att mentalt ha analyserat 2017-års olika cykeläventyr så måste jag nog säga att detta går in högt över roliga race/trevliga tillställningar! Bra stigar, kul med blint & ballt att vara en liten grupp som höll ihop.
När går 2018-års race av stapeln? Sign me up!

+1 Hänger gärna på i år :D

Efter en planeringskväll med Mikipedia_ och UrTomas så kommer det snart komma ut ett event i kalendern. Det kommer bli lite annat upplägg än fäbod-endurot den här gången. Men det finns planer för flera mindre happyrides och/eller svartrace kring Leksand i sommar! ?

Det ser enkelt ut men jag som plåtade bilderna här ovanför fick verkligen sticka ut hakan för att ta mig ner efter åkarna, jag åkte ju fatbike :)

Slog uppenbarligen inte ihjäl mig men det var nära ett par gånger.

Tillbaka
Topp