[Kalender] [Lvg] Karmansbo kakbuffé

Jannetuba

Medlem
Fanken, kan inte, det som var så trevligt förra året. Tror dock inte jag kommer få samma magbesvär av partajet i Värnamo som jag tydligen ska på den helgen, som av tre rågade tallrikar kakor som jag säkert skulle sätt i mig på en fikatur:) Ha det trevligt och hoppas ni får samma fina väder som förra året.

Niklasberglund

Aktiv medlem
Fasiken, det är ju så nära hemma att jag skulle varit tvungen att cykla en omväg..

Men, är tyvärr i sthlm 28-29e (pearl jam) och har svårt att tro att sambon uppskattar att jag kliver upp tidigt och cyklar hem istället för hotellfrukost;)

izar

Aktiv medlem
Äntligen! Lite dumt datum då det är dagen efter Stockholm Ride som jag tänkte köra, är väl egentligen mest min fru som kommer ha åsikter om två cykelevents på en och samma helg.

Är det inte bättre att förlägga kakturen till en Lördag, fast inte den 28:e då.

Ari.m

Medlem
Kul.

Intresse finns - är dock inplanerad på jobb sista helgen i juni!

Första helgen i juli är jag ledig.

Avvaktar utvecklingen...

Senast ändrad:

MarcusS

Aktiv medlem
Meh, jag har ju missat denna tur varje gång. Undrar om man kan förmå Peter att dra om sverigetempobanan förbi denna kakbuffé.

Mange.

Aktiv medlem
Äntligen! Jag har missat detta festande de senaste gångerna nu, och tyvärr även denna.. Ska flytta den helgen och tror inte frun skulle uppskatta om jag flydde från det för lite kakor. Men är gärna med på en eventuell repris senare i år

LilleNo

Aktiv medlem
[Flaggar tråden] Sugen på att hänga med, förra sommaren var en hit. Kommer inte att glömma badbrallorna denna gång (finfin badsjö strax intill herrgården).

emilh skrev:
-------------------------------------------------------
> Woohoo, kakbuffé!
>
> Intresserad av att haka, hänger på hur fort det
> ska gå?

Jag har inte bråttom iaf. Runt 29-30 i rullsnitt som får anpassas lite efter vindförhållandena. Lugnt i uppförsbackarna.

Fjärdebrunn

Aktiv medlem
Behöver fatta konceptet. Vi cyklar 16-18 mil till Karmansbo för att bada och käka kakbuffé. Sedan lika långt hem igen? Googlmaps får sträckan Barkaby-Karmansbo till 149 km

DT

Aktiv medlem
Det är roligare att cykla södra sidan av Mälaren hem så får man en snyggare GPS-plott (plus några bonusmil).

kronbladh

Medlem
Fjärdebrunn skrev:
> Behöver fatta konceptet. Vi cyklar 16-18 mil till
> Karmansbo för att bada och käka kakbuffé. Sedan
> lika långt hem igen? Googlmaps får sträckan
> Barkaby-Karmansbo till 149 km

En till här som inte ser skogen för alla träd.

Att cykla 16-18 mil känns som min bortre gräns. Att göra detta för att dänga i sig ett stort antal kakor och sedan styra hemåt igen känns svårt att beskriva för släkt och vänner som redan tycker man är knasig.

Det är inte så att jag ogillar kakor, men...

Tanken är att köra norra sidan både dit och hem men två olika vägar så vi får lite variation. Ditvägen är cirka 17 mil och hem knappa 16 mil. Både sträckningarna utgår från Jakobsberg.

DT

Aktiv medlem
Om man bonkar halvvägs så är ju hemvägen bara 13 mil till pendeln i Bålsta. Då blir det endast 30 mil totalt.

rising

Aktiv medlem
Traditionellt utgår en peloton från Bålsta och kör i fintempo till Skultuna för förfika på vägen. På tillbakavägen till Bålsta är det sedan mördartempo (har jag hört, de två gångerna jag varit med har jag inte cyklat tillbaka samma väg), men hittills har ingen blivit lämnad att dö i ett dike.

Niklasberglund

Aktiv medlem
Figge1 skrev:
> Var är Muktorparna? Så vi får vätska på
> tillbakavägen.

Krisar det så ställer en köpingsbo upp med vatten:)

GoranS

Aktiv medlem
schture skrev:
> Synd att jag missar detta igen. Ska vara nere i
> Smygehuk och hjälpa till att ta emot
> Sverigetempocyklister.

Kan du inte säga åt dom att skynda på lite s.a. du hinner upp till Bålsta i tid? Hur svårt kan det vara att cykla genom ett land?

Första inlägget uppdaterat med mer info. För er som tänkt ta tåget ut på morgonen. Det pågår arbete med spåren så tågen vänder i Spånga. Det kommer in ett tåg 06.10 till Spånga. Därifrån kan ni cykla till Jakobsberg. Tar knappt 20 min. Då hinner ni i tid till 06.30 som är satt som starttid. På hemvägen sen går tågen normalt då kan den som känner sig lite krokig kliva på i Bålsta eller annan station längs vägen.

För er som ansluter från andra orter, tänkte på exempelvis Eskilstuna, vill ni ha några extra mil i benen kan ni gärna ansluta i Skultuna där vi från Storstan har fikapaus light. Vi borde komma dit strax innan 10.30 och stannar ca 30 min.

Senast ändrad:
Tack Kupa. Hade lagt in rutten för hemvägen 2 ggr. Tanken med Tillberga var att det inte finns så många lägen innan att fylla vatten. Men vi kan väl hålla det lite öppet om vi väljer Tillberga eller Skultuna. Vad jag sett finns det en Coop nära i Tillberga.

Kupa

Aktiv medlem
Ja, det verkar stämma. Jag tror vi har haft 14.00 som ankomsttid förr om åren, bl.a. det magiska första året när Bålsta- och Dala-pelotonerna anlände samtidigt på minuten när. Då har Skultuna varit ett bra alternativ, det är hög klass på deras fik. Siktar man på att nå buffén 13.00 så blir det stressigt med Skultuna.

thomalin

Aktiv medlem
thomalin skrev:
> Lägger in ett kanske på denna. Lite beroende på
> hur semesterplanerna utformar sig.
>
> Låter väldigt trevligt :)

Reviderar mitt kanske till ett förmodligen!

Åker isf bil från Huddinge, finns det lämplig, och gärna gratis, parkering i anslutning till start/mål? Har plats för fyra cyklar på bilen så om det är någon som vill ha skjuts från huddingetrakterna så går det nog att lösa.

thomalin skrev:
> thomalin skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Lägger in ett kanske på denna. Lite beroende
> på
> > hur semesterplanerna utformar sig.
> >
> > Låter väldigt trevligt :)
>
> Reviderar mitt kanske till ett förmodligen!
>
> Åker isf bil från Huddinge, finns det lämplig,
> och gärna gratis, parkering i anslutning till
> start/mål? Har plats för fyra cyklar på bilen
> så om det är någon som vill ha skjuts från
> huddingetrakterna så går det nog att lösa.
Finns stor gratis parkering precis vid start. Kolla på Eniro. Området som begränsas av Viksjöleden, Kvarnvägen och Järfällavägen. Infart från Järfällavägen

thomalin

Aktiv medlem
Mattias... skrev:
> Finns stor gratis parkering precis vid start.
> Kolla på Eniro. Området som begränsas av
> Viksjöleden, Kvarnvägen och Järfällavägen.
> Infart från Järfällavägen

Ok, tnx.

Det låter kanon. Om inte något väldigt oförutsett händer så hänger jag på.

Senast ändrad:

Chapter 2

Aktiv medlem
Poster för att öka och förstärka Eskilstunaklungan som just nu består av en cyklist.

a7e6ab2a-0431-4dda-8134-8fbe28b15289.jpg

KAKTUR
Kakbuffé på Karmansbo Herrgård den 29 juni
Nu när Vätternhysterin borde ha lagt sig är det högtid att ladda inför säsongens höjdpunkt, happymtbs KAKTUR.

Vi cyklar från Eskilstuna och möter upp de andra klungorna från happymtb för att tillsammans avnjuta en praktfull kakbuffé.

Start: SIP Tid: Återkommer*1 Distans: 15-17mil*2 Snitt: Alla ska med*3

*1 Kl 13.00 ska vi vara på herrgården. Beronde på hur snabbt vi cyklar och vilket vägval vi väljer så måste starttiden anpassas till det. Men start runt 09.00-10.00 borde vara bra riktmärken med god marginal.
*2 Beroende på vägval.
*3 +26 kan väl vara en lämplig hastighet för att alla ska kunna hänga med. Går att justera åt båda hållen.

Senast ändrad:
Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer