Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Själv var jag funktionär i våras (hoppade in i sista sekund när det var kris) och blev riktigt sugen. Verkade mysigt, jag vill köra i en av mastergrupperna.
nypan skrev:
-------------------------------------------------------
> lundatok skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jag och tjejen kommer att köra korta
> distansen.
>
> Är det Johan A du menar?
Med risk för att låta gnällig men är det bara jag som tycker 600:- i efteranmälning är dyrt? Det är ett kul lopp, absolut, men 600:-... Nu tycker jag iofs att vägarna var i bättre skick i våras än tidigare år men detta är också en faktor som jag inte gillar med detta lopp, en del vägavsnitt är i väldigt dåligt skick. Men om vädret är bra står jag nog på startlinjen åndå och gnäller...
Är det inte lite tidigt för att börja gråta över en hög avgift för efteranmälan? Det kostar 350kr / 450 kr. Jag tyckte det var trevligt i våras och ska nog köra igen. Däremot blev det lite dyrt senast då jag körde sönder ett hjul på ett potthål...
jofahjalm skrev:
> Är det inte lite tidigt för att börja gråta
> över en hög avgift för efteranmälan? Det
> kostar 350kr / 450 kr.
Då jag bor nära Uppl-Väsby brukar jag vid, bra väder, cykla ut till starten och köra en efteranmälan.
Att man inte svänger höger vid Karby och kör över Seneby ist? Det var väldigt länge sen 268:an var nåt trevligt att cykla på. Iaf fram på dagen när folk har piggnat till så pass att de ska ut och köra med bilen sin, så är det sällan långt till konflikter med cyklister på väg in mot Vallentuna.
Fast jag tycker inte 268 är i närheten av vad den var förut vad gäller trafik. Förr gick det ju ett lemmeltåg av tunga transporter där, men nu är det knappt en enda lastbil. Jo, någon enstaka polsk åkare som kommit med färjan och inte sett en karta eller GPS på många år. De galningar i små bilar som stökar till det är inte värre än på andra håll tycker jag.
Tycker dagens sträckning funkade bra. Flera nyasfalterade bitar och inte så mycket hål och sprickor. Ovanligt mycket bilar på småvägarna dock men det kändes aldrig farligt förutom att jag fick riktigt bakhjulssläpp när vi mötte en bil efter ca 3 mil. Ganska blåsigt idag. Kändes inte som en bra vindriktning för att cykla snabbt men kul var det och korv och kexchoklad smakade bra efteråt.
Det var väl dåligt med olyckor på RV i år? Idag såg jag två dikeskörningar (en dålig kurvtagning och en snubbe som... tja... han var en accident waiting to happen typ) och en ambulans som lämnade målområdet med blåljusen på när jag kom in.
Fliken skrev:
> En anledning kan säkert vara alla de olyckor som
> skett på RVRH de senaste åren, i princip alltid
> på de mindre vägarna.
>
Visst, men det som är bra för klungor behöver inte vara bra också för den delen av startfältet som cyklar solo.
lundatok skrev:
> Det var helt fantastiskt, körde korta med tjejen
> som hade motionsloppspremiär. Tack alla för
> idag!
Härligt, vädret var ju med er också! Åtminstone var det vackert i Södertälje.
Angående 268:an varande eller icke varande på Rsolagsvår/höst så kan jag tycka att den är väl så bra. T ex småvägarna bortåt Riala känns ju farligare tack vare dåligt utrymme för eventuella möten, löst grus i kurvorna på slingriga vägar mm. Jag cyklar en hel del just på de vägar som Roslagsvåren går på (hemmaplan) och tycker att 268 är helt ok. Fast det är klart vi är alla olika känsliga för trafik. Jag tar gladeligen 268:an från Brottby fram till Okvista för att sedan vika av på 264:an ned till Arninge tpl och sedan vidare på 274:an ut till Waxholm. :)
Fint väder blev det. Jag slapp i a f regn helt. Något blåsigt men jag hittade lite sällskap att köra med. Tack Filip, Ola-Christian och Tanja om ni läser det här.
På det hela ett bra arrangemang även om jag hatade den där päronsmaken på sportdrycken. Tror i o f s inte det existerar en sportdryck som inte smakar räligt efter tio mil.
//Jonas
jonja skrev:
> Fliken skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > En anledning kan säkert vara alla de olyckor
> som
> > skett på RVRH de senaste åren, i princip
> alltid
> > på de mindre vägarna.
> >
> Visst, men det som är bra för klungor behöver
> inte vara bra också för den delen av
> startfältet som cyklar solo.
Ja, så länge som klungor inte är förbjudna på motionslopp får man nog räkna med att arrangörerna tänker sig säkerhet även uitfrån ett sådant perspektiv.
Jag cyklade i snabbgruppen. Startade i 2:a startled. Första gruppen var förmodligen lite snabbare.
Distans: 133,23 km Tid: 3:34:38 Medelfart: 37,2 km/h.
Tog en mellantid vid 6 mil, då snitt på 39,1 km/h, andra halvan snitt 35,9 km/h.