[Kalender] Randonée 200 km Barkarby 2025-04-05 - Järlåsarundan

Vi har problem med anmälan via hemsidan.

Järlåsarundan https://ridewithgps.com/routes/49931201
Barkarby Swish 123 227 96 51 (100 kronor)

Anmälan görs via www.ebrevet.org för Järlåsarundan. Vi kommer att köra eBrevet för Järlåsa.

OBS – de fyra som är anmälda per 31/3 har vi ingen möjlighet att se namn på. Även dessa 4 personer behöver anmäla sig för eBrevet.

Jag brukar inte vara solskenscyklist men när hela äventyret innefattar hotellövernattning så får det gärna vara lite varmare än prognosen säger. Hade gärna kört annars.

Bråkig rygg och tveksam väderprognos gör min start osäker. Jag anmäler mig men tar beslut in i det sista.

När jag körde den rundan sist var inga matställen eller affärer öppna förrän i Uppsala, så det kan vara bra att dra en ordentlig frukost och ha med lite extra käk och dricka.

Rundan ser underlig ut via Märsta. Har den hamnat på g/c?
jo den har hamnat där så man vet att det är ok att cykla på den och hålla sig lite säker från elaka märstabilister och SL bussar just den korta sträckan. men som arrangör kommer jag godkänna om man hellre vill ta bilvägen.

Det finns en friluftsgård med servering nästan på banan i Uppsala. När ni passerat bron över fyrisån och kommer ut på gamla landsvägen cyklar ni ca 100 meter norrut mot Uppsala och följer skyltar på höger sida.
Och nej jag kommer inte cykla denna gång.

Jag var riktigt sugen på att cykla men vädret ser lite för trist ut. Håller tummarna att det ändras under veckan.

Det finns en friluftsgård med servering nästan på banan i Uppsala. När ni passerat bron över fyrisån och kommer ut på gamla landsvägen cyklar ni ca 100 meter norrut mot Uppsala och följer skyltar på höger sida.
Och nej jag kommer inte cykla denna gång.
Sunnerstastugan? Vid det imponerande Uppsala Alpina Center. Ja, den verkar ha öppet kl 10-16 lör-sön.

Ötzi?
Lördagens prognos

IMG_8677.webp

När jag körde den rundan sist var inga matställen eller affärer öppna förrän i Uppsala, så det kan vara bra att dra en ordentlig frukost och ha med lite extra käk och dricka.
Pressbyrån i Sigtuna har väl öppet. Och sen går ju inte rundan till Uppsala. Tänker du på någon annan tur?

Handlarn i Järlåsa verkar ha öppet 12-16 på helger.
Som redan nämnts, nära banan i Uppsala finns Sunnerstastugan 10-16 och ytterligare ett par hundra meter norrut Coop Sunnersta 8-22.
Om man nu behöver påfyllning 6-7 mil efter start.

Sist hade mataffären inte öppnat när vi kom dit.
Det verkar som att man kör motsols den här gången. Då hinner kanske affären öppna. Förra gången var ju caféet stängt i Skokloster, affären stängd i Järlåsa, Axel och Gren stängt utanför Uppsala.

Det verkar som att man kör motsols den här gången. Då hinner kanske affären öppna. Förra gången var ju caféet stängt i Skokloster, affären stängd i Järlåsa, Axel och Gren stängt utanför Uppsala.
Laddade ner rundan till Element appen och där ser det ut som rundan går motsols, som vanligt.

Jag fick sopa bilen och skrapa rutor i uppsala imorse. Har kommit en snöby sen dess också, drog vidare åt sydväst så lär beröra banan. Men nu skiner solen och det börjar torka upp.
Ser ut som det kan komma nån snöby till enligt SMHI:s radar, men är nog kortvariga och inget som lägger sig.

Hårda grabbar som kör idag. Jag cyklade en morgontur här i Sigtuna och då haglade det flirtkulor och blåste halv storm. 200k känns som en bedrift idag. Kämpa på!

Tillbaka
Topp