[Kalender] Randonée 400 km Barkarby 2025-04-30, Sandviken

file_00000000a2186246a01e63f0020e1718.webp

kan ju vara allt från överbelastning till sittposition. Har du gjort en bikefit?
Nepp, men hade gärna gjort en i framtiden. Justerade sadelhöjden och setback igår vilket gav stor förbättring. Idag kan jag nästan ta i som vanligt igen. Tror att det var en kombination mellan sittposition och överbelastning. Vågar inte ställa mig på startlinjen tror jag men ändå lovande.

Regn på förmiddagen innan start och efter lunch på 1/5. Helt torra vägar upp går det kanske inte att hoppas på och så får man snärja sig på för att hinna i mål innan nästa regn.

Regn på förmiddagen innan start och efter lunch på 1/5. Helt torra vägar upp går det kanske inte att hoppas på och så får man snärja sig på för att hinna i mål innan nästa regn.
Det ger mig en bra ursäkt till att ta pendelcykeln, den har skärmar. Den mindre bra ursäkten är att jag väntar på utbytesdelar till min fincykel.

Har gjort några ändringar i Gävle kring den rondellen. Även lagt in ett par uppmaningar om GC. Hoppas det blir bättre nu.

Även tagit bort den stökiga GC delen i Knivsta

Senast ändrad:
Min dynamolampa gillade inte allt regn på Sverigetempot. Hade hoppats att den skulle vara igång igen nu efter den torkat lite.. Men Rip.
Så får dels köpa ny lampa inom kort, och sen köra med batteribelysning..

Jag ser Gävle som primära vattenhålet, då med förplägnad och ordentlig påfyllning efter ett kyligt Skutskär i vargtimmen. Nästa i Örsundsbro. Övriga med plan på snabbstämpel och vatten om nu gudarna står mig bi.

Har gjort några ändringar i Gävle kring den rondellen. Även lagt in ett par uppmaningar om GC. Hoppas det blir bättre nu.
Nu ser det bättre ut (och säkrare).
Men det pågår arbeten där varje dag, jag ska kolla läget under morgondagen.

Jag tänker köra med 4 flaskor på cykeln och hoppas att det kommer räcka. Jag planerar också att köra helt i mitt eget tempo och skippa klungor.

Jag kan inte komma ihåg att jag har haft behov att fylla på vatten innan Gävle dom gångerna jag har kört. Det brukar ju inte direkt vara sommarvärme under natten.

Jag är anmäld, men har knappt cyklat under våren och har en axel som krånglar. Hittar jag ingen lagom grupp att cykla med så kör jag också i mitt eget tempo.

1000034557.webp

På vägen tillbaka mellan Jakobsberg och Barkarby följer man spåren på en fin cykelbana, men det finns en smal passage man kan vara uppmärksam på. Det ser ut som en återvändsgränd när man närmar sig, men det är bara att köra igenom.

Fick feeling och ville anmäla mig nu men anmälan verkar ha stängt. Trodde det var 24 timmar innan starttiden som gällde. Är det möjligt att få in en sen anmälan i databasen?

Visa bilaga 765761
På vägen tillbaka mellan Jakobsberg och Barkarby följer man spåren på en fin cykelbana, men det finns en smal passage man kan vara uppmärksam på. Det ser ut som en återvändsgränd när man närmar sig, men det är bara att köra igenom.
Jag får konstiga utslag av cykelbanecykling under randolopp.

Jag kan inte komma ihåg att jag har haft behov att fylla på vatten innan Gävle dom gångerna jag har kört. Det brukar ju inte direkt vara sommarvärme under natten.

Jag är anmäld, men har knappt cyklat under våren och har en axel som krånglar. Hittar jag ingen lagom grupp att cykla med så kör jag också i mitt eget tempo.
jag har inte många mil i benen så det kommer ta tid... lååååång tid... ser ut att bli obehagligt kallt på natten också

Fick feeling och ville anmäla mig nu men anmälan verkar ha stängt. Trodde det var 24 timmar innan starttiden som gällde. Är det möjligt att få in en sen anmälan i databasen?
Det ska vara 24h innan start. Det har blivit en miss med detta lopp och vi jobbar på att öppna upp igen. Kika in med jämna mellanrum så är det löst snart.

du e söt du. mina fem öre i frågan så är det inte tävling och även långsamma, trötta och mindre erfarna cyklister ska ges en säker rutt. men man ska inte dra det till absurdum.
Senast höll hela klungan på att braka ner i ett kommunalt hål i g/c. Tack och lov fanns det en väg vid sidan om för fortsatt färd.

Det scenariot, fast tvärt om blev vi ju varnade för i Gävle. Så nu är rutten ändrad för att undvika kommunala hål i körbanan..

Tillbaka
Topp