[Kalender] Randonnée 1000 KM Södertälje

Nu är jag plus Österåkergänget och Erik R (som hängde på idag) i mål. En perfekt 100-milare. Glada kamrater, bus, skoj och 2*7 timmars sömn.

bsandborgh sa:
Nu är jag plus Österåkergänget och Erik R (som hängde på idag) i mål. En perfekt 100-milare. Glada kamrater, bus, skoj och 2*7 timmars sömn.

Jättekul att ni fick en njutningsrunda. Bamsekul även att Erik kom i mål vi var lite oroliga vart han tog vägen.

Sista duon i mål med 50 minuter tillgodo, hälseneproblem men med fungerande pedaler sista 150km. Trötta men lyckliga kravlade dom sig över målsnöret.

Daniels andra och Rashids första BRM1000, inte illa för någon som gjorde sin första 30-milare i år, Mälaren runt (inofficiell nattrunda).

Bilagor

• IMG_20170702_231608.jpg
    IMG_20170702_231608.jpg
    233.8 KB · Besök: 74
nieves sa:
Sista duon i mål med 50 minuter tillgodo, hälseneproblem men med fungerande pedaler sista 150km. Trötta men lyckliga kravlade dom sig över målsnöret.

Daniels andra och Rashids första BRM1000, inte illa för någon som gjorde sin första 30-milare i år, Mälaren runt (inofficiell nattrunda).

Grattis båda! Sjukt starkt att slutföra och att ställa upp för varandra så att båda kommer i mål. En riktig långhelg.

Hasse#7 sa:
nieves sa:

Grattis båda! Sjukt starkt att slutföra och att ställa upp för varandra så att båda kommer i mål. En riktig långhelg.

+1

Trisslott/Stämpelkort upphittat, exakt var är ännu oklart. Den här Susanna förtjänar hur som helst en stor happykram och vad tycker ni 10% av eventuell vinst (lotten skrapas inför vittnen).
Jag slänger dessutom gärna in en 150 kr så att hon kan cykla 2018 års upplaga med medalj, cykel på köpet exkluderar.

Bilagor

• IMG_20170703_151319.png
    IMG_20170703_151319.png
    48.2 KB · Besök: 112
GoranS sa:
Fantastiskt!

Fast det är väl lite för sent för att du ska hinna få dit stämplarna inom maxtiden.
Resterande sträcka styrkt med kvitton (affärer etc.), foton. Själv är jag positiv till fotostämplingar som i super randonnee 600 loppen.
Det blir svårt på långa lopp när "Bosses Ica"
bara har öppet 12-15 på lördagar.
I UK har jag hört att GPS-spår också duger för att validera uppnådd sträcka.

Hahaha, fan vad underbart!

Jag är absolut anhängare av att man använder mer fotostämplar. Det är relevant att rutten passerar någon form av servicemöjligheter men dessa behöver inte utgöra banans ytterpunkter då detta oftast gör det onödigt svårt att använda små, fina vägar.

ohellstrom sa:

Jag är absolut anhängare av att man använder mer fotostämplar. Det är relevant att rutten passerar någon form av servicemöjligheter men dessa behöver inte utgöra banans ytterpunkter då detta oftast gör det onödigt svårt att använda små, fina vägar.
På det sättet kan man ju också få banorna "tuffare" t.ex genom besök av Tabergs-toppen och liknande "sevärdheter" mitt i mörka natta :)

PS kortet upphittades i närheten av Forserum. Ny trisslott kommer enligt info att skickas till upphittaren. Orginallotten är en s.k "Otursförsäkring" man köper inför loppet. Ju mer misär desto större vinstchans och med tanke på ägarens pedalstrul och inflammerade hälsenor så kan det bli en ansenlig summa på lotten i påsen.

Senast ändrad:
nieves sa:
ohellstrom sa:

På det sättet kan man ju också få banorna "tuffare" t.ex genom besök av Tabergs-toppen och liknande "sevärdheter" mitt i mörka natta :)

Så funkar Superrandonnée, bilder på cykel+cyklist+"col-skyltar"

JLarsson sa:
nieves sa:
ohellstrom sa:

Så funkar Superrandonnée, bilder på cykel+cyklist+"col-skyltar"
Med ramskylt på cykeln. För att man inte ska kunna ta bilderna vid annat tillfälle, gissar jag.

nieves sa:
Trisslott/Stämpelkort upphittat, exakt var är ännu oklart. Den här Susanna förtjänar hur som helst en stor happykram och vad tycker ni 10% av eventuell vinst (lotten skrapas inför vittnen).
Jag slänger dessutom gärna in en 150 kr så att hon kan cykla 2018 års upplaga med medalj, cykel på köpet exkluderar.

Jösses, storyn kring de tvenne herrarna blir bara bättre och bättre!

Läste ikapp tråden nu. Härligt med sådant drag på en 100-milare. Grymt starkt kört Martin! Du bjöd även på skönaste kommentaren på länge; har hallucinationer men är medveten om det. :D

Den är halvfärdig (Fritsla) på datorn där hemma. Är på Irland nu och prioriterade bort datorn, så blir tidigast klar på onsdag nästa vecka. :/

Hehe, man vet att tändningen är TOTAL när 10-dygnsprognosen kommer i spel.

Men blir det verkligen ingen egen tråd?

Djungeltelegrafen säger att en del kända lycrarövar ska vara med.

antonlindb sa:
Fjärdebrunn sa:
Långtidsprognosen ser rätt lovande ut. https://www.smhi.se/vadret/vadret-i-sverige/ortsprognoser/q/Jönköping/2702979#tab=0,chart=1

Nu ska jag bara klicka hem en ny kassett istf den slitna. Funderar även på att chansa med en ny sadel. Den jag har vet jag att jag får ont av när jag sitter länge på den. Selle Gelflow?

Specialized Power FTW!

Har man köpt något nytt ska det ju ha ett rejält test! Klarar sadeln 1000k så vet du att den är bra.

ohellstrom sa:
antonlindb sa:
Fjärdebrunn sa:
Långtidsprognosen ser rätt lovande ut. https://www.smhi.se/vadret/vadret-i-sverige/ortsprognoser/q/Jönköping/2702979#tab=0,chart=1

Nu ska jag bara klicka hem en ny kassett istf den slitna. Funderar även på att chansa med en ny sadel. Den jag har vet jag att jag får ont av när jag sitter länge på den. Selle Gelflow?

Specialized Power FTW!

Har man köpt något nytt ska det ju ha ett rejält test! Klarar sadeln 1000k så vet du att den är bra.

Min Prologue levererar en sådan upplevelse efter andra stoppet att jag kan tänka mig att chansa. XXL har bra pris på en Selle Gel Flow randosoffa.

Fjärdebrunn sa:
ohellstrom sa:
antonlindb sa:
Fjärdebrunn sa:

Specialized Power FTW!

Min Prologue levererar en sådan upplevelse efter andra stoppet att jag kan tänka mig att chansa. XXL har bra pris på en Selle Gel Flow randosoffa.

Annars kan du ju köra med ett sånt härligt gel-överdrag som man ibland ser på folks pendlarcyklar. Lite snabbt surfande ger vid handen att de kan fås för en knapp hundralapp.

Alternativt kan du ju bara strunta i andra stoppet ;)

ohellstrom sa:
Har annars förstått att det finns ett väldigt populärt vedskjul nånstans längs vägen, om man nu inte prompt vill ligga under bar himmel.

På tal om ovanstående så var NLC så vänlig att peka ut detta skjul för mig under förra sommarens transportcykling till Vänersborg. Så nu vet jag var ni är!

MrGunnar sa:
Hehe jag har tänkt göra det bekvämt jag, bokat hotell på Landvetter samt Eksjö. Lite för lite misärpoäng kanske?

Det finns inga fel på din runda, men du får se upp med maxtiden och lämna tidigt på morgonen efter övernattningarna. Kan ju kännas lite som misär att bli jagad av klockan också... Vi brukar övernatta i Kinna/Sätila samt Kisa.

Tänkte jag skulle ladda ner och splitta gpxfilen i två , med landvetter som start/mål.
Men någon kanske redan gjort det?

Mange. sa:
Tänkte jag skulle ladda ner och splitta gpxfilen i två , med landvetter som start/mål.
Men någon kanske redan gjort det?

För att?
Jag har förvisso inte kört mina TCX-filer längre än 60. Då har det funkat bra.

Fick låna en Selle Gel Max randosoffa idag. Ska höja styret några mm så blir det nog komfort värre.

Min 820 blir lite konstig med 600km bana , så en 1000 lär ju inte bli bättre.. men jag tänkte fixa det på jobbet i veckan.

Tillbaka
Topp