[Kalender] Randonnée 1000 KM Södertälje

Fjärdebrunn sa:
De ska vara bättre för just Garmin. Gick över till dem för att få igång turnbyturn.
OK
Det verkar skilja en del, för de Garmin-apparater jag har använt, Edge 705, Edge 800, Edge 1000 och Edge 1030
har jag haft "turn-by-turn" även med GPX-spår.
Jag tycker man får sämre guidning med TCX. Jag har iofs inte provat TCX i Edge 1030.

Men det är väl bra att det finns alternativ så att man kan hitta det alternativ man blir nöjd med

Fjärdebrunn sa:
???

/Håkan

Man kan med vissa verktyg även exportera rutter som .fit och få turn-by-turn utan att filen blir flera MB.

HåkanC sa:
Fjärdebrunn sa:
De ska vara bättre för just Garmin. Gick över till dem för att få igång turnbyturn.
OK
Det verkar skilja en del, för de Garmin-apparater jag har använt, Edge 705, Edge 800, Edge 1000 och Edge 1030
har jag haft "turn-by-turn" även med GPX-spår.
Jag tycker man får sämre guidning med TCX. Jag har iofs inte provat TCX i Edge 1030.

Men det är väl bra att det finns alternativ så att man kan hitta det alternativ man blir nöjd med

Fjärdebrunn sa:
???

/Håkan

Det var när guidningen i min edge 800 inte hoppade igång med GPX och rätta inställningarna enligt DC rainmaker jag fick tipset att gå över till TCX. Då funkar det efter lite inställningsmeck även om min gamla apparat har tungt att byta vyer när det är tunga filer.

"väger apa", i meningen at.fit-filerna blir hiskeligt stora. Får kolla på NLC alternativ och kanske ta del av manges uppdelade rutter.
Den aktuella filen vägde 2,1 Mb nu men hoppade in fint i min Edge 800 som fick igång rutten här i soffan.

Jag har bokat boende i Landvetter (Flygplatshotellet) och Kisa Värdshus. Jag behöver inte träna på sömnbrist ;-)
Det gäller att hinna till Vegby före 12 på lördag och till Söderköping före 12:59 på söndag!

Det ska tydligen vara en färja som är rätt najs att hinna i tid till, någon som har hålltider på färjan?

desmo sa:
ohellstrom sa:
desmo sa:
Fjärdebrunn sa:
Jag tänkte träna på sömnbrist. Har annonserat hemkomst lördag efter lunch...

Ska du köra raketfort (alltså mhenry-fort) eller får vi sällskap?

mhenry har en mission, som den gode antonlindb lurat ut honom i för att sedan fly fältet ?

Jodå. Jag har hört talas om dessa planer.

Härligt!

Jag har idag nåtts av ryktet att kitzblitz slått sina påsar ihop med mhenry. Jag vill då passa på att hälsa att jag och NLC har ett excelark ?

ohellstrom sa:
desmo sa:
ohellstrom sa:
desmo sa:
Fjärdebrunn sa:

mhenry har en mission, som den gode antonlindb lurat ut honom i för att sedan fly fältet ?

Härligt!

Jag har idag nåtts av ryktet att kitzblitz slått sina påsar ihop med mhenry. Jag vill då passa på att hälsa att jag och NLC har ett excelark ?

Vän av ordning påpekar att det är ett G-sheet :-P

NLC sa:
ohellstrom sa:
desmo sa:
ohellstrom sa:
desmo sa:
Fjärdebrunn sa:

Härligt!

Vän av ordning påpekar att det är ett G-sheet :-P

Borde ha nöjt mig med att skriva spreadsheet på ren svenska.

Hursomhelst så existerar dokumentet, men siffrorna i det är ju såpass små att de skulle få plats på en post-it (och här menar jag post-it och inte en kopia med undermåligt klister. Art Fry had it right)

Jag har ingen mission. Och dessutom ingen disciplin. Vill bara ta mig runt med hälsan i behåll. Fast det är klart att det vore skönt att få krypa ner i min egen säng på lördag kväll. :)

ohellstrom sa:
desmo sa:
ohellstrom sa:
desmo sa:
Fjärdebrunn sa:

Härligt!

Ojojoj!! Detta blir spännande!! :)

Det blir väl en klunga kring iaf 30 knyck och korta stopp. Så får vi se vart det tar vägen. Barkarby 40 och Täby 60 satte verkligen tonen för hur man kan köra dessa lopp kul och bra i klunga IMHO.

Bilagor

• 8C50A06F-98DA-4BC5-8B6D-C45EFE28877B.gif
    8C50A06F-98DA-4BC5-8B6D-C45EFE28877B.gif
    236.8 KB · Besök: 150
mhenry sa:
Jag har ingen mission. Och dessutom ingen disciplin. Vill bara ta mig runt med hälsan i behåll. Fast det är klart att det vore skönt att få krypa ner i min egen säng på lördag kväll. :)

Det där får du ta med Anton. Låter dock väldigt förnuftigt att komma i mål med hälsan i behåll.

Frågan är dock om man har den (mentala) hälsan ens vid start om man funderar på att cykla en 100-milare ... ;-)

GoranS sa:
Frågan är dock om man har den (mentala) hälsan ens vid start om man funderar på att cykla en 100-milare ... ;-)

Nej nej, jag menar bestämt att happykonsensus nåddes när Amanda Coker fortsatte cykla efter avslutat år och att det faktiskt kunde anses lite märkligt. Alltså bör man betraktas som varandes vid sina sinnens fulla bruk upp till ett års kontinuerlig aktivitet, men därutöver är det diskutabelt.

ohellstrom sa:
GoranS sa:

Nej nej, jag menar bestämt att happykonsensus nåddes när Amanda Coker fortsatte cykla efter avslutat år och att det faktiskt kunde anses lite märkligt. Alltså bör man betraktas som varandes vid sina sinnens fulla bruk upp till ett års kontinuerlig aktivitet, men därutöver är det diskutabelt.
Undrar hur långt ifrån happykonsensus medelsvensson ligger i sin uppfattning i denna fråga. Bara en VR-distans anser ju vissa vara bortom allt rimligt förnuft att cykla.

GoranS sa:
ohellstrom sa:
GoranS sa:

Undrar hur långt ifrån happykonsensus medelsvensson ligger i sin uppfattning i denna fråga. Bara en VR-distans anser ju vissa vara bortom allt rimligt förnuft att cykla.

Haha! Till och med jag anses av de normala som ganska suspekt. Det krävdes bara att man cyklade en sextiomilare i maklig takt med ett antal vägvisare/gode män omkring sig.

Jag cyklar på undantag. Hr lovat att dyka upp pigg och alert lite efter lunch på lördag.
Varför har inte Södertälje målgång någonstans där det serveras öl?

Friskt lovat, hälften vunnet... som man (härmed) säger i randosammanhang.

Att gå direkt från en 60-milare till att hålla i ett barnkalas har jag testat... "pigg och alert" efter 1000k i självmordsfart... du blir helt enkelt tvungen att berätta hur det går :)

Du får väl hävda att du genomgick en (naturligtvis ofrivillig) genmodifikation under turen och numera bör klassas som koala. De lär inte vara vakna så många timmar per dygn.

Fjärdebrunn sa:
Jag cyklar på undantag. Hr lovat att dyka upp pigg och alert lite efter lunch på lördag.
Varför har inte Södertälje målgång någonstans där det serveras öl?
Om jag har förstått det rätt är start och mål på Circle K i Östertälje, som har öppet dygnet runt.
Vet inte om det klassas som "serveras öl", men annars funkar ju ett ljummet 6-pack Norrlands som alternativ....:)
Glöm inte plastmuggar för den rätta festivalstämningen bara...:)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp