Fjärdebrunn
Aktiv medlem
[Kalender] Randonnée 1000 KM Södertälje
ohellstrom sa:Ligger alla och sover middag nu eller?
Skulle inte tro det med asfaltsläggare nedanför sovrumsfönstret. Nu manglar de gruset. Frågor på det?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
ohellstrom sa:Ligger alla och sover middag nu eller?
GoranS sa:Ska de lägga om banan så att det blir första 100-mils grusbrevet i Sverige?
Där satte du mig på pottkanten. Vad står akronymen för?emilh sa:GoranS sa:Ska de lägga om banan så att det blir första 100-mils grusbrevet i Sverige?
NVDB2012, here I come!
Tack! Den har jag varit inne på. Var dock rätt länge sen och hjärnkontoret var inte helt rappt. Inbillade mig akronymens bokstäver skulle vara förstabokstäver på några orter på någon randotur på 100 mil, men jag fick (av förklarliga skäl) inte riktigt ihop det till något bra.HåkanC sa:Nationell vägdatabas https://nvdb2012.trafikverket.se/
Redigerat
Där kan man bla se slitlager/vägbeläggning
Gör så här för att få fram vägbeläggningen:
I fönstret längst upp till höger trycker du fram "väguppgifter" i övre rullmenyn och "slitlager" i den undre.
Belagda vägar färgas röda och grusvägar gröna (du kan behöva zooma in en del).
Om du klickar på "Pilen med ett i" i samma fönster så kommer det fram ett i "i en blå rundel" bredvid markören. Du kan då klicka på varje vägsträcka och få fram lite mer uppgifter.
/Håkan
Mange. sa:Släppte snabbgruppen kort i nyköping, en felnavigering så hade de redan lämnat stämpling när vi kom. Nu väntar natten på riktigt
Fjärdebrunn sa:Ödeshög, lite sol hit
Vafalls! Inga damcyklar så långt ögat når. Är detta ett lopp enbart för herrar?Fjärdebrunn sa:Raceday
Tror snarare att det är ett lopp för de som fattat vad som är adekvat utrustning för långturer. Det som, i alla fall i folkmun, kallas för damcykel är knappast det oavsett kön på cyklisten.Gubbcyklist sa:Vafalls! Inga damcyklar så långt ögat når. Är detta ett lopp enbart för herrar?Fjärdebrunn sa:Raceday
GoranS sa:Tack! Den har jag varit inne på. Var dock rätt länge sen och hjärnkontoret var inte helt rappt. Inbillade mig akronymens bokstäver skulle vara förstabokstäver på några orter på någon randotur på 100 mil, men jag fick (av förklarliga skäl) inte riktigt ihop det till något bra.
Det får bli något för en mörk och grå vintermånad i så fall!emilh sa:GoranS sa:Tack! Den har jag varit inne på. Var dock rätt länge sen och hjärnkontoret var inte helt rappt. Inbillade mig akronymens bokstäver skulle vara förstabokstäver på några orter på någon randotur på 100 mil, men jag fick (av förklarliga skäl) inte riktigt ihop det till något bra.
Kanske går att få till något som som uppfyller båda kriterier, en riktig ruttmakarutmaning. :)
Fjärdebrunn sa:Sitter på macken i Mullsjö. 09:15. 5 mannaklungan spräckt. Tobbe, Toni och Moi har släppt
emilh sa:Kämpa!
Hoppas ni har bra vindar.
Fjärdebrunn sa:Ödeshög, lite sol hit
neron sa:Fjärdebrunn sa:Sitter på macken i Mullsjö. 09:15. 5 mannaklungan spräckt. Tobbe, Toni och Moi har släppt
Är det mhenry och krabbe som utgör tätduon då eller? Ni får spara lite krut till hemvägen, nordliga vindar i några dagar....Kämpa på nu!
Äh, finns ingen bättre känsla än att ha gått ut hårt i medvind kännandes sig stark bara för att efter vändning ha insett varifrån "styrkan" egentligen kom. ;-)neron sa:Fjärdebrunn sa:Sitter på macken i Mullsjö. 09:15. 5 mannaklungan spräckt. Tobbe, Toni och Moi har släppt
Är det mhenry och krabbe som utgör tätduon då eller? Ni får spara lite krut till hemvägen, nordliga vindar i några dagar....Kämpa på nu!
neron sa:Fjärdebrunn sa:Ödeshög, lite sol hit
Man vet att man möter en randoklunga när en av deltagarna har tejpat fast 0,5 kg risgrynsgröt på ramen, ha ha ha! :-)
GoranS sa:Äh, finns ingen bättre känsla än att ha gått ut hårt i medvind kännandes sig stark bara för att efter vändning ha insett varifrån "styrkan" egentligen kom. ;-)neron sa:Fjärdebrunn sa:Sitter på macken i Mullsjö. 09:15. 5 mannaklungan spräckt. Tobbe, Toni och Moi har släppt
ohellstrom sa:neron sa:Fjärdebrunn sa:Sitter på macken i Mullsjö. 09:15. 5 mannaklungan spräckt. Tobbe, Toni och Moi har släppt
Hagen är också med såvitt jag kan bedöma. Alltså bör det ha varit en sextett inledningsvis.
neron sa:ohellstrom sa:neron sa:Fjärdebrunn sa:Sitter på macken i Mullsjö. 09:15. 5 mannaklungan spräckt. Tobbe, Toni och Moi har släppt
Hagen är också med såvitt jag kan bedöma. Alltså bör det ha varit en sextett inledningsvis.
han var inte anmäld vad jag kan se, han kan väl knappast välja att svartköra en 100-milare. Men killen med risgrynsgröt på ramen skulle iof kunna vara hagen..
neron sa:ohellstrom sa:neron sa:Fjärdebrunn sa:Sitter på macken i Mullsjö. 09:15. 5 mannaklungan spräckt. Tobbe, Toni och Moi har släppt
han var inte anmäld vad jag kan se, han kan väl knappast välja att svartköra en 100-milare. Men killen med risgrynsgröt på ramen skulle iof kunna vara hagen..