[Kalender] Randonnée 1000 KM Södertälje

Nationell vägdatabas https://nvdb2012.trafikverket.se/

Redigerat
Där kan man bla se slitlager/vägbeläggning

Gör så här för att få fram vägbeläggningen:
I fönstret längst upp till höger trycker du fram "väguppgifter" i övre rullmenyn och "slitlager" i den undre.
Belagda vägar färgas röda och grusvägar gröna (du kan behöva zooma in en del).
Om du klickar på "Pilen med ett i" i samma fönster så kommer det fram ett i "i en blå rundel" bredvid markören. Du kan då klicka på varje vägsträcka och få fram lite mer uppgifter.

/Håkan

Senast ändrad:
Raceday

Bilagor

• 7FFB5AB5-E83D-43FE-9CC0-EDC031233179.jpeg
    7FFB5AB5-E83D-43FE-9CC0-EDC031233179.jpeg
    268.6 KB · Besök: 62
HåkanC sa:
Nationell vägdatabas https://nvdb2012.trafikverket.se/

Redigerat
Där kan man bla se slitlager/vägbeläggning

Gör så här för att få fram vägbeläggningen:
I fönstret längst upp till höger trycker du fram "väguppgifter" i övre rullmenyn och "slitlager" i den undre.
Belagda vägar färgas röda och grusvägar gröna (du kan behöva zooma in en del).
Om du klickar på "Pilen med ett i" i samma fönster så kommer det fram ett i "i en blå rundel" bredvid markören. Du kan då klicka på varje vägsträcka och få fram lite mer uppgifter.
/Håkan
Tack! Den har jag varit inne på. Var dock rätt länge sen och hjärnkontoret var inte helt rappt. Inbillade mig akronymens bokstäver skulle vara förstabokstäver på några orter på någon randotur på 100 mil, men jag fick (av förklarliga skäl) inte riktigt ihop det till något bra.

Bamselyckatill ni som kör! Det känns tungt att inte kunna köra i år pga knäskada. Jag gläds dock med er som kör och loppet väcker till liv de underbara minnen som jag har av tidigare lopp. Jag har svårt att ranka våra lopp ifrån Sötälje, men det är ett väldigt bra upplägg på 100 mila (om man sover fredag, lördag natt) och ett av mina favoritlopp.

Släppte snabbgruppen kort i nyköping, en felnavigering så hade de redan lämnat stämpling när vi kom. Nu väntar natten på riktigt

Frukostbuffe på rasta, inte den hotellfrukost jag planerat krascha. Men de har 2 sorters sill brevid yoghurten, så jag hoppas någon tar fel . Det kommer jag önsketänka i flera mil nu

Gubbcyklist sa:
Fjärdebrunn sa:
Vafalls! Inga damcyklar så långt ögat når. Är detta ett lopp enbart för herrar?
Tror snarare att det är ett lopp för de som fattat vad som är adekvat utrustning för långturer. Det som, i alla fall i folkmun, kallas för damcykel är knappast det oavsett kön på cyklisten.

Kan i övrigt lugna dig med att det garanterat inte finns några som helst restriktioner kring kön på deltagarna på något brevet.

GoranS sa:
Tack! Den har jag varit inne på. Var dock rätt länge sen och hjärnkontoret var inte helt rappt. Inbillade mig akronymens bokstäver skulle vara förstabokstäver på några orter på någon randotur på 100 mil, men jag fick (av förklarliga skäl) inte riktigt ihop det till något bra.

Kanske går att få till något som som uppfyller båda kriterier, en riktig ruttmakarutmaning. :)

emilh sa:
GoranS sa:

Kanske går att få till något som som uppfyller båda kriterier, en riktig ruttmakarutmaning. :)
Det får bli något för en mörk och grå vintermånad i så fall!

Fjärdebrunn sa:
Sitter på macken i Mullsjö. 09:15. 5 mannaklungan spräckt. Tobbe, Toni och Moi har släppt

Är det mhenry och krabbe som utgör tätduon då eller? Ni får spara lite krut till hemvägen, nordliga vindar i några dagar....Kämpa på nu!

neron sa:
Fjärdebrunn sa:
Sitter på macken i Mullsjö. 09:15. 5 mannaklungan spräckt. Tobbe, Toni och Moi har släppt

Är det mhenry och krabbe som utgör tätduon då eller? Ni får spara lite krut till hemvägen, nordliga vindar i några dagar....Kämpa på nu!

Hagen är också med såvitt jag kan bedöma. Alltså bör det ha varit en sextett inledningsvis.

neron sa:
Fjärdebrunn sa:

Äh, finns ingen bättre känsla än att ha gått ut hårt i medvind kännandes sig stark bara för att efter vändning ha insett varifrån "styrkan" egentligen kom. ;-)

GoranS sa:
neron sa:
Fjärdebrunn sa:

Äh, finns ingen bättre känsla än att ha gått ut hårt i medvind kännandes sig stark bara för att efter vändning ha insett varifrån "styrkan" egentligen kom. ;-)

Inse och inse... den RR är ännu inte skriven som anger medvinden som lika gynnsam som motvinden är ogynnsam ?

ohellstrom sa:
neron sa:
Fjärdebrunn sa:

Hagen är också med såvitt jag kan bedöma. Alltså bör det ha varit en sextett inledningsvis.

han var inte anmäld vad jag kan se, han kan väl knappast välja att svartköra en 100-milare. Men killen med risgrynsgröt på ramen skulle iof kunna vara hagen..

neron sa:
ohellstrom sa:
neron sa:
Fjärdebrunn sa:

han var inte anmäld vad jag kan se, han kan väl knappast välja att svartköra en 100-milare. Men killen med risgrynsgröt på ramen skulle iof kunna vara hagen..

Jodå, det är Hagen. Han kör :)

neron sa:
ohellstrom sa:
neron sa:
Fjärdebrunn sa:

Han sågs nyligen borstandes tänderna i farten på instastories. Skulle tro att han är med.

Tillbaka
Topp