[Kalender] Randonnée 1000 KM Södertälje

solstina sa:
neron sa:
ohellstrom sa:
neron sa:
Fjärdebrunn sa:
Sitter på macken i Mullsjö. 09:15. 5 mannaklungan spräckt. Tobbe, Toni och Moi har släppt

Är det mhenry och krabbe som utgör tätduon då eller? Ni får spara lite krut till hemvägen, nordliga vindar i några dagar....Kämpa på nu!

Hagen är också med såvitt jag kan bedöma. Alltså bör det ha varit en sextett inledningsvis.

han var inte anmäld vad jag kan se, han kan väl knappast välja att svartköra en 100-milare. Men killen med risgrynsgröt på ramen skulle iof kunna vara hagen..

Han sågs nyligen borstandes tänderna i farten på instastories. Skulle tro att han är med.

Eller hur, i den mån han försökte svartrejsa lite diskret så får han anses ha misslyckats kapitalt haha.

ohellstrom sa:
GoranS sa:
neron sa:
Fjärdebrunn sa:
Sitter på macken i Mullsjö. 09:15. 5 mannaklungan spräckt. Tobbe, Toni och Moi har släppt

Är det mhenry och krabbe som utgör tätduon då eller? Ni får spara lite krut till hemvägen, nordliga vindar i några dagar....Kämpa på nu!
Äh, finns ingen bättre känsla än att ha gått ut hårt i medvind kännandes sig stark bara för att efter vändning ha insett varifrån "styrkan" egentligen kom. ;-)

Inse och inse... den RR är ännu inte skriven som anger medvinden som lika gynnsam som motvinden är ogynnsam ?
Tänkte mer på att man tycker att det fläktar lite lätt i ryggen på utvägen och det faktum att man rationaliserar bort det faktum att det går fort (relativt normal kapacitet) med att man har bra ben för dagen/formen börjar komma/ ... När man sen vänder inser man dock att hypoteserna om bra ben/form/... bara vara lösa och inte i verkligheten förankrade förhoppningar och att det inte alls var en lätt bris man hade i ryggen utan en tämligen rejäl sådan som på hemvägen gör sitt bästa för att blåsa ekipaget baklänges.

Glass i jönköping , har haft alla dippar, samtidigt. Börjar ordna sig nu.. men kommer bli intresant med backarna mullsjö

Heja heja. Jag är mentalt med er !!

15302652696684807327626538954800.jpg

Krabbe sjuk. Martin och Hagen i tät.
Jag, Toni, Oskar i Fristad. Trötta.
Mkt vind som ni konstaterat. Och just nu ganska mkt backar.

På en riktig Svenne Banan-pizza av den sort som oftast bjuds i varenda håla så gäller det att ha maximalt med topping på. Anything goes. Beställningen görs lämpligen bland de sista 10 alternativen på (den givetvis mycket) långa menyn. Råkar man hamna på en finpizzeria så tar man en av de första 5 på menyn; ingen av dessa innehåller vare sig ananas eller bearnaise-sås. Olika saker helt enkelt...

ohellstrom sa:
På en riktig Svenne Banan-pizza av den sort som oftast bjuds i varenda håla så gäller det att ha maximalt med topping på. Anything goes. Beställningen görs lämpligen bland de sista 10 alternativen på (den givetvis mycket) långa menyn. Råkar man hamna på en finpizzeria så tar man en av de första 5 på menyn; ingen av dessa innehåller vare sig ananas eller bearnaise-sås. Olika saker helt enkelt...

Du tänker typ kebabpizza, med fyra sorters ost, musslor, annanas, banan och bea på? Sist på menyn "bottenskrap special" :-)

neron sa:
ohellstrom sa:

Du tänker typ kebabpizza, med fyra sorters ost, musslor, annanas, banan och bea på? Sist på menyn "bottenskrap special" :-)

Exakt. Om jag inte tror på att det faktiskt är riktig mozzarella och (t.ex.) parmaskinka på en av de första på menyn så fortsätter jag läsa från botten istället. Men det är kanske bara jag som gör skillnad på pizza och pizza och pizzeria och pizzeria på det viset? Jag tycker den ursvenska extrempizzan har sin charm ;)

Det är så jag jobbar med mina pizzor. Laktosmongo som jag är så blir det alltid en Carlzone , utan ost, med olika innehåll. Ibland blir det riktigt spännande, då man inte ser förrän man dissekerat anrättningen.

Senast ändrad:
Bild publicerad ca kl 13.20.

”the rando stare” är ju på så vis inget negativt - det är fint att kunna koncentrera sig på det man ska ;)

Edit: räknar med att åtminstone mhenry vet att de har två mil kvar när de kommer till 100 :)

Bilagor

• 34710A20-761B-4A8F-B29D-7827EF180C9D.png
    34710A20-761B-4A8F-B29D-7827EF180C9D.png
    314.1 KB · Besök: 86
Senast ändrad:
45 mil på 16 h 20 min => 102 mil på strax över 37 timmar, d.v.s. målgång vid tio i morgon bitti/fm. Undrar om Södertäljes orkester hunnit vakna så att det blir några pukor och trumpeter när de skär mållinjen. ;-)

Edit 1: korrigering av bisarr felräkning
Edit 2: korrigering av typo i korrigering 1

Senast ändrad:
Jag räknar nästan med att Sub40 är ett begrepp som nämnts under planeringen, om inte som absolut mål så som en förhoppning.

Som anges av GoranS ovan är snittet ännu tillräckligt högt... men med natt nummer 2 + motvind i annalkande blir det ingen promenad i parken.

Med viss erfarenhet av grabbarnas tempo under något längre sträckor så kan, jag säger bara kan, tempot gå ner något snart. Men vem bryr sig. Det är väl ingen tävling eller hur det nu var...

Vi får väl köra en liten crowd-funding för nästa års upplaga med prispengar kopplade till tiden så kanske även den skånska randoeliten kan tänka sig att ställa upp och bidra till en ytterligare upptrissad fart.

En premie till segraren på x kr * antal timmar under gällande banrekord skulle kunna skapa lite intressanta taktiska överväganden. Problemet är bara hur man undviker att pakter sluts med delning av segerpremien efter loppet.

GoranS sa:
45 mil på 16 h 20 min => 102 mil på strax över 37 timmar, d.v.s. målgång vid nio i morgon bitti. Undrar om Södertäljes orkester hunnit vakna så att det blir några pukor och trumpeter när de skär mållinjen. ;-)

Edit: korrigering av bisarr felräkning

Ja det är alldeles för lite orkestrar och kranskullor i randosammanhang!!

neron sa:
GoranS sa:
45 mil på 16 h 20 min => 102 mil på strax över 37 timmar, d.v.s. målgång vid nio i morgon bitti. Undrar om Södertäljes orkester hunnit vakna så att det blir några pukor och trumpeter när de skär mållinjen. ;-)

Edit: korrigering av bisarr felräkning

Ja det är alldeles för lite orkestrar och kranskullor i randosammanhang!!
Finns ju kranskullor och kransmasar, men vad är den korrekta könsneutrala formen?

GoranS sa:
Vi får väl köra en liten crowd-funding för nästa års upplaga med prispengar kopplade till tiden så kanske även den skånska randoeliten kan tänka sig att ställa upp och bidra till en ytterligare upptrissad fart.

En premie till segraren på x kr * antal timmar under gällande banrekord skulle kunna skapa lite intressanta taktiska överväganden. Problemet är bara hur man undviker att pakter sluts med delning av segerpremien efter loppet.

Haha! Men jag tror faktiskt inte det behövs pengaincitament för att hålla grytan kokande. Redan i år bjuds ju på en utmaningsföljetång i flera delar som inte får sin upplösning förrän med Göteborgs 100-milare i augusti.

Nog för att det hela är totalt oofficiellt, inte på något vis utlyst offentligt och oftast bara omnämnt i kryptiska vändningar, men ändå. I den mån randonneurcykling ska vara en tävling ska det vara kryptiskt, haha.

Men Anton har bättre koll än jag ;)

OK, vi som inte ens lokaliserat grytan får väl därmed hoppas att kockarna meddelar vilken den vinnande anrättningen blev efter Göteborgs gästabud gått av stapeln.

GoranS sa:
OK, vi som inte ens lokaliserat grytan får väl därmed hoppas att kockarna meddelar vilken den vinnande anrättningen blev efter Göteborgs gästabud gått av stapeln.

Det är inte mer komplext än att det under vintern sipprade ut uppgifter om att det bland "vissa" smeds planer på att angripa några av de (förmodade) rekordnoteringar som vid tidpunkten ansågs innehas av den s.k. "skånska randoeliten". Den s.k. "skånska randoeliten" betraktade sig inte som helt försvarslösa inför ett sådant angrepp och på den vägen är det...

Jag skulle helst se att det utvecklades till förbrödring över några after bike-öl vid tillfälle.

Men först ska ett toppat skånskt lag ut och cykla 600k imorgon ;)

Jag är incheckad på dagens etappmål. Landvetter. Relativt lättcyklat från Ödeshög. Ja med avsende på vindarna då. Backarna är ju alltid lika!

Tillbaka
Topp