[Kalender] Randonnée 1000 KM Södertälje

Hagen borde vara framme när som helst nu (om han inte redan är det) vilket innebär sub-2 dygn med liten marginal.

Knät protesterar vilt så fort jag stannat, särskilt om jag går av cykeln på vänster sida. Hrm.

Nåja, jag tar vägen om Norrköping och vilar knät på hotell. Får se om det funkar för de sista milen imorgon!

Nått natthärberget i Yxnerum. Sista 18 km äventyrliga. Dynamon pajade, körde pannlampa till Åtvidaberg vilket gick bra. Efter Åtvidaberg gick det bedrövligt. Regnet tilltog och det blev dimma vilket gav whiteout. Fick sänka farten till i stort sett noll. Blev rysligt kallt och enahanda. Trodde hela tiden att skuren skulle bedarra men icke. Klara mig dock utan större haverier. Bakhjulet blev skevt efter ekerhaveri. Körde antagligen i ett påtthål eller bamsebändning i en backe jag missade eller kanske både och.

Vaknade pigga och nytra och efter en underbar frukost och insamling av alla persedlar som hängt uppe på tork så begav vi oss. Hjulet som vi hjälpligt riktat verkar hålla. Dimman som bortblåst, temperaturen trivsam, vägarna underbara och det mesta känns bra. Nu stämplar vi i Söderköping. 15 mil till mål

Bilagor

• 20190707_104235.jpg
    20190707_104235.jpg
    273.6 KB · Besök: 56
GoranS sa:
NLC sa:
dlridings sa:
emilh sa:
Håller på att krisa i Kisa.

Vänsterknät har gjort ont sen Mullsjö och senaste 20 milen regn har gjort sitt.

Ibuprofen. Det hjälper. En bit chockad och en varm kopp kaffe.

Djupa andetag och tänk positivt. Detta klarar du. Du har kört starkt.

Man ska bli lite mosig i knät på Södertäljes 100-milare, det är sen gammalt
https://happyride.se/forum/read.php/1/2699681/2713919#msg-2713919
Total kollaps på musklerna ovanför vänsterknät. Inte bra.

Hur lång tid tog det innan den där svullnaden gick ner?

Åh, det kommer jag inte ihåg riktigt. Men kunde cykla till jobbet på måndagen efter.

Heja alla där ute. Tuffa som attan med kyla, blöta, materialfel och misär. Rundan blir minnesvärd.

Inte lite imponerad av Hagen. Bra motor där.

Vi i Emil-gruppen utan Emil på 4 pers slutstämplade inatt 04:15. Helt klart det tuffaste Randot jag kört. Inte pga distansen, men backarna kring Mullsjö? var inte nådiga. Och 500k med regn tog hårt på psyket. Men en riktigt fin runda ändå! Slänger in några bilder. Hoppas ni som är kvar på banan får bättre väder idag!

Bilagor

• 60EADEF1-9F0D-44B1-AC68-489654D52820.jpeg
    60EADEF1-9F0D-44B1-AC68-489654D52820.jpeg
    359.7 KB · Besök: 90
  • 43C74D8F-A63B-4653-9710-1769D3B8C9FE.jpeg
    43C74D8F-A63B-4653-9710-1769D3B8C9FE.jpeg
    327.8 KB · Besök: 84
  • 5FF59EA0-9018-471C-A97A-8EEF0211930E.jpeg
    5FF59EA0-9018-471C-A97A-8EEF0211930E.jpeg
    309.4 KB · Besök: 113
Steel is Real sa:
Vi i Emil-gruppen utan Emil på 4 pers slutstämplade inatt 04:15. Helt klart det tuffaste Randot jag kört. Inte pga distansen, men backarna kring Mullsjö? var inte nådiga. Och 500k med regn tog hårt på psyket. Men en riktigt fin runda ändå! Slänger in några bilder. Hoppas ni som är kvar på banan får bättre väder idag!

Snyggt kort! Vittnar om lite äventyr.

Snabba intryck från en 100 mila premiär.
Pratade med Emli o Maxe ngn vecka innan som hade en grundplan som jag gärna hängde på. Boende bokades upp på ett "boutique hotel" vid Inseros. Det finns lite kvar för att de skall leva upp till sitt epitet....

Motvind hela vägen ner som tog ut sin rätt på både pannben och benstyrka. Vi var en grupp om 11som ihop. I backarna efter Mullsjö blev vi först 10 och sedan 6. Ett knä tog ut sin rätt hos Adam som sedan tydligen bröt. Maxes hälsena började krångla. Jag killgissade vilt hur många Ipren man kan ta. Vi enades om att "en näve" är en rimlig enhet.

Middagen intogs på Donken i Landvetter, sedan rullade vi vidare till vårt "hotell". Två folkisar kunde avnjutas på gräsmatten. Och helt plötsligt är det kul med cykling. Emlis knä hade också börjat knorra så det dividerades en hel del om planen för morgondagen. Planen var rimligt tidig start för att hinna till färjan innan kl 23.

Start lite innan 06 i lätt dis/duggregn. Trots ipren och voltaren ville inte Maxes hälsena, så han vek av till föräldrar i Borås. Fukten tilltog till regn som sedan höll i hela dagen i varierande intensitet. När vi kom till Torsvik kände jag mig rejält frusen och stukad. Bytte till torra tröjor. Skönt! En titt på kartan för att konstatera att J-ping lägger närmre väst än öst. F-n! Jaja det är bara att trampa....

För att rimligen hinna till färjan körde vi bara mackstopp som funkade bra tycker jag. Tystnaden är kompakt i gruppen. De inre dialogerna har tagit överhand. Eksjö kommer jag inte ihåg vart vi stämplade. Kisa, en sunkig Gulfmack. Snabbstopp huttrandes.
Emil hade bestämt att sova i Norrping för att spara knät. Nga mil innan Söderköping började jag kolla om vi skulle kunna hinna färjan och det kändes som att det skulle gå. Tackade Emil för sällskapet och höjde farten. Snabbstämpling i Söderköping och snyggt lagtempo till färjan med god marginal

23:08 på andra sidan och det gissas när vi är i S-tälje, kan bara säga att det var fel. 04:15 slutstämplar jag, Erik, Mats och Christoffer efter något av det segaste jag varit med om. Varje backe tog en evighet. Christoffer fick någon lidnersknäpp och fick oanade krafter och försvann. Vid Gnesta kom han sedan ikapp oss. Han vill kolla om macken var öppen. Jodå kl 03 är det drag i Gnesta :-)

Tillslut kommer vi fram och vi tackade varandra kort för två bra dagar, sedan hade Erik den stora vänligheten att skjutsa hem Christoffer o mig till stan, evigt tacksam för det! Klart osugen på att cykla hem eller att vänta på pendeln 05:30.

Min fru frågade om det hade varit kul. Nja, just nu mest nöjd över att ha gjort det, men det dröjer nog några dagar innan detta kommer att benämnas som kul :-)
Bra genomkörare för PBP- Lite utrustning skall modifieras sedan är jag redo :-)

Schlocum sa:
Snabba intryck från en 100 mila premiär.
Pratade med Emli o Maxe ngn vecka innan som hade en grundplan som jag gärna hängde på. Boende bokades upp på ett "boutique hotel" vid Inseros. Det finns lite kvar för att de skall leva upp till sitt epitet....

Motvind hela vägen ner som tog ut sin rätt på både pannben och benstyrka. Vi var en grupp om 11som ihop. I backarna efter Mullsjö blev vi först 10 och sedan 6. Ett knä tog ut sin rätt hos Adam som sedan tydligen bröt. Maxes hälsena började krångla. Jag killgissade vilt hur många Ipren man kan ta. Vi enades om att "en näve" är en rimlig enhet.

Middagen intogs på Donken i Landvetter, sedan rullade vi vidare till vårt "hotell". Två folkisar kunde avnjutas på gräsmatten. Och helt plötsligt är det kul med cykling. Emlis knä hade också börjat knorra så det dividerades en hel del om planen för morgondagen. Planen var rimligt tidig start för att hinna till färjan innan kl 23.

Start lite innan 06 i lätt dis/duggregn. Trots ipren och voltaren ville inte Maxes hälsena, så han vek av till föräldrar i Borås. Fukten tilltog till regn som sedan höll i hela dagen i varierande intensitet. När vi kom till Torsvik kände jag mig rejält frusen och stukad. Bytte till torra tröjor. Skönt! En titt på kartan för att konstatera att J-ping lägger närmre väst än öst. F-n! Jaja det är bara att trampa....

För att rimligen hinna till färjan körde vi bara mackstopp som funkade bra tycker jag. Tystnaden är kompakt i gruppen. De inre dialogerna har tagit överhand. Eksjö kommer jag inte ihåg vart vi stämplade. Kisa, en sunkig Gulfmack. Snabbstopp huttrandes.
Emil hade bestämt att sova i Norrping för att spara knät. Nga mil innan Söderköping började jag kolla om vi skulle kunna hinna färjan och det kändes som att det skulle gå. Tackade Emil för sällskapet och höjde farten. Snabbstämpling i Söderköping och snyggt lagtempo till färjan med god marginal

23:08 på andra sidan och det gissas när vi är i S-tälje, kan bara säga att det var fel. 04:15 slutstämplar jag, Erik, Mats och Christoffer efter något av det segaste jag varit med om. Varje backe tog en evighet. Christoffer fick någon lidnersknäpp och fick oanade krafter och försvann. Vid Gnesta kom han sedan ikapp oss. Han vill kolla om macken var öppen. Jodå kl 03 är det drag i Gnesta :-)

Tillslut kommer vi fram och vi tackade varandra kort för två bra dagar, sedan hade Erik den stora vänligheten att skjutsa hem Christoffer o mig till stan, evigt tacksam för det! Klart osugen på att cykla hem eller att vänta på pendeln 05:30.

Min fru frågade om det hade varit kul. Nja, just nu mest nöjd över att ha gjort det, men det dröjer nog några dagar innan detta kommer att benämnas som kul :-)
Bra genomkörare för PBP- Lite utrustning skall modifieras sedan är jag redo :-)

Sjukt starkt. Gratulerar er till en makalös prestation.

Avdelning märkliga upplevelser:
Innan Norrköping vid 02:00 tiden kommer en MC upp till oss och undrade vad vi gjorde och skulle? Visar sig att han brukar köra ordonnans vid cykellopp och tänkte att vi behövde en föråkare. Han var ändå påväg till Öland :-) Märklig upplevelse när han åkte före och ”stoppade” den obefintliga biltrafiken. Han tog uppgiften på allvar! :-)

Bilagor

• 46DC9676-2E6B-4101-9944-B61A67025F83.jpeg
    46DC9676-2E6B-4101-9944-B61A67025F83.jpeg
    150.5 KB · Besök: 146
Framme efter punka vid Södertäljeskylten.

Knät har slutat ringa mig, men det var rätt svullet imorse.
Tänker att det är lite som strålningsskador, först mår du dåligt, sen bra igen och efter nån dag till så dör du.

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    282.5 KB · Besök: 81
emilh sa:
Framme efter punka vid Södertäljeskylten.

Knät har slutat ringa mig, men det var rätt svullet imorse.
Tänker att det är lite som strålningsskador, först mår du dåligt, sen bra igen och efter nån dag till så dör du.

Bra jobbat! En liten irpren kur, sen flyger du upp för de franska bergen :-)

Glass i Stigtomta. Det är sedan gammalt. Sedan undrar vi hur långt det är kvar till mål?

Bilagor

• E1AD96AD-C1D3-4989-9EF1-99F77CF803FA.jpeg
    E1AD96AD-C1D3-4989-9EF1-99F77CF803FA.jpeg
    239.8 KB · Besök: 133
welovewei sa:
Glass i Stigtomta. Det är sedan gammalt. Sedan undrar vi hur långt det är kvar till mål?
87 km enligt banprofilen. Håller ni samma tempo som vinnarlaget hade på lagtempot på touren är det strax över 1,5 timmars cykling.

Ni är värda all glass i världen!

Jag beslutade mig för att helt enkelt inte stanna när jag rullade från Norrköping imorse. Knät verkade göra som mest ont vid och efter varje stopp igår.
Lugnt tempo och bara stopp för att lätta på trycket och pumpa däck i vägkanten idag gjorde susen.

Nu väntar duschen.

dlridings sa:
NLC sa:
Ååååh, nu blev jag sådär oförklarligt sugen på att cykla långt och länge igen.

Örebro och Norrhammar nästa vecka och Köping veckan därpå ?

Problemet är att du får nog lägga till "lugnt" i så fall...

Köttet är svagare än viljan. Siktar på att köra något längre i augusti, just nu räcker 2 mil rätt bra.

Tillbaka
Topp