Randonneur_Stockholm
Aktiv medlem
[Kalender] Randonnée 1200 km, Södertälje 2021-07-08
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Premiärupplaga som gick i fjol avhandlades i denna tråd: https://happyride.se/forum/threads/...falkenberg-kust-till-kust-2020-08-13.3683203/Intressant! Något som arrangerats tidigare år som finns att läsa om?
Premiärupplaga som gick i fjol avhandlades i denna tråd: https://happyride.se/forum/threads/...falkenberg-kust-till-kust-2020-08-13.3683203/
Kämpa! Fiona Kolbringer körde ju TCR och målade i Brest och cyklade till Paris för att starta PBP.Tänkte inte på det. Förlåt.
Ingen fara. Du är nu anmäld till loppet!Tänkte inte på det. Förlåt.
På 100 milaren brukade det vara svårt att få tag i hotellrum om man bokar sent. Jag misstänker att samma kan gälla 120 milaren. Jag har själv börjat fundera på att boka. Funderar på natt 1 i Falkenberg och natt 2 i Eksjö.
Att sikta på 100 mil med noll randolopp i benen låter som en hög ambitionsnivå och låter som en intressant tanke. Varför skall man ägna en massa tid åt de korta breveterna när man kan gå direkt på russinet. Vi har dessvärre ingen ambition att arrangera något 100 mila lopp i år. Men att köra 120 eller 100 mil med noll randolopp i benen kanske går på ett ut.Kortvarvet lockar trots noll (0) randolopp i benen. För det går väl att välja BRM1000 också?
Funderar kring hängmatta alternativt vindskyddshärbärge istf sängar längs rutten.
Ajdå, då får jag planera om lite. Tiden räcker inte riktigt till. Dom nolliga-milen till trots har jag ändå skrapat ihop drygt 500 lite här å där. Får leta lopp annorstädes?Att sikta på 100 mil med noll randolopp i benen låter som en hög ambitionsnivå och låter som en intressant tanke. Varför skall man ägna en massa tid åt de korta breveterna när man kan gå direkt på russinet. Vi har dessvärre ingen ambition att arrangera något 100 mila lopp i år. Men att köra 120 eller 100 mil med noll randolopp i benen kanske går på ett ut.
Är inte det där lite underligt. Vi drabbades av exakt samma tanke när det gäller tid. En 100 milare fixar vi med semester på fredag. Men skall vi köra 120 behöver vi semester även på måndag och kanske även en dag till. Det blir genast betydligt svårare att klämma in. Lycka till med loppletandet!Ajdå, då får jag planera om lite. Tiden räcker inte riktigt till. Dom nolliga-milen till trots har jag ändå skrapat ihop drygt 500 lite här å där. Får leta lopp annorstädes?
Man kanske ska damma av 3xMR som en kompensation?Är inte det där lite underligt. Vi drabbades av exakt samma tanke när det gäller tid. En 100 milare fixar vi med semester på fredag. Men skall vi köra 120 behöver vi semester även på måndag och kanske även en dag till. Det blir genast betydligt svårare att klämma in. Lycka till med loppletandet!
Inte helt fel då kan dessutom sova hemma! Tror dock det sistnämnda kan vara dåligt för moralen.Man kanske ska damma av 3xMR som en kompensation?
örebrocyklisterna hade väl en 100mila med 3st loopar nyligen, att slippa sova borta mtp c19 var en av anledningarna. synd att sthlm är så stort att oavsett startplats är det långt till hemmet för dom flesta.Inte helt fel då kan dessutom sova hemma! Tror dock det sistnämnda kan vara dåligt för moralen.
Vågar nästan inte fråga men gör det ändå lite tyst och i skymundanInte helt fel då kan dessutom sova hemma! Tror dock det sistnämnda kan vara dåligt för moralen.
Bra jobbat, örebrocyklisterna är på många sätt en förebild för övriga randosverige.örebrocyklisterna hade väl en 100mila med 3st loopar nyligen, att slippa sova borta mtp c19 var en av anledningarna. synd att sthlm är så stort att oavsett startplats är det långt till hemmet för dom flesta.
man skulle kunna ha en stämpel centralt i city på varje varv och köra en loop från varje startplats så att man får paus i sitt hemområde på någon av looparna. det skulle dock bli längre än 100mil.
Blir tyvärr ingen HW i år.Vågar nästan inte fråga men gör det ändå lite tyst och i skymundan
Hellweek 2021?
Phju?Blir tyvärr ingen HW i år.
Är det inte du som håller i starten?Lycka till! Jag missade dessvärre att bevittna starten med 2 minuter.
Frun höll i starten. Jag hade ett möte på jobbet som jag behövde prioritera. Cyklade som en blå efteråt och trodde jag skulle hinna men lite missflyt genom stan i kombination med dålig form gjorde att jag missade starten. Jag lyckades dock få lite start känsla då jag fick ynnesten att uppleva startplatsen så nära efter starten.Är det inte du som håller i starten?
Åh, Kaxholmen, den första gången på säsongen jag använde lilla klingan de år jag cyklade Vätternrundan...Borde vara på väg in i backen vid Kaxholmen nu.
Det kan se ut så när man tittar på rutten men den korsar sig själv vid Jönåkerskorsningen. Det ger extra krydda då hemvägen med färja, Jönåker och Stigtomta är bra backigare än raksträckan till Nyköping.Jag hade fått för mig att banan kördes åt andra hållet och passerar jönköping först på vägen tillbaka