[Kalender] Randonnée 200 km - Barkarby 2023-05-13

Går starten 00.00? Det står så på flera ställen men ibland måste man ställa dumma frågor. Jag frågar åt en kompis som kanske tänkte delta...

Brukar ambitionen på dessa rundor vara att köra sträckan tillsammans i grupp eller är inställningen att det är ett individuellt lopp som man avklarar på kortast möjliga tid?

Brukar ambitionen på dessa rundor vara att köra sträckan tillsammans i grupp eller är inställningen att det är ett individuellt lopp som man avklarar på kortast möjliga tid?
Det är ett individuellt lopp där det brukar finnas stor möjlighet att cykla tillsammans med andra. I vissa fall finns en uttalad ambition att cykla i ett visst tempo (oftast enligt devisen fart efter kamrat), men oftast så blir det som det blir. Är man förberedd på att det kan bli mycket ensamcykling så är all sällskap man får bara positivt.

Alla kör på det tempo de vill, inom min- o maxtider. De som vill cykla i ungefär samma fart brukar klumpa ihop sig fullt naturligt. Ofta sker naturlig uppdelning en bit in.

Jag cyklade den i höstas som min första brevet utanför Linköping. Trevlig på så sätt att det inte är några större backar. De två första slottsstämplingarna är trevliga stämpelställen, om de är öppna. Jag är från landet, så jag tyckte det var jobbigt med all tätortscykling, speciellt de tre fyra sista milen, men det var mest en mental grej som jag nog inte skulle ha problem med idag eller ens då om jag varit beredd på det, till exempel om jag bott i Stockholmstrakten.

Jag debuterade förra helgen i Uppsala och, precis som andra skrivit, så bildas grupperna naturligt så att säga. Om man nu kan dra några slutsatser från min ringa erfarenhet ? Men tänkte att input från en inte så erfaren också kan vara bra.

Med 19 anmälda lär det säkert bli lite olika grupper, och prata med de andra innan start om vad du tror du klarar av så kanske du hittar likasinnade redan från början. Det lär tryckas på i bra tempo av de starkaste redan från start.

FB_IMG_1683887204819.jpg

Stämplat och klart 15:00. En riktig pangrunda! ?

Fint cyklat! Jag blev tvungen att stanna och pumpa framdäcket efter 190 km eller så. Funkade fint efter det så det var ju inte mkt till missöde men jag tappade er förstås och det var allt som behövdes för att det inte skulle kännas så angeläget att rulla ner till Görväln och vända :) Drog hem istället.

Jag och Rasmus sparade benen och tog en snackrunda.
Men hade glömt en flaska hemma så startade bara med en, så släppte redan i Bålsta för att springa in på Ica och proviantera.
Sen rullade vi igenom alla stopp och stanna bara för vatten.
Ett extrastopp för lyxshake i Märsta innan Slutstämpling 1535
Bra dag, Tack alla!
IMG20230513092017.jpg

Jag och Rasmus sparade benen och tog en snackrunda.
Men hade glömt en flaska hemma så startade bara med en, så släppte redan i Bålsta för att springa in på Ica och proviantera.
Sen rullade vi igenom alla stopp och stanna bara för vatten.
Ett extrastopp för lyxshake i Märsta innan Slutstämpling 1535
Bra dag, Tack alla!Visa bilaga 625447
Ha det gött imorgon! :-)

Häringe. Stortur hade jag. Ett sällskap pictorfans hade väntat trekvart på att kyrkan skulle låsas upp. Vilket den gjordes, precis när jag hade omvägarna förbi
Autocorrect? För det var Härnevi väl?

Autocorrect? För det var Härnevi väl?
Du har rätt men fel. Det ska vara Härnevi men att det fel är för att att min hjärna får för sig saker och bara lastar på med data som känns rätt, inte pga Autocorrect.

Svenska kyrkan har för övrigt fel. Topp tre Pictorkyrkor är:
  • Härkeberga
  • Odensala
  • Täby
I valfri ordning. Härnevi är däremot inte långt efter

Jag bytte Cetirizin mot Allegra i lätt överdos och kompletterade nässprejen med Otrivin Comp och hade i princip noll allergibesvär idag. Vinnande koncept!

Tillbaka
Topp