[Kalender] Randonnée 200 km - Barkarby 2023-10-14

Efter dagens klubbrunda så hoppas jag att det här går på lite större vägar så att det inte veckofärskt grus utlagt. Bakdäcket är uppskuret på minst fyra ställen i slitbanan men lyckligtvis ingen punka.

Gillar grusfritt och hoppas på frostfritt! Det börjar bli tradition med ”nya vårrundan” i mitten av oktober; minns att vi körde den även för två år sedan typ samma helg ;-)

Edit: Har precis lagd märke till att en 20-milare med start i Uppland fyller ”Sveriges landskap” för mig den här säsongen… Jag slänger in en anmälan!

Attans, jag har redan Uppland (40) men bara Östergötland (20 eller 30) och Småland (60) utöver det. Får vänta till nästa säsong med landskapen. Skulle kört den där rundan från Södertälje...

Prognoserna har haft lite morgonregn men det har minskat och kommit tidigare under senare prognoserna. Bättre och bättre nederbördsförhållanden med andra ord. Lutar åt skärmfritt. Lite kallt på morgonen, behagligt på dagen och envis vind.

Anmäler mig på onsdag om det inte är avsevärt sämre prognos då.

Vad var det som hände? Plötsligt har jag tryckt på anmälknappen för min första randorunda ?
Om vädret bara är OK så är det en ganska bekväm runda. Det finns t ex matställen och butiker utspridda längs banan och möjlighet till påfyllning i målet.
Denna 200:a var min debut för ett antal år sedan. Då på våren med många deltagare som uppvärmning inför Vätternrundan.

Obligatoriskt på första brevet är att haka på förstagänget tills man har tänderna och halsen fulla av styrlinda. Sen kajkar man hem med svansen mellan benen, förbannar sin egen hybris, glömmer bort det jobbiga och anmäler sig sedan till sitt andra brevet. Hur snart efter det första detta sker beror på glömskhet och i någon mån brevetkalendern. ?

Prognoserna har varierat sig en del men är inte signifikant sämre än tidigare så jag har anmält mig.

Har inte kört med randopinnar i sådan sidvind tidigare så jag tror inte jag kommer våga ligga i den positionen speciellt mycket. Funderar på att skruva av dem för att alltid ha bred fattning på styret.

Vad tror ni som kört tidigare, kommer det mesta av regnet hinna rinna av/blåsa bort/torka upp eller är det läge för skärmar för att slippa en del markskvätt?

Jag och Medin tänkte gästa denna fina församling med en trevlig hösttur. Självklart lyckades vi inte få klartecken från familjer och annat innan anmälningstiden gått ut. Vi har dock skickat in mail till admin för att se om vi ändå kan få vara med. Ska testa att köra med gravelcykel, ny sadel, ny position m.m. kommer att antingen bli smärtsamt eller bara härligt. Ses imorgon...

Jag och Medin tänkte gästa denna fina församling med en trevlig hösttur. Självklart lyckades vi inte få klartecken från familjer och annat innan anmälningstiden gått ut. Vi har dock skickat in mail till admin för att se om vi ändå kan få vara med. Ska testa att köra med gravelcykel, ny sadel, ny position m.m. kommer att antingen bli smärtsamt eller bara härligt. Ses imorgon...
det var tomt i barkarbys mailkorg.
Men skicka mig ett PM

Lite blött i Stockholm så jag kostade på mig pendeltåg. Men det gick tre kilometer bort från Klarabergsviadukten där Mälartåget stannade...

Det gjorde i alla fall att jag kom fram torrare och tidigare än planerat. Tänkte spendera en stund på Decathlon men de stängde visst tidigare än hemsidan sade. Lika bra det för det enda jag ville ha (foodpouchen) var slut i lager.

Taggad för randot nu.

Ingen start för mig. Hade fixat ledigt från familjeaktiviteterna, fixade racern i fungerande skick och tog den till jobbet idag för att se att allt funkade och på vägen hem dog vänster växelreglage. Har bytt batterier och felsökt men det är dött. Snopet. Hoppas ni får en fin dag :)

…och även jag hoppar av. Lite väl mycket kantvind för att det ska bli roligt med liggcykeln. Jag kör lite grus på hemmaplan istället. Ha en fin tur alla som startar!

Tillbaka
Topp