[Kalender] Randonnée 200 Uppsala 2024-05-25

Har hittat de ultimata randodojjorna
IMG_20240518_202407458.jpg

Barn under 18 som inte får tillåtelse att cykla brevetlopp för sina föräldrar?
Tänkte mer på en riktigt obskyr tillställning där ett gäng cyklar runt i Italien och mobbar en stackare genom att tvinga honom att klä sig i rosa och han blir så arg att han inte vill cykla med de andra så han cyklar ifrån dem. Och människor går ut för att se stackarn bli trakasserad dag ut dag in.

Finns tydligen en franska variant men då är det kycklingmobbning som gäller. Fanns tydligen en dansk som de drev det så långt med att de t.o.m. började kalla honom kyllingen. Hemskt!

Vi kör den "vanliga" vår-banan med stämpling i Alunda, Lövstabruk och Örbyhus. Vägen ut går över Halmbyboda, och hemvägen på en bit asfalterad banvall mellan Tobo och Örbyhus (som sen nyss är asfalterad hela vägen till Örbyhus centrum). Frivilligt stopp i Österbybruk som vanligt.

Banan är bara 201.5 km lång, så en av de kortaste 20-milare vi kör faktiskt. Bara en kort gruspassage för att slippa väg 288. (man får ta den som alternativ väg vid kraftig grusöverkänslighet).

Se karta här:

Testcyklade 5 mil med sandalerna idag. Funkar bra, måste bara hitta lämpliga cargoshorts för den ultimata semesteroutfiten ?

Vid 15 behövs väl inga benvärmare?...

Det står mellan denna och Bollnäs 30 mil som säsongsstart. Lutar åt Bollnäs om jag ska få ihop alla distanser för det kryllar ju av 20-milare framåt hösten.
Men vägarna kring de där bruksmiljöerna...
Svårt val!

Vid 15 behövs väl inga benvärmare?...

Det står mellan denna och Bollnäs 30 mil som säsongsstart. Lutar åt Bollnäs om jag ska få ihop alla distanser för det kryllar ju av 20-milare framåt hösten.
Men vägarna kring de där bruksmiljöerna...
Svårt val!
Uppsala 20 är en höjdare – finrando deluxe som alla borde ha provat!
Bollnäs 30 är … nåt helt annat.

Uppsala 20 är en höjdare – finrando deluxe som alla borde ha provat!
Bollnäs 30 är … nåt helt annat.
En del av de där vägarna har jag upplevt på cykel, så jag förstår vad du menar.
Lite av trakterna kring Bollnäs-Järvsö också.
Handlar mer om en slags helhetsplanering. Många 30-milare är ju redan avklarade.

Mälartåget jag tänkte ta är inställning = DNS i guess. Lycka till! ?

Får köra en solo rando på hemmaplan nu när man ändå förberett sig..

Tillbaka
Topp