[Kalender] Randonnée 200KM Barkarby - den \"nya\" vårrundan

Jag funderar på start.
+3, 15 m/s i byarna och regn känns verkligen som "nya vårrundan".
En spricka i ett revben lär hålla tillbaka all form av sprätt för mig.
Någon mer?

Lite beroende på väder och vind, val av cykel och dagsform så är jag glad om jag kan pinna på mellan 28-30 km/timme.

Jag är inne på din linje Peth.
Jag kör om vädret känns nice och tempot ska bli lugnt. Tjohoo...

Baserat på väderprognoserna är prognosen för mitt deltagande: 0% sannolikhet att jag startar. Synd, för nu börjar verkligen längta efter lite vårcykling.

Fjärdebrunn sa:
Jag ska teståka min något sargade kropp imorgon. Gubbe som jag är vaknar ju ändå vid 6.

En äkta gubbe kliver upp tidigare än så, sätter på en kanna kaffe och sätter sig och gubbspanar.

Testet funkade såtillvida att revbenet höll för 8 mil distans.
Det ska ramla ner snöblandat fram till start. Funderar på om jag ska ha kvar dubben, iaf fram.

Fjärdebrunn sa:
Testet funkade såtillvida att revbenet höll för 8 mil distans.
Det ska ramla ner snöblandat fram till start. Funderar på om jag ska ha kvar dubben, iaf fram.

Du vet att sträckningen är norrut, det blir inte mildare än i starten :)

Jag kör om Peth kör :) Blir nog dubb för min del. Rackarns halt på vissa småvägar runt Uppsala nu.

Arghh, dubb! Håller tummarna för en oväntad värmebölja i slutet av veckan.

Blir nog väderberoende måste välja på dubbat och ingen kompislapp eller odubbat och riktiga skärmar.

Sen finns ju internet cykling

Ser ut som det här kan bli ett riktigt höjdarevenemang för oss internetcyklister som tänkt ta oss ann utmaningen på lördag. Startar med runt nollan och snöfall och övergår till snöblandat regn (om man nu ska tro SMHI:s Sigtuna-prognos). Tyvärr verkar den nordliga vinden hålla i sig och inte vrida över på syd halvvägs in.

GoranS sa:
Ser ut som det här kan bli ett riktigt höjdarevenemang för oss internetcyklister som tänkt ta oss ann utmaningen på lördag. Startar med runt nollan och snöfall och övergår till snöblandat regn (om man nu ska tro SMHI:s Sigtuna-prognos). Tyvärr verkar den nordliga vinden hålla i sig och inte vrida över på syd halvvägs in.

Ahh, medvind hem alltså :-)

IngvarW sa:
GoranS sa:

Ahh, medvind hem alltså :-)
Beklagligt nog verkar det så, ja. Om du inte håller på riktigt länge. Då verkar vindarna avta. Men det är väl inte aktuellt i ditt fall misstänker jag.

Jag är lite halvsugen på en sista misärrunda på dubbad Klein för denna vintern. Antagligen ensam isf, med tanke på farten...

Jag har lovat mig att inte cykla med dubbdäck sen jag spräckte mitt ego på Södertäljes 20-milare förra året.

Orkar inte med snö, dubb och elände. För två år sedan gick den ju köra på sommardäck...

Bangar hårt.

Bilagor

• IMG_20170422_163502_432.jpg
    IMG_20170422_163502_432.jpg
    845.4 KB · Besök: 89
Kan det verkligen vara slutsålt!? Nog för att randocyklingen haft ett uppsving och det är PBP-år, men i mitten av mars och med inte helt mysiga väderutsikter låter det lite förvånande om så vore fallet.

Jo, jag tycker att det ser stängt ut. Jag hittar inte lördagens datum i formuläret.

Det stör mig inte så mycket iom att det luktade dubb lång väg. Det får bli internetcykling från trainern istället!

skall det verkligen vara så här, har just petat in 240 dubb i däcket, är ju betydligt mer än 48h kvar

Skicka mig ett pm under dagen om ni vill köra. Ska skriva alla startkort ikväll. Var lite för snabb...

Hur tror vi att dubbläget ser ut i morgon: 100%, 50% eller 0% dubb?

Ser ut att komma lite snö/snöblandat regn innan start.

Tillbaka
Topp