[Kalender] Randonnée 200KM Barkarby - "Nästan till Västerås"

Ny runda!
Målgången är dragen via Veddesta för att slippa Barkarbyhandelsplats, Tack Mattias för arbetet med att rita banan!

Senast ändrad:
Kul med ny bana!

Om man ska vara superstrikt så är dragningen i början där man kör på Viksjöleden faktiskt några meter mot cykelförbud.
Capture.PNG

Ett fullt lagligt alternativ vore att istället för att köra rakt fram i rondellen (direkt efter passagen under E18) och in på Viksjöleden istället ta höger in på Enköpingsvägen och sedan direkt efter "bananhusen" ta vänster in på Aspnäsvägen och ansluta till den föreslagna rutten via högersväng in på Hästskovägen.

Ett annat alternativ är ju att fortsätta på cykelbanan som det ser ut som man ligger på innan man åker under E18 och åka under E18, Enköpingsvägen och slutligen ta höger in på Hästskovägen. Var åratal sen jag cyklade den så jag har ingen aning om beläggningsstatus. Om det är en större grupp som startar kan det kanske vara lite vanskligt med t.ex. förbifarten av tunneln under Viksjöleden (kan ju komma någon från andra sidan genom tunneln och dra rakt in i gruppen från sidan). Minns dock inte hur sikten är exakt.

Senast ändrad:
Kul! Blir min första :) Randoskulden ska tas :) . En fråga, går det att cykla på gamla järnvägsbron vid Ekolsund och komma ut vid Krägga?

Bumpar upp tråden lite, 13 anmälda ser ut som det blir fint väder om lite kallt på morgonen.

@GöranS, tack vi tar med oss den, som sagt höger sen vänster om bananhusen är lämpligare. Ska be om justering. Jag ska själv cykla denna runda så om vi inte hinner ändra innan så får jag väl se till att orka hänga med de första 2km och visa vägen.

Anmäld
Swishat
Skrivit i tråden

Tre femtedelar av jobbet klart!
Bara två saker kvar, att komma till start och att komma i mål. ?

Hoppas ni får en fin dag.

Vore kul med en liten rapport efteråt så man förhöra hur den nya banan var.

Fin morgon vid starten och ett skapligt stort antal startande lyssnar in lite information från banläggaren.
Själv blev det en DNS pga krånglande höft och +ANNAT.

IMG_20190413_080039601_HDR.jpg

MrGunnar sa:
fhloston sa:
Hasse#7 sa:
fhloston sa:
Nu i irsta. Passerade en olycka. En deltagare som gått omkull i varpsund.

Ujujuj. Hoppas det gick bra.

Det verkade som att armen hade tagit lite för mycket stryk.

Tyvärr är det en fraktur i armbågen på vederbörande. Vi hoppas på snabb bättring!

Får stackaren hjälp med att få hem cykel och någon vurpöl?

GoranS sa:
Bra jobbat, fhloston.

Trist med vurpan. Någon info om orsaken?

Han blev hämtad ganska snabbt, vi gick ihop vid en inbromsning i relativt låg fart kanske 15-20 men han hade nog maximal otur när han gick i backen. Väldigt tråkigt

MrGunnar sa:
GoranS sa:
Bra jobbat, fhloston.

Trist med vurpan. Någon info om orsaken?

Han blev hämtad ganska snabbt, vi gick ihop vid en inbromsning i relativt låg fart kanske 15-20 men han hade nog maximal otur när han gick i backen. Väldigt tråkigt

Vi hoppas på ett snabbt tillfrisknande och att det inte är en som är på väg till PBP som drabbats. Tråkigt vem som, men i just detta sammanhang och år vore det ju extra trist.

Trist med vurpa och skada. Hoppas det inte blir något alltför långvarigt.

Blev det macken eller pizzerian i Irsta som fick fint besök?

När jag var i Irsta hade klungan ätit upp all korv på macken. Personalen värmde ny.

En fördel med att vara långsam är att man får nybakta bullar. I Bålsta fick jag varma kanelbullar. Mums ?

fhloston sa:
När jag var i Irsta hade klungan ätit upp all korv på macken. Personalen värmde ny.

En fördel med att vara långsam är att man får nybakta bullar. I Bålsta fick jag varma kanelbullar. Mums ?

De går fram som Egyptens gräshoppor och kvar blir bara glömda stämpelkort.....

Tillbaka
Topp