[Kalender] Randonnée 200KM Uppsala

Tar väl och skriver i tråden även fast jag fortfarande inte fått min medalj sen höstens rundtur.

Senast ändrad:
Härligt! Vi skickar ut medaljerna en gång om året..så det är ingen express leverans tyvärr, sämre än postnord t.o.m. :-)

neron sa:
Härligt! Vi skickar ut medaljerna en gång om året..så det är ingen express leverans tyvärr, sämre än postnord t.o.m. :-)

Då fortsätter jag min väntan.

Vad blir det för runda, samma som förra våren eller samma som i höstas? Eller kanske nåt helt nytt?

Peth sa:
Vad blir det för runda, samma som förra våren eller samma som i höstas? Eller kanske nåt helt nytt?
Hemsidan Stockholm Randonneurs har är lite rörig, men enligt den här uppräkningen och GPS-spåret som anges nedtill vid "20 mil – 20:e maj" så ska det vara förra vårens vända upp till Hållnäs som ska köras igen. Sträckan ändrades ju lite till höstens 20-milare.

Jag vill gärna köra, men då en av mina anfäder var soldat och hette Gifting, lovar jag inget bestämt – det beror på väder vind och form. Var laddad redan förra våren, men formen svek.

Cyklot B sa:
Peth sa:
Hemsidan Stockholm Randonneurs har är lite rörig, men enligt den här uppräkningen och GPS-spåret som anges nedtill vid "20 mil – 20:e maj" så ska det vara förra vårens vända upp till Hållnäs som ska köras igen. Sträckan ändrades ju lite till höstens 20-milare.

Jag vill gärna köra, men då en av mina anfäder var soldat och hette Gifting, lovar jag inget bestämt – det beror på väder vind och form. Var laddad redan förra våren, men formen svek.

Då vågar jag skriva! Jag försöker lyckas ordna så att jag kan köra denna - sjukt fina vägar och med dig och Peth i startfältet låter det ju mycket lockande. Norduppland är fint! Maj är bra cykelmånad och verkar kunna bli ett startfält med väldigt trevligt folk. Möjligen kan vi hoppas att GoranS fått pli på kroppen så att han kan ge anrättningen erfarenhetens legitimitet?!

Är vädret drylube kanske jag prövar något annat än en stålhäst också!?

Cyklot B sa:
Peth sa:

Trevligt med en, för mig, ny runda.

Tar du dig hela vägen från Orsa för att få cykla lite? :)

Bengt-re sa:
Cyklot B sa:
Peth sa:

Då vågar jag skriva! Jag försöker lyckas ordna så att jag kan köra denna - sjukt fina vägar och med dig och Peth i startfältet låter det ju mycket lockande. Norduppland är fint! Maj är bra cykelmånad och verkar kunna bli ett startfält med väldigt trevligt folk. Möjligen kan vi hoppas att GoranS fått pli på kroppen så att han kan ge anrättningen erfarenhetens legitimitet?!

Är vädret drylube kanske jag prövar något annat än en stålhäst också!?

Ha! Nu har du skrivit i tråden!!

Ser ut som det går lösa! Yepp!

Med lite tur och om hen där uppe är god blir det en solskensrunda på sveriges finaste vägar med sveriges trevligaste cyklister och förhoppningsvis på en ny cykel! Shit vad bra det kan bli om allt går väl!

Cyklot B och peth - hoppas ni kommer till start på något som kan bli 2017 främsta propagandacykeltur!

Organiserande gänget i Uppsala - ni vet väl att ni är bäst?

?

Senast ändrad:
Jag är anmäld och räknar med start. Ska försöka dra med en kollega också.

Finns förutsättningar att bli en fantastisk dag (räknar med 6 grader, regn och motvind).

Det ser ljust ut för start för min del. Formen finns där och hantverkare i huset envisas med att väcka mig sju, så det finns inte utrymme att paja dygnsrytmen.
Nu saknas bara vädret, som inte ser så lovande ut än. De yra norrmännen har planerat regn och sydliga tilltagande vindar, om än lätta. Men de har haft fel förut, särskilt långt i förväg.
SMHI bjuder å andra sidan sydligt på morgonen och nordligt på eftermiddagen, dock samma regn.
Peth sa:
Tar du dig hela vägen från Orsa för att få cykla lite? :)
Nej, jag lever i exil sedan många år, bara en klungspurt från starten.
För övrigt kom inte soldaterna med namnet Gifting från Orsa, utan från Ore – både den kände och min anfader.

Att studera väderprognoser för nästa helg nu känns lika meningsfullt som att planera för sin sommarsemester år 2186. ;-)

Jag blir inte klok på vilken runda det är som ska köras, Bruksrundan eller Lövstabruk, och i så fall var är startplatsen?

Ser ut som korta bibs och racer?

Bilagor

• 2017-05-14_01-08-31.jpg.png
    2017-05-14_01-08-31.jpg.png
    20.5 KB · Besök: 83
Bengt-re sa:

Det där hinner ändra sig minst 10 gånger innan avtramp. Du ska se att det blir snöblandat regn och dödsis om vartannat – ackompanjerat av motvinden från helvetet hela vägen runt. Då skulle du allt känna dig fånig i dina korta bibs på din nya blanka räser!

:-)

Peth sa:
Bengt-re sa:

Det där hinner ändra sig minst 10 gånger innan avtramp. Du ska se att det blir snöblandat regn och dödsis om vartannat – ackompanjerat av motvinden från helvetet hela vägen runt. Då skulle du allt känna dig fånig i dina korta bibs på din nya blanka räser!

:-)

Har yllunderställ garderoben och däck med dubb i förrådet också! Regnjacka och goretexdojor finns också!

?

SvenC sa:
Snö och is samt motvind från helvetet är lite motsägelsefullt, så det tror jag inte på.

Jo, när det kommer till misär så utesluter inte två dåliga saker en tredje och logik har absolut ingenting med saken att göra.

Jag har bett kontrapunkt att förtydliga detta. Det är troligtvis inga större skillnader från banan i höstas. Jag postar här så fort jag får fram något. Start kl 9 vid Statoil, uthhämntning vid 8.30 är det i varje fall.

Nu är det uppdaterat på hemsidan, men enligt den är det inte start vid Statoil utan vid Café Linné konstantina. Vad gäller?

Peth sa:
Nu är det uppdaterat på hemsidan, men enligt den är det inte start vid Statoil utan vid Café Linné konstantina. Vad gäller?

Så bra, då har kontrapunkt uppdaterat. Då är det Café Liné som gäller. Jag har ändrat på övriga ställen också. GPS spåret är en cliff hanger, kommer i morgon... (förhoppningsvis)

24 grader och sol, vilket pangväder ni får!!

neron sa:
Peth sa:

Så bra, då har kontrapunkt uppdaterat. Då är det Café Liné som gäller. Jag har ändrat på övriga ställen också. GPS spåret är en cliff hanger, kommer i morgon... (förhoppningsvis)

24 grader och sol, vilket pangväder ni får!!

Ser ju sjukt lovande ut!

Anmäler mig så fort banan är officiell inklusive riktig startplats. Vari ligger svårigheten i att ha rätt bana på ett lopp som sanktionerats som ett BRM200 för minst 5 månader sen?
Det måste väl ha bestämts då av någon att nu kör vi den eller den bansträckningen? Om man bestämt att anmälningen stänger 48h innan start så borde rimligtvis aktuell sträcka vara klar imorgon......

nieves sa:
Anmäler mig så fort banan är officiell inklusive riktig startplats. Vari ligger svårigheten i att ha rätt bana på ett lopp som sanktionerats som ett BRM200 för minst 5 månader sen?
Det måste väl ha bestämts då av någon att nu kör vi den eller den bansträckningen? Om man bestämt att anmälningen stänger 48h innan start så borde rimligtvis aktuell sträcka vara klar imorgon......

Jag kan bara svara för mig själv, jag lägger ner alldeles för mycket tid på detta utan någon som helst ersättning annat än ett ryggdunk någon gång ibland. Svårigheten är att det blir några minuter här och där när tillfälle ges som man lägger på detta, service nivån blir därefter...

Hur som helst, sidan är uppdaterad med mer info, och förhoppningsvis vågar du anmäla dig nieves, det som återstår är GPS spåret: http://stockholm.randonneurs.se/wp/uppsala-200-km/

neron sa:
nieves sa:

Jag kan bara svara för mig själv, jag lägger ner alldeles för mycket tid på detta utan någon som helst ersättning annat än ett ryggdunk någon gång ibland. Svårigheten är att det blir några minuter här och där när tillfälle ges som man lägger på detta, service nivån blir därefter...

Hur som helst, sidan är uppdaterad med mer info, och förhoppningsvis vågar du anmäla dig nieves, det som återstår är GPS spåret: http://stockholm.randonneurs.se/wp/uppsala-200-km/

Det borde inte vara så, vi borde ha en mall att gå efter när det gäller sträckorna. Någon deadline där samtliga RS BRM:er är klara, jag hjälper gärna till om det behövs bara jag får verktygen. Det är inte enskilda personers fel för det finns ju ingen som har det här som avlönat yrke direkt och därför behöver man struktur så att tider, banor, startplatser etc ses över innan dom läggs ut på hemsidan.
För övrigt så anser jag att alla gör ett jättejobb med banorna, osv. det är bara ngt som inte klaffar när det ska sättas ihop.....

Senast ändrad:
nieves sa:
... bara jag får verktygen.
Vilka verktyg pratar vi om?

Ser (inte direkt) framför mig hur någon högre makt låser upp hänglåset på skjulet med brevet-organiserings-utrustning, och låter dig kvittera ut... ja vadå? :-)

Mitt förslag är att du enligt principen "den som sa't han kan va't" gör något konkret och "säljer in det"... Jag tror ingen är negativ till att fler engagerar sig.

mvh

Jens W, Gräsrots-randonneur

nieves sa:
jonas-ni sa:
nieves sa:
Vari ligger svårigheten i att ha rätt bana på ett lopp som sanktionerats som ett BRM200 för minst 5 månader sen?

Hört du möjligen hört talas om något som kallas vägarbete?
Javisst och det är jäkligt trist, synd att man inte visste så hade kunnat hjälpa till med att reka eventuell omdragning av rutten.

Nu lägger ju inte jag banorna i Uppsala men rent generellt är vägarbeten en stor anledning till att banorna inte alltid finns klara. Ibland upptäcks inte vägarbeten förrän rundan är igång. Det gäller även om man använt 'alla verktyg' inklusive pratat med ansvariga på trafikverket. Om du vill ta på dig rollen att ha koll på alla vägarbeten tror jag det skulle vara mycket uppskattat.

Hej!
Start vid café Linne som förra vårens 20-milaren.

Anledning till ändring är dels vägarbetskollen (vi vill helst undvika att man hamnar i oväntad grusväg), dels kanske ännu mer att vi behövt lägga om lite eftersom ICA i Vallby, där vi hade kontrollen i vår, har stängt. Höstens tur löstes med en hemlig kontroll, men vi behöver arbeta med den på lite annat sätt nu. Jag hoppas ni har förståelse för att jag inte kan avslöja alltför mycket om i hur stor grad och var det blir *hemlig* kontroll just ...

Tillbaka
Topp