Randonneur_Stockholm
Aktiv medlem
[Kalender] Randonnée 200KM Uppsala
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
neron sa:Härligt! Vi skickar ut medaljerna en gång om året..så det är ingen express leverans tyvärr, sämre än postnord t.o.m. :-)
Hemsidan Stockholm Randonneurs har är lite rörig, men enligt den här uppräkningen och GPS-spåret som anges nedtill vid "20 mil – 20:e maj" så ska det vara förra vårens vända upp till Hållnäs som ska köras igen. Sträckan ändrades ju lite till höstens 20-milare.Peth sa:Vad blir det för runda, samma som förra våren eller samma som i höstas? Eller kanske nåt helt nytt?
Cyklot B sa:Hemsidan Stockholm Randonneurs har är lite rörig, men enligt den här uppräkningen och GPS-spåret som anges nedtill vid "20 mil – 20:e maj" så ska det vara förra vårens vända upp till Hållnäs som ska köras igen. Sträckan ändrades ju lite till höstens 20-milare.Peth sa:Vad blir det för runda, samma som förra våren eller samma som i höstas? Eller kanske nåt helt nytt?
Jag vill gärna köra, men då en av mina anfäder var soldat och hette Gifting, lovar jag inget bestämt – det beror på väder vind och form. Var laddad redan förra våren, men formen svek.
Cyklot B sa:Hemsidan Stockholm Randonneurs har är lite rörig, men enligt den här uppräkningen och GPS-spåret som anges nedtill vid "20 mil – 20:e maj" så ska det vara förra vårens vända upp till Hållnäs som ska köras igen. Sträckan ändrades ju lite till höstens 20-milare.Peth sa:Vad blir det för runda, samma som förra våren eller samma som i höstas? Eller kanske nåt helt nytt?
Jag vill gärna köra, men då en av mina anfäder var soldat och hette Gifting, lovar jag inget bestämt – det beror på väder vind och form. Var laddad redan förra våren, men formen svek.
Bengt-re sa:Cyklot B sa:Hemsidan Stockholm Randonneurs har är lite rörig, men enligt den här uppräkningen och GPS-spåret som anges nedtill vid "20 mil – 20:e maj" så ska det vara förra vårens vända upp till Hållnäs som ska köras igen. Sträckan ändrades ju lite till höstens 20-milare.Peth sa:Vad blir det för runda, samma som förra våren eller samma som i höstas? Eller kanske nåt helt nytt?
Då vågar jag skriva! Jag försöker lyckas ordna så att jag kan köra denna - sjukt fina vägar och med dig och Peth i startfältet låter det ju mycket lockande. Norduppland är fint! Maj är bra cykelmånad och verkar kunna bli ett startfält med väldigt trevligt folk. Möjligen kan vi hoppas att GoranS fått pli på kroppen så att han kan ge anrättningen erfarenhetens legitimitet?!
Är vädret drylube kanske jag prövar något annat än en stålhäst också!?
Peth sa:Jag är anmäld och räknar med start. Ska försöka dra med en kollega också.
Finns förutsättningar att bli en fantastisk dag (räknar med 6 grader, regn och motvind).
Nej, jag lever i exil sedan många år, bara en klungspurt från starten.Peth sa:Tar du dig hela vägen från Orsa för att få cykla lite? :)
GoranS sa:Att studera väderprognoser för nästa helg nu känns lika meningsfullt som att planera för sin sommarsemester år 2186. ;-)
SvenC sa:Jag blir inte klok på vilken runda det är som ska köras, Bruksrundan eller Lövstabruk, och i så fall var är startplatsen?
Bengt-re sa:Ser ut som korta bibs och racer?
Peth sa:Bengt-re sa:Ser ut som korta bibs och racer?
Det där hinner ändra sig minst 10 gånger innan avtramp. Du ska se att det blir snöblandat regn och dödsis om vartannat – ackompanjerat av motvinden från helvetet hela vägen runt. Då skulle du allt känna dig fånig i dina korta bibs på din nya blanka räser!
:-)
SvenC sa:Snö och is samt motvind från helvetet är lite motsägelsefullt, så det tror jag inte på.
SvenC sa:Snö och is samt motvind från helvetet är lite motsägelsefullt, så det tror jag inte på.
GoranS sa:Snöplog?
Peth sa:Nu är det uppdaterat på hemsidan, men enligt den är det inte start vid Statoil utan vid Café Linné konstantina. Vad gäller?
neron sa:Peth sa:Nu är det uppdaterat på hemsidan, men enligt den är det inte start vid Statoil utan vid Café Linné konstantina. Vad gäller?
Så bra, då har kontrapunkt uppdaterat. Då är det Café Liné som gäller. Jag har ändrat på övriga ställen också. GPS spåret är en cliff hanger, kommer i morgon... (förhoppningsvis)
24 grader och sol, vilket pangväder ni får!!
Peth sa:Trevligt sällskap och gubbtempo inte att förglömma.
nieves sa:Anmäler mig så fort banan är officiell inklusive riktig startplats. Vari ligger svårigheten i att ha rätt bana på ett lopp som sanktionerats som ett BRM200 för minst 5 månader sen?
Det måste väl ha bestämts då av någon att nu kör vi den eller den bansträckningen? Om man bestämt att anmälningen stänger 48h innan start så borde rimligtvis aktuell sträcka vara klar imorgon......
neron sa:nieves sa:Anmäler mig så fort banan är officiell inklusive riktig startplats. Vari ligger svårigheten i att ha rätt bana på ett lopp som sanktionerats som ett BRM200 för minst 5 månader sen?
Det måste väl ha bestämts då av någon att nu kör vi den eller den bansträckningen? Om man bestämt att anmälningen stänger 48h innan start så borde rimligtvis aktuell sträcka vara klar imorgon......
Jag kan bara svara för mig själv, jag lägger ner alldeles för mycket tid på detta utan någon som helst ersättning annat än ett ryggdunk någon gång ibland. Svårigheten är att det blir några minuter här och där när tillfälle ges som man lägger på detta, service nivån blir därefter...
Hur som helst, sidan är uppdaterad med mer info, och förhoppningsvis vågar du anmäla dig nieves, det som återstår är GPS spåret: http://stockholm.randonneurs.se/wp/uppsala-200-km/
nieves sa:Vari ligger svårigheten i att ha rätt bana på ett lopp som sanktionerats som ett BRM200 för minst 5 månader sen?
jonas-ni sa:nieves sa:Vari ligger svårigheten i att ha rätt bana på ett lopp som sanktionerats som ett BRM200 för minst 5 månader sen?
Har du möjligen hört talas om något som kallas vägarbete?
Vilka verktyg pratar vi om?nieves sa:... bara jag får verktygen.
Javisst och det är jäkligt trist, synd att man inte visste så hade kunnat hjälpa till med att reka eventuell omdragning av rutten.jonas-ni sa:nieves sa:Vari ligger svårigheten i att ha rätt bana på ett lopp som sanktionerats som ett BRM200 för minst 5 månader sen?
Hört du möjligen hört talas om något som kallas vägarbete?
nieves sa:Javisst och det är jäkligt trist, synd att man inte visste så hade kunnat hjälpa till med att reka eventuell omdragning av rutten.jonas-ni sa:nieves sa:Vari ligger svårigheten i att ha rätt bana på ett lopp som sanktionerats som ett BRM200 för minst 5 månader sen?
Hört du möjligen hört talas om något som kallas vägarbete?
kontrapunkt sa:Hej!
Nu är rutten officiell och färdig.