Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
GoranS sa:Över 35 km/h i rullsnitt mellan Gimo och Vallentuna är "respektabelt"!
Granman sa:En 30-milanybörjares resa:
Först cyklar jag med några goa randonnörer som tillsammans har ett par varv runt jorden, minst. Men de fikar väldigt länge, så i Furusund lämnar jag dem och drar vidare, solo.
Vet att det är långt fram till nästa cyklist, så det är bara att tugga i sig milen norrut på egen hand. Väl i Grisslehamn har jag i sinnet strypt och knivhuggit motvinden ett tusental gånger. Tröstar mig med en burgare.
Ca 15 min före mig har en kille stuckit iväg, så mot Gimo börjar jag jaga. Kanske, kanske. Och det är upp och ner och hit och dit och mycket mot. Och så den glada överraskningen mellan Hargshamn och Gimo! Det går 32 kantstreck på 100 m kan jag meddela, efter flera mätningar. Flera.
Från Gimo rullar killen ut när jag rullar in, så stämpling och en kaffe to go, sen fortsätter jakten, 10 min efter. Medvind nu!
Inser efter ett tag att det är lönlöst att försöka jaga ikapp 10 min på någon som cyklar lika fort, om inte snabbare. Men på ICA i Knutby står den gode karln! Laddar sin gps i ett vägguttag.
Kristoffer som han heter får låna min laddpuck istället, och iväg det bär. Jisses vad skönt med sällskap! Vi står bitvis på rätt bra, och rullar i mål på runt 13h 15 min. Sen hackar vi tänder ikapp till klubbstugan.
Nu ligger jag här med mat i magen och 120 i vilopuls, dricker vatten som en kamel och kan inte sova. Är glad att benen höll hela vägen, och att en trettiomilare inte var ogörbar. En mycket fin runda förresten. Miltals med mysiga småvägar.
Tack för sällskapet, ni som jag cyklade med. Och Gott sei Dank för medvinden de sista tio milen!!
Bengt-re sa:Snyggt rullat! Du verkar vara i god form i år!
Granman sa:En 30-milanybörjares resa:
...
Gott sei Dank för medvinden de sista tio milen!!
bigmollo sa:Jag skyller på Reimert som antagligen stod och babblade i mitt öra när jag packade.
nypan sa:bigmollo sa:Jag skyller på Reimert som antagligen stod och babblade i mitt öra när jag packade.
Reimert - babbla!!??
Låter inte likt honom, det kan jag aldrig tänka mig ;-)
bsandborgh sa:Mina ben dog sotdöden typ i Norrtälje så det blev solokörning resten av rundan. Men från Gimo fick jag sällskap av min allra bästa kompis Med Vind så det blev gick hyfsat ändå.
Kunde konstatera när jag uppdaterade "bokföringen" i går kväll att jag passerat 8000 mil loggat under brevetlopp. Alltid något!
GoranS sa:Bra jobbat!
Ni ser dock inte ut att nått det där riktiga randomisärstadiet så jag tror ni får ta ett varv till om ni vill ha överbetyg.
bigmollo sa:Nu har jag krystat fram några blandade ord på bloggen också: http://www.bicycling.se/blogs/johanmolleborn/saltluft-med-styva-gubbar-och-en.htm
bsandborgh sa:Kunde konstatera när jag uppdaterade "bokföringen" i går kväll att jag passerat 8000 mil loggat under brevetlopp. Alltid något!
Fjärdebrunn sa:Kul läsning om detta mångsidiga lopp med ensamhet, trevliga klungor, oändligt vackra vägar och en elak motvind.
Det roliga med randolopp är hur olika de kan köras. Lite av tjusningen tror jag.