[Kalender] Randonnée 300KM Barkarby

Det var ganska blåsigt idag. Hade det börjat regna också så hade det blivit årets topprunda. Nu ska jag dricka vin.

Jodå, medvind hem. Men motvinden ut var fostrande. Hemresan gick verkligen bra. Hoppas det gick bra för de andra som var ute.

Tack för en fin runda! gick inte fullt så fort efter att vi släppt men tog oss i mål.
Knutby missades med 25min men hittade en mack några mil senare. Inte fullt då krispig i benen just nu.

Jag tycker ni var duktiga som kört 30 mil i blåsten och kylan! Det är ju nästan lika långt som Vätternrundan. Bra gjort.

Det bästa med den rundan var nog när jag kom till insikt att det var absolut noll roligt att cykla.
Men hade jag inte startat hade jag väl legat kvar på soffan hela dagen istället för att iallafall cykla 10 mil i isande blåst.
Vi borde köra den rundan nån fin sommardag.

Hade tänkt åka ner och göra min Brevetpremiär men det blev inget med det när "frugans" far bestämde sig för att ha kalas den dagen och hon behövde bilen.... Fick cykla 2/3 av sträckan hemma idag istället i hårda vindar snö i vägkanten bitvis :-)

Jag missade också Knutby med några minuter, stämplade på ICA i Lunda.

För övrigt var jag vrålhungrig när jag kom dit och var noll sugen på min sista energibar. Hittade några revbensspjäll som jag hets-åt i anslutning till kassorna. Kändes helt naturligt på Rando-mannér. Så här i efterhand måste jag sett ut som en psykiskt störd medelåldersman som desperat sliter isär en minigris med tänderna. Satan vilka konstiga blickar man fick... :-).

Overkligt dragjobb av Mollo och Jonsson i motvinden, tack! Jag slog av på takten efter Östhammar och fincyklade i medvinden.

Sebban73 sa:
För övrigt var jag vrålhungrig när jag kom dit och var noll sugen på min sista energibar. Hittade några revbensspjäll som jag hets-åt i anslutning till kassorna. Kändes helt naturligt på Rando-mannér. Så här i efterhand måste jag sett ut som en psykiskt störd medelåldersman som desperat sliter isär en minigris med tänderna. Satan vilka konstiga blickar man fick... :-).

Helt naturligt! Hade du gnagt på något du hittat i väggrenen hade jag nog höjt på ögonbrynen, lite... Bra kämpat by the way!!

Måste också verkligen tacka för Mollo och Jonssons dragjobb i motvinden. Själv drog jag högst 5 minuter på hela vägen till Öregrund och då sjönk hastigheten med minst 10km/h. Trots draghjälpen hade jag medelpuls på över 80% till Öregrund.

Släppte lite drygt 5km före Öregrund och sen tog @MrGunnar och jag en lång lunch med hamburgertallrik. Var så kallt att vi lånade filtar när vi satt inomhus och åt.
Vi kom fram till att cykla på led går fort men inte är så roligt så vi cyklade i bredd i prattempo hela vägen hem. Märkte då vilken fantastisk runda det här är. Inte ens på de korta landsvägssträckorna är det någon trafik att tala om och de gånger vi behövde gå ihop för att släppa förbi bilar är lätt räknade.

Vi stämplade in på ~12:30 med 10:30 i rulltid.

Också imponerad av den 6:e killen (Bosse?) som tyckte att det gick för ojämnt och körde ensam från Knutby. Han stämplade nog i Öregrund medan vi åt för vi mötte honom aldrig men han var i mål strax före oss. dvs han körde 22 mil ensam!

Här är tidningen som plåtade oss: http://www.skb.se/lagerbladet/

Tillbaka
Topp