[Kalender] Randonnée 300KM Södertälje

Skall man våga sig på detta äventyr kanske, Tour de Ötzi var ju riktigt trevligt och 30 mil på racer är väl inte jobbigare än 20 mil i minusgrader, snö och med dubbdäck!

En anmälningsfråga: på hemsidan står det att anmälan stänger 48 timmar innan start, vilket skulle betyda att den är stängd nu (och att min anmälan var en timme för sent). Var det inte alltid så att man hade tills på torsdag kväll för att anmäla sig?

Kul med rundan Åsa och Henrik! Grymt mycket jobb ni har lagt på att göra detta lite annorlunda. Uppskattat.

Haha, det blir kulare och kulare med vädret :-) Jag kör ändå på kolfiber som inte vill ha skärmar. Om ingen vill, behöver ingen ligga bakom mig.

nieves sa:
Skärmar & stål, 38mm luftkammare blir nog bästa vapnet denna helg.

Mycket bra val som garanterat kommer att ge dig en trevlig tur. Åsa och jag har cyklat slutgiltliga sträckan två gånger tillsammans när vi rekade vägnötterna och jag körde hela sträckan igår för att avbugga vägnötterna. När vi rekade tillsammans så körde jag racer med packning och Åsa racer. Sträckan funkar sålunda utmärkt med racer. Det finns ett avsnitt med rundnött grov mackadam på cirkus 500 m där rekommendationen är att leda. Tror inte man skulle få punka om man cyklade med racer men trillrisken är stor när man kör över stora stenar. Rekommendationen där är sålunda att leda oavsett luftkammare. Känner man sig osäker på om Racer funkar så är svaret att Racer funkar utomordentligt för denna tur!

VH Henrik

Skrattfest med uppblöta noter och nerkylda fingrar. Jag lär väl som bäst ha en plastmapp för noterna där de ligger i ryggfickan...

Jag har kittat racern så gott det går ikväll. Den sabla Ortliebväskan gick inte att återmontera så det blir expanderad sadelväska och lite ramväska samt välfyllda ryggfickor. Såg att det gick att runda makadamet vilket känns rätt OK som alternativ.

Försämras väderprognosen ytterligare så får jag se om och hur jag gör. Har min beskärda del av misära randoturer fulltecknad på ett tag.

GoranS sa:
IngvarW sa:
GoranS sa:
ordens sa:
Hur länge brukar en 30 milare ta för de snabbaste?

Varierar ju förstås men någonstans mellan 10 och 12 timmar är väl rätt normalt.

Han lyktstoplen kör väl på under 8h?

Jo, men hen verkar ju inte riktigt normal. ;-)

Onormal som jag är så är jag ändå ganska normal cyklist. Skulle nog ta mig 12 och kanske 14 timmar. att köra 30 mil, med alla stopp, motvindspartier m.m. Men vad vet jag?
VR är ju en annan sak, det är ju fullservice, och bara att stirra ner i asfalten och dama på.
(ska ej köra denna i morgon, men lycka till alla ni andra!!)

Grimpeur sa:
Vi kommer dela ut en karta vid start med inritad rutt. Vi mailar även ut inskannad variant av densamma på torsdag så man hinner plasta in om man så vill. Bil eller MC-kartor har lagom upplösning om man vill införskaffa en egen karta.

Skulle ni möjligtvis kunna skriva ut även en uppsättning noter åt mig då jag inte har tillgång till skrivare idag?

staine sa:
GoranS sa:
IngvarW sa:
GoranS sa:
ordens sa:
Hur länge brukar en 30 milare ta för de snabbaste?

Varierar ju förstås men någonstans mellan 10 och 12 timmar är väl rätt normalt.

Han lyktstoplen kör väl på under 8h?

Jo, men hen verkar ju inte riktigt normal. ;-)

Onormal som jag är så är jag ändå ganska normal cyklist. Skulle nog ta mig 12 och kanske 14 timmar. att köra 30 mil, med alla stopp, motvindspartier m.m. Men vad vet jag?
VR är ju en annan sak, det är ju fullservice, och bara att stirra ner i asfalten och dama på.
(ska ej köra denna i morgon, men lycka till alla ni andra!!)

Min kommentar rörde vad de snabbaste normalt kör en 30-milare på (i Stockholmsområdet). Mer normala cyklister, d.v.s. inte toksnabba, tar naturligtvis längre tid på sig.

Instämmer f.ö. i lyckönskningarna. Är tyvärr själv för vek i skallen för att orka med 5 grader och regn.

Hur ser det ut med anmälningar?

vill, vill inte, vill, vill inte, vill, vill inte,vill, vill inte, vill, vill inte, vill, vill inte,vill, vill inte, vill, vill inte, vill, vill inte

GoranS sa:
Är tyvärr själv för vek i skallen för att orka med 5 grader och regn.

Så farligt verkar det inte bli! Minst 6 grad och regn ;-)

Bilagor

• Skärmklipp.JPG
    Skärmklipp.JPG
    24.5 KB · Besök: 42
Den här får i alla fall mig att inte vilja ut och cykla i morgon em. Men jag beundrar de som orkar och vill ...
Capture.PNG

Jag har en tid att passa imorgon kväll och har aldrig kört efter vägnötter. Att läsa vägnötter hade inte varit några problem om jag haft hållare av något slag och jag har inte tid för att stanna och kolla vägnötter stup i kvarten.

Min fråga är om det är någon som kan läsa vägnötter och hade tänkt gå i mål på 11:30-12h? Korta stopp hellre än bärsärkartempo.

*edit* Hur många anmälda är det i dagsläget?

Senast ändrad:
Fjärdebrunn sa:
Skrattfest med uppblöta noter och nerkylda fingrar. Jag lär väl som bäst ha en plastmapp för noterna där de ligger i ryggfickan...

Behöver du Inplastnings/Lamineringsmaskin så har jag en här på headquarters, troligen nära ditt kontor. Är här från och till men senast till 18-tiden idag.

Den som villl ha en riktig utmaning kan väl be om att få köra rundan baklänges. Jag hade fått fel vägnötter en gång, det gick rätt bra till jag skulle ta mig igenom Norrköping i mörker.

God tur till alla som kör!

garfunkel sa:
Fjärdebrunn sa:
Med karbongraser och speedplay-pedaler rundar jag högst sannoligt ekolsund och makadampromenaden på 263

Tänk om det råkar vara en hemlig kontroll mitt på makadampromenaden? :)

Ha ha ha! Nästan s.a. man skulle kontakta arrangören och höra om man kan få agera hemlig kontroll där, bara för att ...

GoranS sa:
garfunkel sa:
Fjärdebrunn sa:
Med karbongraser och speedplay-pedaler rundar jag högst sannoligt ekolsund och makadampromenaden på 263

Ha ha ha! Nästan s.a. man skulle kontakta arrangören och höra om man kan få agera hemlig kontroll där, bara för att ...

Noterna föreskriver den omvägen såvitt jag har förstått dem, för oss ömfotade. Så jag tar risken.

Fjärdebrunn sa:
GoranS sa:
garfunkel sa:
Fjärdebrunn sa:

Noterna föreskriver den omvägen såvitt jag har förstått dem, för oss ömfotade. Så jag tar risken.

Har du läst det finstilta? ;-)

antonlindb sa:
Jag har en tid att passa imorgon kväll och har aldrig kört efter vägnötter. Att läsa vägnötter hade inte varit några problem om jag haft hållare av något slag och jag har inte tid för att stanna och kolla vägnötter stup i kvarten.

Min fråga är om det är någon som kan läsa vägnötter och hade tänkt gå i mål på 11:30-12h? Korta stopp hellre än bärsärkartempo.

*edit* Hur många anmälda är det i dagsläget?

Jättekul att du vill köra och varmt välkommen till loppet!

För att fixa vägnötter behöver du en cykeldator eller gps. Jag har kört med nötterna i en plastpåse i bakfickan. Kan fixa att hålla styret med en hand fiska upp påsen ifrån bakfickan och läsa genom påsen 5,1 YX V F$ LÅNGTORA tänka när odometern visar 5,1 så kommer jag till en korsning där skall jag hålla mot Långtora. Stoppa tillbaka påsen, memorera 5,1 och Långtora. När sedan man hamnar i en korsning ser skylten mot Långtora så svänger man ditåt. Kan låta tråkigt men är riktigt kul och kan låta svårt men är rättså lätt. Vi har avsiktligt lagt den svårmanövrerade sträckan (genom Stockholm) i början då man där kör långsamt och håller ihop.

22 anmälda med alltifrån ursnabba Kitzblitz till "alla skall med Audax".

Jag och Åsa avstår start då vi av naturliga själ kan banan. Tror dock inte vi hade fixat 11:30 till 12:00 h så vi hade knappast varit till din hjälp. Min gissning när jag ser de som är anmälda är att du kommer hitta någon i ditt tempo. Gissar även att någon i ditt tempo kan i stort sett varenda väg som finns runt Mälaren. Men det är inget jag garanterar. Skulle det skita sig så kan man alltid vända eller ta pendeln tillbaka ifrån Bålsta.

VH Henrik

ordens sa:
Skall man våga sig på detta äventyr kanske, Tour de Ötzi var ju riktigt trevligt och 30 mil på racer är väl inte jobbigare än 20 mil i minusgrader, snö och med dubbdäck!

-5 och snö är bättre än +5 och regn.
Have fun! ;)

Inside...

Efter den stentuffa Strängnäsrundan var jag alldeles torr i halsen och blev utskickad av teamkamraterna (familjen) för att införskaffa pringelschips, fanta och turkisk peppar (och ett sexpack nödraketer till mej själv). Uppe på macken står två slitna och tappra cyklister och fikar efter en lååång och hård runda i inte lika fint väder som jag fick köra i. Den ene var Michele(?) om jag inte minns fel som jag hade nöjet att köra med på Barkarbybrevet några mil och den andre känner jag inte till namnet på men kände dock igen mycket väl. Båda såg dock oförskämt pigga ut. Hatten av! Blev lite avis på att jag inte fick vara med men min runda var också fin även om den inte var så lång.

Ugh.

Tillbaka
Topp