[Kalender] Randonnée 400 km, Barkarby, 2021-06-26

NotReallyGunde

Aktiv medlem
Barkarbys första Brevet för året blir en lätt 400 km i underbar kvälsluft. nästan ljusaste natten på året.
Lite justering kring start/mål då Lilla Barkarby lagt ner så detta blev enklast.
Även rutten är lite justerad så ladda ner nya GPX.

GoranS

Aktiv medlem
Vore nåt det! Men fru och övrig familj skulle nog inte vara så värst impade. Ska fira midsommar hos vänner så totalt omöjligt tyvä är utan en skilsmässa innan.
Ta ut skillsmässa på lördag em och gift dig igen vid målgång på söndag. Inte långt från Welcome Hotel till Järfälla kyrka. Nog borde de kunna klämma in ett litet nödrandobrölopp på söndag!?

Och vännerna kan du väl ta med dig på turen. Om man inte kan ha kul tillsammans på en uppländsk raksträcka mitt i natten så är det nog inga riktiga vänner.

NotReallyGunde

Aktiv medlem
Ta ut skillsmässa på lördag em och gift dig igen vid målgång på söndag. Inte långt från Welcome Hotel till Järfälla kyrka. Nog borde de kunna klämma in ett litet nödrandobrölopp på söndag!?

Och vännerna kan du väl ta med dig på turen. Om man inte kan ha kul tillsammans på en uppländsk raksträcka mitt i natten så är det nog inga riktiga vänner.
Jag kan nog kirra en pastor eller likvärdig.

NotReallyGunde

Aktiv medlem
Mulligaste rundan i hela randonnékalendern. Räcker det om man är nykter till målgång eller ser ni helst att man är det även när starten går? Har en kompis som undrar.
vad jag vet så ligger inte det beslutet hos arrangören att bedömma. Tänker att reflexväst-dito och hjälm är huvudbry nog för många ( om man läser Sverigetempotråden)

McPh

Medlem
Perfekt starttid. Hur ser det ut med nattöppet längs den sträckningen? Tänker på proviant framförallt.

NotReallyGunde

Aktiv medlem
Mackar och donken i Uppsala, mackar i Gävle
Enligt lite googlande så det kan ju skifta lite: Sandviken Donken 07-01, ICamaxi 7-23, Circlek 08-00 . Ica Österfärnebo 10-18, en grill 11-22, Gysinge Wärdshus frukost 8-10 och lunch 11-16, Gysinge handel fika 10-16, grill i Östervåla öppet?, hemköp 10-21. Harbo Ica 10-16. Harbo restaurang 12-20.

ooms

Aktiv medlem
Uppsala-Gävle nattetid lär nog vara dött.
CircleK Hagaström är väl öppet dygnet runt.
Ica Nära i Årsunda 8-21

Fjärdebrunn

Aktiv medlem
Smälla in en sådant här lopp rätt i midsommarhelgen med en halv veckas framförhållning tycker jag trots all respekt för ideellt arbete är något av en planeringsmässig härdsmälta.

McPh

Medlem
Smälla in en sådant här lopp rätt i midsommarhelgen med en halv veckas framförhållning tycker jag trots all respekt för ideellt arbete är något av en planeringsmässig härdsmälta.
Nja hela vårens omkullkastade av randodatum är en planeringsmässig härdsmälta. Nu tar vi det som erbjuds, bara gilla läget.

Schlocum

Aktiv medlem
Detta loppet fick mig verkligen att gå igång på randocykling! :-) Att möta en soluppgång på cykel är svårslaget.
Nu sitter jag i Helsingborg och väntar på test och färja för att sen hoja vidare ner till Spanien. Så där bara :-)

A.Nilsson

Aktiv medlem
Detta loppet fick mig verkligen att gå igång på randocykling! :-) Att möta en soluppgång på cykel är svårslaget.
Nu sitter jag i Helsingborg och väntar på test och färja för att sen hoja vidare ner till Spanien. Så där bara :-)
Du får nästan starta en egen liten tråd så du kan hålla oss underrättade på äventyret ner till Spanien :) Man blir ju rejält nyfiken på saker som tex: Hur många pcr-test kommer behövas? Eller vägval över Pyreneerna? Osv... Kör försiktigt! (men hårt)

ooms

Aktiv medlem
Körde väg 600 fr Uppsala upp till Mehedeby ikväll och kan meddela att det är 6 km slipad/hyvlad asfalt mellan typ Lövstalöt och Björklinge. Är väl inget problem att cykla på, men blir ju lite grövre yta och kan ligga nån sten här och där.
I övrigt inga konstigheter längs den sträckan.

NotReallyGunde

Aktiv medlem
Körde väg 600 fr Uppsala upp till Mehedeby ikväll och kan meddela att det är 6 km slipad/hyvlad asfalt mellan typ Lövstalöt och Björklinge. Är väl inget problem att cykla på, men blir ju lite grövre yta och kan ligga nån sten här och där.
åh tack för info!

Marcusorca

Aktiv medlem
Körde mellan Bälinge-Björklinge förra helgen det låter som ett liknande underlag och det var inga problem förutom att det var lite grövre.

GoranS

Aktiv medlem
Brukar typiskt inte vara några problem att cykla på sådant underlag även om det knappast förhöjer cykelupplevelsen. Det man möjligen kan tänka på är där ”hyvlingen” slutar. Om det är mkt som hyvlats bort och de varit lite ”taskiga” kan det vara en ganska otrevlig kant som jag tänker kan vara punkteringsrisk på om man kör över i lite högre fart utan att uppmärksamma den.

ooms

Aktiv medlem
Brukar typiskt inte vara några problem att cykla på sådant underlag även om det knappast förhöjer cykelupplevelsen. Det man möjligen kan tänka på är där ”hyvlingen” slutar. Om det är mkt som hyvlats bort och de varit lite ”taskiga” kan det vara en ganska otrevlig kant som jag tänker kan vara punkteringsrisk på om man kör över i lite högre fart utan att uppmärksamma den.
Just det hade de faktiskt gjort bra, det var en fint fasad kant där det slutade strax efter rondellen i Björklinge.

NotReallyGunde

Aktiv medlem
Vi blir 7 enligt listan. Epic Ride Weather säger +18 +14 +25 om man håller 24 i snitt. sannolikt lite Divätemonooxygen om vi har tur

Senast ändrad:

Pling

Medlem
En kommentar om underlaget: vägen väster om Uppsala Altuna - Ströja kör jag inte med fincykel och smala däck. Det är delvis mackadam och lösgrus som spolats runt av störtregn. OK med gravel och 40 mm däck, men jag gissar att få har det på en 400 km? Välj annan väg!
B039C59C-02BF-410E-A0C7-1E214D0590E8.jpeg

ooms

Aktiv medlem
En kommentar om underlaget: vägen väster om Uppsala Altuna - Ströja kör jag inte med fincykel och smala däck. Det är delvis mackadam och lösgrus som spolats runt av störtregn. OK med gravel och 40 mm däck, men jag gissar att få har det på en 400 km? Välj annan väg!Visa bilaga 497475
Ja, jag blev också lite fundersam över den sträckningen. Nu vet jag inte vad reglerna säger, men jag skulle fortsätta upp till Börje kyrka istället. Finns dock en risk att den vägen är aningen kortare…
Också missar man att åka genom ”Börjes tröja” i så fall :-)

NotReallyGunde

Aktiv medlem
Ja, jag blev också lite fundersam över den sträckningen. Nu vet jag inte vad reglerna säger, men jag skulle fortsätta upp till Börje kyrka istället. Finns dock en risk att den vägen är aningen kortare…
Också missar man att åka genom ”Börjes tröja” i så fall :-)

stort tack för input! 2 alternativ röd eller grön?

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer