[Kalender] Randonnée 600 km Uppsala - 2020-08-29

Den här har jag varit väldigt sugen på ett tag, slängde in en anmälan. Antingen sover jag i järvsö eller kör non stop om några andra har samma ambition?

Senast ändrad:
Alpbyn i Järvsö - "Dum fråga ang In och utcheckning" - Ni som bott på vandrarhemmet i Järvsö, har de öppet på natten eller hur har ni löst de med nyckeln? Har de fungerat bra? Antar även att ni har tagit in cykeln på rummet?

(kan ju ringa tlll dem, men vill höra från er först)

Alpbyn i Järvsö - "Dum fråga ang In och utcheckning" - Ni som bott på vandrarhemmet i Järvsö, har de öppet på natten eller hur har ni löst de med nyckeln? Har de fungerat bra? Antar även att ni har tagit in cykeln på rummet?

(kan ju ringa tlll dem, men vill höra från er först)
Från arrangören:
För cyklister som kör Uppsala 600km (29/8, kl 08.00) och vill övernatta kan vi rekommendera boende på Helsingegården i Järvsö. Vid direktbokning (0651-41690) ges 15% rabatt om man uppger att man deltar i Uppsala 600. Tidig frukost går att ordna, fråga om det vid bokning. Läget är bra, strax efter bropassagen över Ljusnan. https://www.helsingegarden.se/sv-SE
Mvh, Uppsala-sektionen

3st anmälda nu vad jag kan se, intressant.
bokade ett rum på helsingegården, tack för tipset. fick även möjligheten att boka av under lördagen om jag vill nattcykla lite.
hade världens flyt med ett en nippel som gick av idag också, hade verkligen varit trist om det hände på lördag morgon istället.

Lycka till. Kan ju bli en lång sensommarnatt om man ska cykla igenom hela den. Fint värre alltså.
Själv ska jag rensa ur det överfyllda garaget. Det ska visst dras ny el på måndag. Det ni!

Kan vi under helgen se fram emot någon bild- och/eller textbeskrivning av färden mot den perfekta randoblicken eller kommer mästerverket bara att helt plötsligt någon gång poppa upp i randoblickstråden?

Kan vi under helgen se fram emot någon bild- och/eller textbeskrivning av färden mot den perfekta randoblicken eller kommer mästerverket bara att helt plötsligt någon gång poppa upp i randoblickstråden?
Jadu, det är lättare att uppdatera när telefonen inte är helt inplastad. Men ska försöka få iväg lite statusuppdateringar.

Jadu, det är lättare att uppdatera när telefonen inte är helt inplastad. Men ska försöka få iväg lite statusuppdateringar.
(y)

Ev. uppdateringar från banan är alltid uppskattade men dränk inte telefonen i något hällregn för att tillfredsställa internetcyklingsmaffians nyhetstörst. Det är det inte värt.

Någon med koll på vädret i Uppsalatrakten under inledningen av loppet samt hur det ser ut f.n. längs banan norrut?

Någon med koll på vädret i Uppsalatrakten under inledningen av loppet samt hur det ser ut f.n. längs banan norrut?
SMHI:s radarbild ger facit i realtid:
Just nu helt ok i Uppsala, kanske lite blöt asfalt men ingen nederbörd och ser ok ut även norrut. Regnet kommer ju söderifrån, så det kan nog bli ok iaf en del av dagen.

Har precis provcyklat några mil av de lite mer nordligt belägna delarna av banan. Det var fint, lite blöt asfalt på sina ställen. Men det kan ju ändras. Kämpa på!

Jag tror de klarar sig relativt bra fr regn idag, merparten ser ut att hamna i Svealand/Mälardalen. Kan bli värre imorrn.

Vädermässigt är det nog bäst att inte ta nattvila, då klarar man sig nog hyfsat från regn. Ser ut att regna ganska mycket i Hälsingland i morgon.

Lingbo, ösregn
IMG_20200829_152619.jpg

Tillbaka
Topp