[Kalender] Randonnée 600KM Barkarby

Är anmäld, men är klart ödmjuk inför uppgiften! Har en grundplan att köra nonstop utan sömn & med hyfsat korta stop.

Nån med liknande planer?

Steel is Real sa:
Är anmäld, men är klart ödmjuk inför uppgiften! Har en grundplan att köra nonstop utan sömn & med hyfsat korta stop.

Nån med liknande planer?

Liknande plan i form av att jag är anmäld. Relativt planlös för cyklingen.
Vad hade du tänkt för tempo på cyklingen?

Jag kör om jag får ihop logistiken. Eftersom jag var rejält sjuk i början av Maj och bara haft ca 1.5v med träning efter uppehållet så är min plan att köra i första hand för att få ett bra pass och testa lite utrustning inför UTU, dvs ingen plan på tid/tempo. För att det inte ska slita för mycket så kommer jag att sova på lördag natt och sedan köra resten på söndagen. Räknar iskallt med att köra själv dag två :-)

Det där med tempot brukar ju bli som det blir beroende på vilka & hur många vi blir samt övriga omständigheter som väder, dagsform oplanerad misär & övrigt.

På Barkarby 400 förra helgen helgen gick det fort (33,6 km/h) Men då var vi en stor klunga och hade optimalt väder.

På 600 så räknar jag med ett lugnare tempo, även om sub24 lockar lite. Men tiden på ett rando är ju egentligen skit detsamma då rundan i sig är målet.

Ja, vi får se helt enkelt hur många som kommer och vilket väder som bjuds. Jag tar nattvila oavsett eftersom det sliter så pass mycket att inte sova, räcker ju att vara på LB efter 39:59h :-D

De serverar öl på hotellet också. För några år sedan avslutade vi med en öl på morgonkvisten samtidigt som hotellgästerna käkade sin frukostbuffé. :)

welovewei sa:
De serverar öl på hotellet också. För några år sedan avslutade vi med en öl på morgonkvisten samtidigt som hotellgästerna käkade sin frukostbuffé. :)

Det lät inte så lockande...däremot att sladda in och hugga in på frukostbuffén :-)

Eftersom trenden verkar gå mot att kör non stop så kanske rundan ska starta på fredag kl 19:00. Om man kör runt 24h anländer man ju till LB vid en för ändamålet perfekt tid på lördagen :-D

Du kanske åker en DeLorean, men starten är väl på lördag. ;)

Jocke77 sa:
welovewei sa:

Det lät inte så lockande...däremot att sladda in och hugga in på frukostbuffén :-)

Eftersom trenden verkar gå mot att kör non stop så kanske rundan ska starta på fredag kl 19:00. Om man kör runt 24h anländer man ju till LB vid en för ändamålet perfekt tid på lördagen :-D

welovewei sa:
Du kanske åker en DeLorean, men starten är väl på lördag. ;)

Absolut...det var bara en tanke för framtiden eftersom det passar bättre med de två mål större delen av deltagarna har. Cykla under 24h och få en kall öl på LB vid slutstämpling...då kan jag också överväga att köra utan sovstopp :-)

Är det någon som åker bil förbi Solna och har en plats över? Alternativt cyklar dit via Solna man kan ta sällskap med?
Såg att pendeltågen till Barkarby verkar inställda i morgon bitti

Elblakri sa:
Är det någon som åker bil förbi Solna och har en plats över? Alternativt cyklar dit via Solna man kan ta sällskap med?
Såg att pendeltågen till Barkarby verkar inställda i morgon bitti

Så tråkigt med pendeln. Jag ska kolla läget imorgon bitti, om pendeln fortfarande inte går så blir det svårt val mellan att cykla dit eller att ta sovmorgon och cykla 60-milaren i en annan del av Sverige senare i sommar.

647F9B97-F979-43B7-8AEA-21A1856FA5B2.jpeg

Lycka till amigos! 23 grader, växlande molnighet och grannens vimpel hänger lodrätt. En genomsnittlig prognos mitt i Mälaren.

Skickade iväg 10 cyklister för en stund sedan. Om prognosen för vädret håller i sig så blir det nog rätt så "lagom" väder för långcykling.

DSC_2591.JPG

Hur går det där framme? Frågar en ensam 60-milsnybörjare som stämplade just i Hedemora.
Det har varit en otroligt seg början men jag fortsätter att trampa på mot Djurås.

Hasse#7 sa:
nypan sa:

+1 kämpa Mikko. Man klarar mer än man tror. 600km är troligen mycket lättare än att framföra en trumpetkonsert. Vi tror på dig.
Troligen? Jag har visserligen inte cyklat någon 60-milare, men jag misstänker att jag skulle ha en chans att klara det. Att framföra en trumpetkonsert kan jag med 100% säkerhet säga att det finns inte på världskartan att jag skulle greja.

GoranS sa:
Hasse#7 sa:
nypan sa:

+1 kämpa Mikko. Man klarar mer än man tror. 600km är troligen mycket lättare än att framföra en trumpetkonsert. Vi tror på dig.
Troligen? Jag har visserligen inte cyklat någon 60-milare, men jag misstänker att jag skulle ha en chans att klara det. Att framföra en trumpetkonsert kan jag med 100% säkerhet säga att det finns inte på världskartan att jag skulle greja.

Nä inte jag heller. Men nu råkar trumpetande vara en av Mikkos paradgrenar så där är nog "troligen" ganska berättigat. Själv slog jag som åttaåring av min blockflöjt mot en bordskant. Den var ändå trasig, kom bara falska, hemska och orena ljud ur den.

Hasse#7 sa:
GoranS sa:
Hasse#7 sa:
nypan sa:

Nä inte jag heller. Men nu råkar trumpetande vara en av Mikkos paradgrenar så där är nog "troligen" ganska berättigat. Själv slog jag som åttaåring av min blockflöjt mot en bordskant. Den var ändå trasig, kom bara falska, hemska och orena ljud ur den.
Misstänkte något sådant.

Ha, ha, ha! Snyggt rationaliserande.

Träffade fem av dem, i två grupper, tidigare i kväll i Rättvik
Första gruppen lämnade Rättvik c:a 20:45 och den andra vid c:a 21:35

/Håkan

3st stämpla in på Welcom Hotel typ efter 25:45. Höll ihop mest hela vägen. Jag släpet dem i Bålsta. Det va Mats och Sten (belgare) som var först. Jag kom 3 min efter dem typ. Enl. Dem själva. De ville inte servera oss några öl på hotellet . För tidigt...

Tillbaka
Topp