[Kalender] Randonnée 600KM Södertälje

Förra helgen kunde en del säkert skylla på melodifestivalen som nu är överstökad.
Saknar ni nåt vettigt att göra i helgen så rekommenderar vi varmt våra härliga 60 milare från södertälje.
Anmäl er på vår hemsida, pumpa däcken, packa några snickers och medtag glatt humör (och lite pannben)
Välkomna!

Vad är lite regn när man får åka ner till Vättern och klättra uppför Omberg (263 möh). Delvis 1/2 Vättern och kvällsmål i Ödeshög. Dom som sover brukar göra det på/i Mjölby vandrarhem eller Scandic Linköping Väst.
Gemensam frukostbuffe i Linköping för dom som sover brukar sitta fint. Själv blir det en natt utan sömn, regn lär det nog bli men hoppas att temperaturen håller sig runt 2-siffrigt.

Jag, Lisa och Jens kör!

Fast vi sover i Linköping.

Ser ut på värdeprognosen att det finns chans till lite episkt lidande. Härligt!

Ett tiotal anmälda, sitter och försöker bota en dunderförkylning och är osäker på start. Det blir så som kroppen känns efter Vårsta, ingen ork efter 10km inget lopp.

SMHIs radarbilder visar att det kommer regna på oss mellan kl 11 på förmiddagen till midnatt ungefär. Blir ett bra tillfälle att testa rainlegsen på iaf...

AxelSthlm skrev:
-------------------------------------------------------
> Hårt att köra. Prognosen är ju inte nådig på
> lördagen.

Hårt att skriva i tråden, nu kommer ju du också att bli blöt!

Det verkar som Täbyrundan kommer gå i en annan klimatzon.
Capture1.PNG

Capture2.PNG

DT skrev:
> Tyvärr verkar anmälan vara stängd. Annars hade
> jag givetvis kört!!

+1

kitzblitz skrev:
> DT skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Tyvärr verkar anmälan vara stängd. Annars
> hade
> > jag givetvis kört!!
>
> +1

Hatar när det händer! Tycker nästan lite synd om er som får sitta hemma och vara avundsjuka på oss andra som får vara ute och dra runt.

Fast när anmälan är stängd kan man ju börja skriva i tråden. Hoppas ni får en skön tur. Packa mer några torra par strumpor.

MarcusS skrev:
> Fast när anmälan är stängd kan man ju börja
> skriva i tråden. Hoppas ni får en skön tur.
> Packa mer några torra par strumpor.

Eller en mindre strumpaffär!

Hur som, lycka till ni som kör.

8 tappra startade 06:15 i strålande solsken. Man hoppas SMHI har lika fel som förra helgen fast tvärtom d.v.s att regnet far norrut istället. Lugn start, ingen verkade intresserad av att köra dom 29km till färjan på 40min, utan det var en samlad klunga av rutinerade och hårdföra cyklister som drog iväg västerut mot Vätterns stränder.

Är det samma regn som passerat Gbg trakten tidigare idag så kan jag meddela att det är väldigt blött regn

;)

Det regnar kan jag meddela :). Glatt gäng som är väl förberdda för misär. Stämplade in i Restaurang(!?) Nivå 14:30, Vingåker.

Hoppas ni har mer regnkläder än under 40-milaren. Jag är rätt nöjd med att vara inomhus, men ändå lite avis. Håll oss upodaterade, Anton!

Jag funderade först på lite solidarisk cykling i regnet, bytte sedan till att fundera på lite inomhus monark men tror jag njuter av regnet i ett bad med en öl istället :-)

Lycka till i monsoonen!

Kjellmo nu! Alla olika sorters regn, favoriten är nog sidledsregnet som slår i ansiktet. Tung motvind från Vingåker som grädde på moset. Men vår 6 mannagrupp rullar vidare!

Härligt! Jag fyller på ett glas boxvin till för er! Se till att njuta ordentligt av midandet nu. Man vet aldrig när det blir så här fint igen.

bigmollo skrev:
> Härligt! Jag fyller på ett glas boxvin till för
> er! Se till att njuta ordentligt av midandet nu.
> Man vet aldrig när det blir så här fint igen.

+1. Vi fick ju tex bara en timmes regn. De här har ju dragit misärvinstlotten!

När man läser om andras misär och vet vad det handlar om smakar middag, vin (med familjen), VÄRME och whiskey så mycket bättre. Tack, alla ni som cyklar, tack för uppoffringen och för att ni påminner mig mig om hur bra jag har det just nu :) Nästa gång kan det vara jag......(pfftt...not)

Nu har jag ätit hängmörad entrecote med chili-bea och rödvin och har av en lugn hemmakväll. Men visst önskar man att man istället var ute på landsvägen 30 mil hemifrån i hällregn och blåst.

Fasen, känner mig lite ruggig. Jag tror jag drar på mig tofflorna, knäcker en vinare och tänder en brasa. Ska nog lägga mig tidigt att sova också, så att man är fräsch i morgon.

/jensa

307km Skänninge borde dyka upp närsomhelst. Undrar om det blir burgare eller bensinmackskorv?
Stenhårt kört!

Tillbaka
Topp