[Kalender] Randonnée 600KM Södertälje

Vad passar väl bättre så här års än att cykla bort sviterna efter midsommarhelgen med en lite längre runda?
Dags för vår sista 60 milare för säsongen och nån sorts väder lär det bli.
Anmäl er på vår hemsida, fyll vattenflaskorna medtag glatt humör och lite glasspengar.

Någon gång när jag vuxit upp och tuffat till mig lite ska jag banne mig försöka mig på den där rundan. Verkar fin.

I övrigt gissar jag på o-väder, till glädje för oss misärälskande internetcyklister.

Nu är det dags att visa var skåpet ska stå.....batterilampa, högprofilare och minimalistisk packning utan sovstopp. Hastighet utanför komfortzonen hellre bonka än bända, då jag är klar för PBP så innebär en DNF ingenting så detta ska bli kul. ...

Första gången loppet på allergimedicin för att slippa kliande ögon och rinnande näsa och förhoppningsvis känna att benen är med från start.

DT, kitzblitz, mollo, ... ta nu ert ansvar och dra upp lite tempo åt nieves så vi internetcyklister får se årets jättebonk! ;-)

GoranS skrev:
-------------------------------------------------------
> DT, kitzblitz, mollo, ... ta nu ert ansvar och dra
> upp lite tempo åt nieves så vi internetcyklister
> får se årets jättebonk! ;-)

Haha jag brukar klara av den biten med bonk på egen hand också :) Men faktum är att kroppen kännts övertrög i snart 4 veckor nu, ingen vilja att slita då det inte svarar. BRM600 från Täby gick i hyfsat hårt tempo där jag borde ha hängt med utan att kräkas, nu gick det inte alls.

Samma sak när jag kör för mig halvhårda pass på runt 60-100km, för 1 månad sen inga problem att hålla +30 på en rundbana, nu går det inte alls. Ögonen kliar snoret rinner efter ett tag är orken slut....

På måndag vet vi om jag kommer att köra denna. Hoppas att vara i den situationen tillsammans med Åsa och Henrik. Allez!

Jättekul om man fick vara där som startandes. Vi ligger någonstans i gråzonen mellan "acceptera faktum efter min armskada" och "hur jävla svårt kan det vara".

Som det ser ut nu försöker vi använda PBP som en motivation för att träna, vilket jag behöver för min arm, men om man skall vara ärlig så så krävs ett mirakel för att ta oss till PBP och i mål.

VH Henrik

Jag har börjat ladda för den. Blir en ett antal tuffa pass nu för att se om hälsenefan är med på detta. Tänkte också köra på ett nostop koncept men lite mer tveksam på att köra på bonktempo. SUB24 skulle kunna vara ett mål.

Fjärdebrunn skrev:
> Jag har börjat ladda för den. Blir en ett antal
> tuffa pass nu för att se om hälsenefan är med
> på detta. Tänkte också köra på ett nostop
> koncept men lite mer tveksam på att köra på
> bonktempo. SUB24 skulle kunna vara ett mål.

SUB24 är farligt nära bonktempo för mig just nu, det borde inte vara det om man ser till tiderna innan dunderförkylningen. Hoppas att det kan bortförklaras med pollenallergi/överkänslighet.
SUB24 är ju 25kph i snitt och ska gå om man inte fikar och äter överallt. Problem nr. 1 för mig är att släppa i tid om det går för fort i täten, problem 2 är hastigheten på natten då returen går via Linköping, Norrköping & Nyköping.

Mycket ombyggnation i centrum och på cykelbanorna drar ner farten och gör navigationen osäker, kör man fel blir det ofta svårt att komma upp i tempo igen. Stämplingarna känns osäkra för mig, jag har bara cyklat denna med sovstopp så hur har ni gjort i Lin/Norr/Ny -köpingarna om ni varit solo, känns halvosäkert att lämna hojen utanför McD för att stämpla?

nieves skrev:

> ... känns halvosäkert att lämna hojen
> utanför McD för att stämpla?

Drive-through lucka?

H100-Mcdonalds-tterkulla2-e1384522081193.jpg

nieves skrev:

>
>...om ni
> varit solo, känns halvosäkert att lämna hojen

Ett litet vajerlås tar inte mycket plats och bör kunna hindre impulstjuven. Det går nog att bryta upp med en nagelklippare.

22057812-origpic-ced5e6.jpg

nieves skrev:
> Fjärdebrunn skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jag har börjat ladda för den. Blir en ett
> antal
> > tuffa pass nu för att se om hälsenefan är
> med
> > på detta. Tänkte också köra på ett nostop
> > koncept men lite mer tveksam på att köra på
> > bonktempo. SUB24 skulle kunna vara ett mål.
>
>
> SUB24 är farligt nära bonktempo för mig just
> nu, det borde inte vara det om man ser till
> tiderna innan dunderförkylningen. Hoppas att det
> kan bortförklaras med
> pollenallergi/överkänslighet.
> SUB24 är ju 25kph i snitt och ska gå om man inte
> fikar och äter överallt. Problem nr. 1 för mig
> är att släppa i tid om det går för fort i
> täten, problem 2 är hastigheten på natten då
> returen går via Linköping, Norrköping &
> Nyköping.
>
> Mycket ombyggnation i centrum och på cykelbanorna
> drar ner farten och gör navigationen osäker,
> kör man fel blir det ofta svårt att komma upp i
> tempo igen. Stämplingarna känns osäkra för
> mig, jag har bara cyklat denna med sovstopp så
> hur har ni gjort i Lin/Norr/Ny -köpingarna om ni
> varit solo, känns halvosäkert att lämna hojen

På senaste 60-milarn var jag så trött i Linköping att jag hoppades att någon skulle sno cykeln..

Det går att ställa cykeln precis utanför fönstret där man sitter och äter, tror jag avskräcker en del även fast man inte har en chans om de tar den och springer iväg.

Ska med 90% säkerhet köra denna rundan.

Senast ändrad:
Känner mig inte supertopptränad så en sub24 runda är lågprioriterad. Den här gången tänker jag mig ett tempo där man kan lyfta blicken, ta lite snack bredvid varandra och hålla en jämn fart. Om den blir 23, 24, 25 km/h struntar jag i. Huvudsaken är att trivas med att glatt bonka tillsammans på småtimmarna.

Var dricker man bira på en söndagsmorgon i Östertälje?

+1 på NLC. Sen brukar jag "låsa" cykeln med hjälmen när jag fikar. Blir lite krångligare att bara försöka sticka iväg med cykeln då.

Jag tycker de där små vajerlåsen är helt OK. Skyddar naturligtvis inte mot någon som verkligen vill sno cykeln, men ren klåfingrighet inbillar jag mig att det är rätt effektivt mot.

Högst tveksam till sub24-tempo men jag kommer köra om det inte blir skotskt vinterväder.

Hinner troligen inte bygga klart mina nya randonnée-hjul, så vi får se vad det blir för cykel.

mhenry skrev:
> Högst tveksam till sub24-tempo men jag kommer
> köra om det inte blir skotskt vinterväder.
>
> Hinner troligen inte bygga klart mina nya
> randonnée-hjul, så vi får se vad det blir för
> cykel.

Åk med Dura-acehjulen och lätt packning, vi kör utan sovstopp och starkt svart kaffe i kamelbaken så är den över i ett nafs. Vem vill missa chansen att återuppleva ett powernap på rasta i Ödeshög liksom?

Jag har anmält mig via webben men inte fått något bekräftelsemail tillbaka. Testade även en andra gång. Det brukar smälla till direkt så jag tänkte att något kanske var knas.

Jag har alltsomoftast problem med bekräftelsemailen. Men Bengt har kollat upp det där och konstaterat att det måste vara problem på min sida.

Om mina kära styrelsekollegor gjorde rätt när de rensar ut anmälningarna till tidigare lopp skulle det fungera jämt.
Nu funkar det igen. Och Oscar du är anmäld (2 ggr)

nieves skrev:
> mhenry skrev:
> -----
> > Högst tveksam till sub24-tempo men jag kommer
> > köra om det inte blir skotskt vinterväder.
> >
> > Hinner troligen inte bygga klart mina nya
> > randonnée-hjul, så vi får se vad det blir
> för
> > cykel.
>
>
> Åk med Dura-acehjulen och lätt packning, vi kör
> utan sovstopp och starkt svart kaffe i kamelbaken
> så är den över i ett nafs. Vem vill missa
> chansen att återuppleva ett powernap på rasta i
> Ödeshög liksom?

Haha, jag tar dem om du kommer på hur man lagar dem när aluekrarna smäller. Men powernap i Ödeshög är jag på. Jag tror förresten att jag glömde säga att jag hittade en soffa att slagga på.

Ser ju ut att bli hyfsat, men varierat väder.

GoranS: Härligt att du ska med! Favorit i repris? Lämna övriga bakom oss vid första matpausen och köra järnet till Södertälje på bara en fikapaus? :)

mhenry skrev:
> nieves skrev:
> -----
> > mhenry skrev:
> >
>
> > -----
> > > Högst tveksam till sub24-tempo men jag
> kommer
> > > köra om det inte blir skotskt vinterväder.
> > >
> > > Hinner troligen inte bygga klart mina nya
> > > randonnée-hjul, så vi får se vad det blir
> > för
> > > cykel.
> >
> >
> > Åk med Dura-acehjulen och lätt packning, vi
> kör
> > utan sovstopp och starkt svart kaffe i
> kamelbaken
> > så är den över i ett nafs. Vem vill missa
> > chansen att återuppleva ett powernap på rasta
> i
> > Ödeshög liksom?
>
> Haha, jag tar dem om du kommer på hur man lagar
> dem när aluekrarna smäller. Men powernap i
> Ödeshög är jag på. Jag tror förresten att jag
> glömde säga att jag hittade en soffa att slagga
> på.
>
> Ser ju ut att bli hyfsat, men varierat väder.
>
> GoranS: Härligt att du ska med! Favorit i repris?
> Lämna övriga bakom oss vid första matpausen och
> köra järnet till Södertälje på bara en
> fikapaus? :)

Nähä du! Visserligen uppskattade jag vårt samarbete på 20-milaren, men en 60-milare är jag lite för vek för mentalt än så länge. Jag kommer nog någon gång att falla för lockelsen att prova på men det blir inte i år. Dessutom blir det i så fall med en försiktig strategi - kan man ju i alla fall säga i förväg ... ;-).

Jag som trodde att du hade ångrat dig. Alltid svårt att tolka meningar utan subjekt! ;)

Du får väl uppskov till nästa år då, fast det där med pannben är överskattat. Det är ju därför man har hjälm. :)

Senast ändrad:
Sant. Mitt inlägg var dock en kommentar till Bengts konstaterande att Oscar var dubbelanmäld.

Det år jag ska prova på en 60-milare tror jag att jag får se till att hålla mig på hemmaplan under våren och nöta breveter och inte hålla på och turistcykla berg söderut. Att fincykla i kort-kort med fantastisk vyer och fina stigningar är kul, men det bygger inte riktigt misärtålighet på rätt sätt.

Efter oväntad framgång i främmande land så känner jag och Åsa oss mer eller mindre tvungna att starta i detta lopp. Det känns dock lite otäckt göra Södertäljedebut för året på 60 mila.
Men med en prognos med nordlig vind på lördag, sydlig på söndag och råg i ryggen efter utländska framgångar så finns visst hopp om att lyckas.
VH Henrik

GoranS skrev:
> men det bygger inte riktigt misärtålighet på rätt sätt.

Äsch. Misärtålighet är överskattat! Det är bara å trampa.

Grimpeur skrev:
> Men med en prognos med nordlig vind på lördag,
> sydlig på söndag och råg i ryggen efter
> utländska framgångar så finns visst hopp om att
> lyckas.
> VH Henrik

Härligt! ?

kitzblitz skrev:
> GoranS skrev:
> -----
> > men det bygger inte riktigt misärtålighet på
> rätt sätt.
>
> Äsch. Misärtålighet är överskattat! Det är
> bara å trampa.

Fram tills man p.g.a. bristande misärtålighet lägger sig i ett västmanländskt, östgötskt eller annat konstigt dike och gråter sig till sömns i det två gradiga regnet medan stormvindarna blåser ner cykeln i närmaste sjö!

SMHI-appen är snäll. Den visar medvind, uppehåll och nedförsbacke. Yahoo är inte sämre. Jag kör vindjacka men tar med skoöverdrag...

antonlindb skrev:
> Får tyvärr kasta in handduken imorgon lyckades
> dra sönder framväxeln på kvällens runda :/

Klicka på en 42T på innern och köra singelklinga? ;-)

Men ne-ej! Jag har några framväxlar över (för lött fäste) som jag kan ta med om du inte har tappat lusten att köra ändå.

Har även klämmor för 31,8 mm och 28,6 mm sadelrör. Har nog lite för mycket grejer för att det ska anses vara sunt, tror jag.

Tillbaka
Topp