[Kalender] Randonnéee 400 km - Barkarby 2022-04-30

marknadsföring :)

Vi cyklar genom Uppland i sken av valborgseldar, glada studenthorder i Uppsala och vänder på breddgraden i höjd med Gävle-Sandviken innan vi åter trampar oss söder och genom studentstaden i akompanjemang av Internationalen.
Ja eller typ så.
Klar du ska med
?

Vättern och södertäljes 60-milare brukar väl samanfalla med skolavslutningen ibland? Känns i alla fall som att jag väjat för vingliga studenter tidigare och har jag klarat det förr, då ska jag klara det nu med

Siktar på att köra på lördag. Kan vara klokt att hålla koll på glaskross i centrala Gävle också, speciellt på Norra Strandgatan och cykelbanan längs med Västra vägen (i utkanten av det som heter Stadsträdgården på kartan). Blir längre tid i mörker än när jag körde sist också, lutar åt cykeln med dynamohjul.

Siktar på att köra på lördag. Kan vara klokt att hålla koll på glaskross i centrala Gävle också, speciellt på Norra Strandgatan och cykelbanan längs med Västra vägen (i utkanten av det som heter Stadsträdgården på kartan). Blir längre tid i mörker än när jag körde sist också, lutar åt cykeln med dynamohjul.
Slänger också på ett dynamohjul.

Blir dubbla batterilampor och några extra batterier.
Frågan är om man ändå ska ha kvar skärmarna mot allt glassprut.
Värre än att köra genom Kosta glasbruk

Har inget hjulpar med dynamo men plockar med en powerbank och dubbla lamppar. ? Inte ens säkert min Bolt v2 skulle klara sig utan lite laddning, sannolikt inte.

Senast ändrad:
Ska man gissa på att han får avslag?

F.ö. vore det enklaste ju att bara ignorera den där pajasen.
Jepp, avslag blev det.

Blir dubbla batterilampor och några extra batterier.
Frågan är om man ändå ska ha kvar skärmarna mot allt glassprut.
Värre än att köra genom Kosta glasbruk
Inte koll på när ni räknar köra igenom Uppsala. Men när jag körde senast var vi där under natten. Rutten var då dragen längs stora bilvägar. Då det var natt så var det inga problem. Skulle gissa att få av studenterna vandrar längs de stora bilvägarna och därmed lämnar få flaskor på dem. Det var dock några år sedan jag cyklade. Så inte koll på ruttdragningen genom Uppsala idag.

Inte koll på när ni räknar köra igenom Uppsala. Men när jag körde senast var vi där under natten. Rutten var då dragen längs stora bilvägar. Då det var natt så var det inga problem. Skulle gissa att få av studenterna vandrar längs de stora bilvägarna och därmed lämnar få flaskor på dem. Det var dock några år sedan jag cyklade. Så inte koll på ruttdragningen genom Uppsala idag.
var ett skämt....

Ni kör på Kungsgatan, relativt stor gata. Men den passerar genom centrum där det rört sig mycket festande folk till och från festligheter hela dagen, så glaskross kan definitivt finnas. Men som kontrapunkt skrev tidigare i tråden, håller ni ögonen öppna och kör försiktigt fr Strandbodgatan bort till Polishuset ungefär, så borde det vara lugnt sen.

Kungsgatan ser inte ut att vara avstängd, men stora delar av centrum är helt avstängt för trafik hela dagen

WTF?! Medvind ut och in, bara lite motvind efter Uppsala och in mot Gävle. Ska detta föreställa rando? Det beryktade uppsalaglaset kanske jämnar ut misären lite.

Lycka till alla som cyklar i valborgsnatten!

WTF?! Medvind ut och in, bara lite motvind efter Uppsala och in mot Gävle. Ska detta föreställa rando? Det beryktade uppsalaglaset kanske jämnar ut misären lite.

Lycka till alla som cyklar i valborgsnatten!
Har för mig att vi för ett antal år sen kom till slutsatsen att sida-med var den värsta vinden. Kanske är det som arrangören tagit fasta på vid vindbeställningen!?

Ser att kontrollen i Gävle är här. Där kan man så klart göra en fotostämpling, men inte mycket annat.
1651218488491.png

Vi brukar normalt stanna på Circle K i Hagaström när man har lämnat Gävle:
1651218590643.png

Dom två gånger jag har cyklat så har vi stannat på Circle K Hagaström (som kommer att vara det enda som är öppet mellan Uppsala-Uppsala om inte jag har missat något) och sen fotostämplat på någon pump i Sandviken.

Edit: Förra gången jag cyklade var det alltså kontroller både i Gävle och Sandviken.

Senast ändrad:
Det är ju fri stämpling på kontrollorterna, d.v.s. man får stämpla var man vill på den aktuella orten. Däremot ska förstås rutten följas.

Det är väl Kungsgatan, Svartbäcksgatan genom Uppsala på väg till Gävle, och på returen är det Börjetull Svartbäcksgatan, Skolgatan, Övre Slottsgatan, Dag Hammarskjölds väg, och Gamla Stockholmsvägen enligt GPs spåret
Då blir det spännande på returen.

Blir det nervöst kör vi bara kungsgatan på tillbakavägen med och ansluter till spåret över kungsängsbron men rimligtvis borde väl kvastbilen varit framme och städat lite innan också? Eftermälet av ett jätteparty är ju en sevärdhet i sig, speciellt ett som kidsen inte fått ha på 2 år. Ser inte Slottsparken ut som rena Borodino på söndag blir jag nästan lite besviken

Av säkerhetsskäl går vi igenom lite saker innan start i morgon.
Tar med input om stämpling och Uppsala tillbakavägen med.
Stort tack!

Blir det nervöst kör vi bara kungsgatan på tillbakavägen med och ansluter till spåret över kungsängsbron men rimligtvis borde väl kvastbilen varit framme och städat lite innan också? Eftermälet av ett jätteparty är ju en sevärdhet i sig, speciellt ett som kidsen inte fått ha på 2 år. Ser inte Slottsparken ut som rena Borodino på söndag blir jag nästan lite besviken
Det beror nog på när ni kommer på morgonen. Städningen börjar tidigt och brukar vara klar vid ca kl 9-10.

Ser att kontrollen i Gävle är här. Där kan man så klart göra en fotostämpling, men inte mycket annat.
Visa bilaga 552464
Vi brukar normalt stanna på Circle K i Hagaström när man har lämnat Gävle:
Visa bilaga 552465
Letade lite nattöppet i Gävle.
Det finns en Max som ligger här https://www.google.se/maps/dir/60.6...c1642743e15c!2m2!1d17.136983!2d60.6808492!3e1
Skärmbild (42).png

De stänger kl 04.00 natten mellan lör/sön.
Det verkar vara ca 177 km dit från start, vilket betyder ett totalsnitt på ca 25.5 km/h för att komma dit innan de låser dörrarna. Det kanske kan vara en morot för vissa ? ?:coffee:?
Det blir en avvikelse från rutten på ca 2x1000 meter, men det kan det kanske vara värt.
Lycka till alla som kör i Valborgsnatten!

Letade lite nattöppet i Gävle.
Det finns en Max som ligger här https://www.google.se/maps/dir/60.6737502,17.1460438/MAX+Burgers,+Norra+Kungsgatan+45,+803+23+Gävle/@60.6757312,17.1347356,15z/data=!4m9!4m8!1m0!1m5!1m1!1s0x4660c66eddadd5f5:0x6d8fc1642743e15c!2m2!1d17.136983!2d60.6808492!3e1
Visa bilaga 552562

De stänger kl 04.00 natten mellan lör/sön.
Det verkar vara ca 177 km dit från start, vilket betyder ett totalsnitt på ca 25.5 km/h för att komma dit innan de låser dörrarna. Det kanske kan vara en morot för vissa ? ?:coffee:?
Det blir en avvikelse från rutten på ca 2x1000 meter, men det kan det kanske vara värt.
Lycka till alla som kör i Valborgsnatten!
Max, i Gävle, en lördagsnatt, osså Valborg på det.

Låter … mysigt?

Edit: kan ni undvika, så gör det. Kommer vara överförfriskning deluxe där.

Tillbaka
Topp