Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Tackar mjukast! :-)
Du har nog helt rätt. Jag ringde faktiskt och pratade med personalen, och vill man ha maten klar när man kommer fram(för att minimera interaktionen med den lokala överförfriskade ungdomen + vuxna dito) är det bara att beställa i förväg via deras app https://www.max.se/hitta-max/max-app/Max, i Gävle, en lördagsnatt, osså Valborg på det.
Låter … mysigt?
Edit: kan ni undvika, så gör det. Kommer vara överförfriskning deluxe där.
Krya!DNS hetta i kinder och panna, ökad temperatur och skum puls. Blir soffan. Stort tack Mange för att du tar hand om start.
Skit! DNF i fjol och DNS i år, denna runda gillar inte mig.
Sonen har haft hög feber ett par dagar, vi trodde mer på stress och pollenkombo. Stackars högskolestuderande som inte blir trodd här hemma ?
Krya!DNS hetta i kinder och panna, ökad temperatur och skum puls. Blir soffan. Stort tack Mange för att du tar hand om start.
Skit! DNF i fjol och DNS i år, denna runda gillar inte mig.
Sonen har haft hög feber ett par dagar, vi trodde mer på stress och pollenkombo. Stackars högskolestuderande som inte blir trodd här hemma ?
Pics,!Nio nervösa står och diskuterar kläder och hur mycket sömn man inte fått under dagen. #pepp
Randocykling deluxe!Minns varvet jag körde -17. Vi blåste upp till Uppsala med typ 35 i snitt. Sedan monsunregn till Gävle och hemåka i vårsol.
Surt.Om det är för att jag bytte sadel på cykeln, inte stretchat eller vad vet jag men jag fick ett sånt jäkla löparknä/ITB att jag inte kan trampa med vänster ben. Gör så ont att jag inte ens kunde leta rätt på kommunhuset i Gävle för lite fotande. Sitter på tåget nu
Nu var det inte direkt de bästa förhållandena för kommunhusfotografering i Uppsala igår kväll men med alla fina turer som utgår därifrån tror jag det finns fler chanser på denSurt.
Passade du på att fota det nya (eller nytt, men iaf ombyggt för 1 miljard) i Uppsala då? Ligger ju längs rutten (Kungsgatan).
Bara spurten kvar nu. Heja på!Visa bilaga 552781
Uppsala 850
klingar en klocka. måste dra om in och ut i Barkarby med. den röda menar du?Ang rutten strax innan Uppsala skulle jag rekommendera att man kör C629 upp till Börje kyrka, istf skruttvägen genom Börjes tröja till Broby.
(har för mig jag påpekat detta tidigare i nån randotråd oxå)
Japp, den jag tänkte på. Men det går ju att höra med de som körde vad de tyckte om ursprungliga vägen.klingar en klocka. måste dra om in och ut i Barkarby med. den röda menar du?Visa bilaga 552795
Jag blev avhängd efter 97.5 km om jag ska tolka mitt puls-data rätt. Var väl ungefär där jag började få ont också ( mitt första långa stretch-stopp var i Mehedeby). Nu var det väl inget vansinnestempo på det här loppet men men att hänga i en klunga såhär länge som kör lite för fort för min smak är ganska bra för att vara jag.Tack alla, toppengrupp av cyklister och flyt med värdet och utmärkt organiserat, ett äventyr.Blir ju ofta så att man minns halvgalna upptåg lite bättre. ?
Synd där @uandt du var ju med oss och jag undrade vad som hände. Det är väl inte alltid jag har järnkoll på omgivningen när jag har fullt sjå med att hänga på cyklisten framför. Typ som på slutdelen när jag hade hjulet bakom Edit: Rasmus och han bestämde sig för "Nu jäklar ska det bli åka av!", det var svettigt... ? man håller i styret och trampar på.
Jag blev avhängd efter 97.5 km om jag ska tolka mitt puls-data rätt. Var väl ungefär där jag började få ont också ( mitt första långa stretch-stopp var i Mehedeby). Nu var det väl inget vansinnestempo på det här loppet men men att hänga i en klunga såhär länge som kör lite för fort för min smak är ganska bra för att vara jag.
Enda egentliga frågeställningen kring det här loppet är väl annnars stänkskärmar. Trots att jag nog med ganska stor marginal var tyngst i gruppen fick jag slita ganska hårt i nerförsbackarna. Undrar om det var stänkisarnas fel?
Ska prova cykla utan kropp nästa gångHar kunnat sitta med i racerklungorna på min stålcross med skärmar. Fördel när skitvädren har gjort sitt. Finns andra saker än skärmar som skapar mer luftmotstånd, typ kroppen…
Vindtunneltester visar att cyklar med skärmar har lägre luftmotstånd. Åtminstone de som har tillräckligt långt framdragen framskärm.Finns andra saker än skärmar som skapar mer luftmotstånd
Det är en iPhone 12. Det blir ok bilder om det är rätt förutsättningar, men jag har gått på rätt hårt med brusreducering på den i mörkret och gjort justeringar för att få det att se så bra ut som möjligt (utifrån min subjektiva bedömning).@mkallstrom Riktigt bra bilder (!) har du en iPhone eller Android?
Har en cykel med ordentligt framdragen skärm därframme. Ska testa den i framtiden då för att se om jag kan hänga med bättre i nedförsbackarna . Alt. får jag väl skaffamig en mindre kropp. Då kanske det går snabbare uppför också!Vindtunneltester visar att cyklar med skärmar har lägre luftmotstånd. Åtminstone de som har tillräckligt långt framdragen framskärm.
Roterande däck "drar med sig" MKT luft!
Batteriet i min effektmätare gav upp vid stoppet i Gysinge och någonstans halvvägs efter Uppsala på vägen hem startade cykeldatorn om och jag tappade större delen av rundan. Det är nästan som att jag inte har cyklat alls, men jag är jättetrött i benen, det kanske räcker? Jag har också bildbevis på att jag har varit i närheten av cyklister.
Synd att du försvann. Den där kombuchan eller äppeljuice du hade var intressant, hade ju kanske vågat smaka i Gävle..Jag blev avhängd efter 97.5 km om jag ska tolka mitt puls-data rätt. Var väl ungefär där jag började få ont också ( mitt första långa stretch-stopp var i Mehedeby). Nu var det väl inget vansinnestempo på det här loppet men men att hänga i en klunga såhär länge som kör lite för fort för min smak är ganska bra för att vara jag.
Enda egentliga frågeställningen kring det här loppet är väl annnars stänkskärmar. Trots att jag nog med ganska stor marginal var tyngst i gruppen fick jag slita ganska hårt i nerförsbackarna. Undrar om det var stänkisarnas fel?