Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
jlehtinen sa:Fina bilder, intressant med flaskhållaren under ramen. :)
jofahjalm sa:Upphittad gaffelpump återfås mot beskrivning, eller säljes till högstbjudande.
ree sa:jofahjalm sa:Upphittad gaffelpump återfås mot beskrivning, eller säljes till högstbjudande.
Fan också, det där ser ut som min! Å andra sidan fick jag den med cykeln och jag såg åtminstone 4 canyons till där.. Ska kolla ryggan ikväll när jag kommer hem. Jag återkommer med bevis i form av bild på avsaknaden av pumpen.
Mr_J sa:Gaffelpumpen ser ut som min.
ree sa:Japp det var min pump.
AJ sa:Film!!!
jofahjalm sa:Mr_J sa:Gaffelpumpen ser ut som min.
ree sa:Japp det var min pump.
Jeppe Dav sa:FETT
Såå sjukt bra Film AJ & PJ ...... Lika grymma bilder durietz !!!!
Lets do it again ....
jofahjalm sa:1446 tittningar på SBR 22 filmen. Blir alla tävlande inbjudna till oscarsgalan, eller hur funkar det?
jofahjalm sa:Tack AJ och PJ för mediainsatsen.
AJ sa:Film!!!
jofahjalm sa:Kul att det var så uppskattat!
Angående bandning och franska linjer:
Jag och bullit hade nog överläggningar med den välsignade mullvaden och Evil/Ratbike-raceteam om hur bandningen skulle ske. Banorna hade ffa två franska linjer som var under diskussion. Angående att köra rakt ner i ravinen på tvåan så blev jag tipsad om möjligheten just innan rejset bandades. När jag och bullit tittade på det tyckte vi det var ballt och valde att banda så att möjligheten fanns. Bullit körde linjen för första gången innan träningen började. Jag valde att istället köra streams linje på insidan av stenen till ingången till ravien vilket jag hade snappat upp på hans filmklipp. Bandningen blev diskuterad på tävlingen och jag fick frågan från ett gäng om vi inte skulle banda av möjligheten, men vi sa bara att det var ok att köra där. För resultatet så var det nog ingen enorm tidsvinst att köra den linjen även om den var lite snabbare. Jag tror inte nibergs körde den rakta franska linjen trots han vann (även delad 1sta plats på sträckan).
Även på genomgången kom frågan upp om man skulle köra på stigen eller innanför banden. Vi ansåg att vi hade bandat så väl att vi kunde svara att innan banden räckte. När vi har den här typen av korta banor där man faktiskt kan banda ordentligt tycker jag det är betydligt bättre att göra så. Då blir det riktigt tight racing istället för cykelorientering där mest skamlös vinner.
Den andra franska linjen var att man kunde kapa en högerkurva på Nacke 4 och köra genom ljungen. Det hade redan börjat bli en strava-stig genom där. Den var inte lika självklart eftersom valet inte medförde något #döds. Vi valde oavsett att tillåta det eftersom det är roligare med hög fart och det kommer bli en stig där oavsett. Denna franska linjen var nog mer avgörande än den på Nacke 2
Till framtida rallyorganisatörer skulle jag vilja tipsa om att skaffa tillräckligt mycket band. Det gick åt bra mycket mer band än vad jag hade räknat med. Jag tror lätt vi använde över 1 km.
Tiderna förändras. Det där grön-gul-rosa norröna kitet ser man inte heller så ofta idag. :DAh, det är intressant att reflektera över förändringar på nackarna genom åren.![]()