[Kalender] SBR 22: SDR Nacke

Mer bilder
SBR22-Hucka.jpg

Resten hittar ni här https://happyride.se/2016/10/03/bildgalleri-sbr-22-nacke/

Tack Jofa med crew för ett premiumevenemang!

Tyvärr så räckte inte farten till ett premiumpris, men jag kunde åtminstone glädja häcklarna(och en fotograf...) med en praktvurpa på sistasträckan.

jofahjalm sa:
Upphittad gaffelpump återfås mot beskrivning, eller säljes till högstbjudande.

Fan också, det där ser ut som min! Å andra sidan fick jag den med cykeln och jag såg åtminstone 4 canyons till där.. Ska kolla ryggan ikväll när jag kommer hem. Jag återkommer med bevis i form av bild på avsaknaden av pumpen.

ree sa:
jofahjalm sa:
Upphittad gaffelpump återfås mot beskrivning, eller säljes till högstbjudande.

Fan också, det där ser ut som min! Å andra sidan fick jag den med cykeln och jag såg åtminstone 4 canyons till där.. Ska kolla ryggan ikväll när jag kommer hem. Jag återkommer med bevis i form av bild på avsaknaden av pumpen.

Är väl en av de vanligaste dämparpumparna. Förekommer ibland som no-name runt tvåhundringen, och ibland med nån logga för två eller tre gånger mer.

Tack för gött rejs. Tre punkor suger men tack för slang och kolsyra ni som bjuckade på teknisk zon mitt i skogen. Nästa gång ska jag köra knutless.

Bilagor

• DSC03391_small.jpg
    DSC03391_small.jpg
    180.7 KB · Besök: 128
Tack AJ och PJ för mediainsatsen.

Nu när vi har flera spekulanter på gaffelpumpen vill jag vara först ut med att föreslå att vi löser frågan genom en hederlig envig!

Snyggt vurpat Göran!

Japp det var min pump. Bildbevis:

20161003_190128.jpg

Det verkar som att det blivit en post-race-ritual för mig att glömma något.. Jag får börja hålla inventarielista tror jag. Skicka PM så kanske vi kan styra upp nåt?

Tack för att jag fick vara med på evenemanget, det lilla jag kunde vara med! Som sagt hänger jag gärna med på fortsättningar.

Hälsningar,

Niklas

Underbart! Detta är med god marginal den bästa film jag har sett i hela mitt liv. Jag tror med stor säkerhet att detta verk blir först med att sätta en perfekt 10.0 på imdb.

Den enda riktiga frågn är vad som var bäst i filmen? Swoop skriandes fula ord? Springpojken lös på cykeln? Görans krasch?

Äsch, jag har inte tid med detta, måste se filmen igen...

God fot med media är A och O! Att kontrollera omvärldsrapporteringen är grunden för varje framgångsrik revolution.

Mer seriöst, tack igen för den utmärkt förträffliga pressverksamheten.

Vill ännu en gång, från djupet av mitt hjärta, tacka Jofa & Co och samtliga andra arrangörer av SBR-tävlingar. Ni gör ett fantastiskt jobb. Tack vare er är det möjligt att rejsa lokalt under enkla och trevliga former utan krångel med licenser, resor och boende. För en weekend warrior som nöter kontorsstol och skyfflar siffror hela veckan är det värt hur mycket som helst.

Tack! Och keep up the gnar!

Tack för filmen AJ!
Grymt mycket värt för mig som inte kunde vara med men hojar på de här var och varannan vecka (hade gärna sagt var och varannan dag men sanningen är ju att det inte blir så ofta).

Då jag ser hur vissa linjer kördes tänkte jag passa på att höra med er om en viss linje, och kanske linjedragning generellt. Jag har nämligen inte kört, men ser 22 sekunder in i filmen, och även 1:20 in, på segment två, att ni körde linjen som genskjuter den lilla ravinen med en rak linje rakt och direkt ner i stenkistan. Vi har förut försökt styra av den utvecklingen genom att ha lagt grenar och träd där. Nu blir det en rak linje rakt igenom det hela, vilken inte är lika teknisk. Själv är jag öppen för förändring och utveckling och tycker det mest är intressant att det har gått åt det här hållet. För mig blir denna linje bara enklare då det personligen passar mig bättre med min Capra och min typ av åkning (även om det öppnar upp för hårigare fart med risk för värre krascher i stenröset). Men jag skulle gärna höra era funderingar på detta!! Vad tycker ni?

1:20 in i filmen visar den raka linjen väldigt klart, vilket kan jämföras med att köra ner i lilla ravinen ungefär där den som filmar står.

Ska bli kul att första gången ta denna linje, jag tar nog en runda i kväll :-)

AJ sa:

Senast ändrad:
Kan bara instämma med Streamarn. Grymt att någon tar sig i kragen och styr upp! Har själv sen i våras satt ihop 5 SS i Lidingöskogarna som är redo för rejs men det är ju det där med att få röven ur...

Kul att det var så uppskattat!

Angående bandning och franska linjer:

Jag och bullit hade nog överläggningar med den välsignade mullvaden och Evil/Ratbike-raceteam om hur bandningen skulle ske. Banorna hade ffa två franska linjer som var under diskussion. Angående att köra rakt ner i ravinen på tvåan så blev jag tipsad om möjligheten just innan rejset bandades. När jag och bullit tittade på det tyckte vi det var ballt och valde att banda så att möjligheten fanns. Bullit körde linjen för första gången innan träningen började. Jag valde att istället köra streams linje på insidan av stenen till ingången till ravien vilket jag hade snappat upp på hans filmklipp. Bandningen blev diskuterad på tävlingen och jag fick frågan från ett gäng om vi inte skulle banda av möjligheten, men vi sa bara att det var ok att köra där. För resultatet så var det nog ingen enorm tidsvinst att köra den linjen även om den var lite snabbare. Jag tror inte nibergs körde den rakta franska linjen trots han vann (även delad 1sta plats på sträckan).

Även på genomgången kom frågan upp om man skulle köra på stigen eller innanför banden. Vi ansåg att vi hade bandat så väl att vi kunde svara att innan banden räckte. När vi har den här typen av korta banor där man faktiskt kan banda ordentligt tycker jag det är betydligt bättre att göra så. Då blir det riktigt tight racing istället för cykelorientering där mest skamlös vinner.

Den andra franska linjen var att man kunde kapa en högerkurva på Nacke 4 och köra genom ljungen. Det hade redan börjat bli en strava-stig genom där. Den var inte lika självklart eftersom valet inte medförde något #döds. Vi valde oavsett att tillåta det eftersom det är roligare med hög fart och det kommer bli en stig där oavsett. Denna franska linjen var nog mer avgörande än den på Nacke 2

Till framtida rallyorganisatörer skulle jag vilja tipsa om att skaffa tillräckligt mycket band. Det gick åt bra mycket mer band än vad jag hade räknat med. Jag tror lätt vi använde över 1 km.

Tack för info jofahjalm! Kommentar nedan:...

jofahjalm sa:
Kul att det var så uppskattat!

Angående bandning och franska linjer:

Jag och bullit hade nog överläggningar med den välsignade mullvaden och Evil/Ratbike-raceteam om hur bandningen skulle ske. Banorna hade ffa två franska linjer som var under diskussion. Angående att köra rakt ner i ravinen på tvåan så blev jag tipsad om möjligheten just innan rejset bandades. När jag och bullit tittade på det tyckte vi det var ballt och valde att banda så att möjligheten fanns. Bullit körde linjen för första gången innan träningen började. Jag valde att istället köra streams linje på insidan av stenen till ingången till ravien vilket jag hade snappat upp på hans filmklipp. Bandningen blev diskuterad på tävlingen och jag fick frågan från ett gäng om vi inte skulle banda av möjligheten, men vi sa bara att det var ok att köra där. För resultatet så var det nog ingen enorm tidsvinst att köra den linjen även om den var lite snabbare. Jag tror inte nibergs körde den rakta franska linjen trots han vann (även delad 1sta plats på sträckan).

Även på genomgången kom frågan upp om man skulle köra på stigen eller innanför banden. Vi ansåg att vi hade bandat så väl att vi kunde svara att innan banden räckte. När vi har den här typen av korta banor där man faktiskt kan banda ordentligt tycker jag det är betydligt bättre att göra så. Då blir det riktigt tight racing istället för cykelorientering där mest skamlös vinner.

Den andra franska linjen var att man kunde kapa en högerkurva på Nacke 4 och köra genom ljungen. Det hade redan börjat bli en strava-stig genom där. Den var inte lika självklart eftersom valet inte medförde något #döds. Vi valde oavsett att tillåta det eftersom det är roligare med hög fart och det kommer bli en stig där oavsett. Denna franska linjen var nog mer avgörande än den på Nacke 2

Till framtida rallyorganisatörer skulle jag vilja tipsa om att skaffa tillräckligt mycket band. Det gick åt bra mycket mer band än vad jag hade räknat med. Jag tror lätt vi använde över 1 km.

...tvåans franska linje förbi ravinen tycker jag fortfarande är klart diskutabel. Fyrans rundning för att slippa en riktigt sakta kurva i off-camber tycker jag bara är bra och ger fyran mer flow

Tillbaka
Topp