[Kalender] SBR 26: Hell-Ass - premiumrullen har haft premiär!

Grym film! Längtar redan till nästa år!

Måste även säga att Pung Stalles höftrörelser inte går av för hackor!

Fan att jag ska vara så dålig och feg...vilken kanonfilm, det ser ju ut att ha varit hur kul som helst!

Men vem vet, nästa år kanske jag är lite mindre dålig och lite mindre feg och anmäler mig. Den stora fördelen för alla andra deltagare är i så fall att sistaplatsen därmed automatiskt är upptagen. Och dessutom kommer det att finnas hur mycket filmmaterial som helst på spektakulära krascher :-)

larsaw sa:
Att det inte får kapas träd i naturreservatet vet jag om, men om ett träd råkar gå av pga av olykshändelse borde ju vara en annan sak... :D

Tur att det inte är i reservatet, då. Men af Petersens kan ju bli putt förståss ;)

Och grym film från grymt evenemang med grym åkning från grymma cyklister på grymma banor.

Grymma filmer DrDurden och Janssons!

Hårdast måste ändå varit att köra på XC-hardtail från Corratec med vad som såg ut att vara 3 cm effektiv slaglängd på gaffeln :)

/Johan

Jag vill efterlysa fler rallyn! Dåliga rallyn är lite som Burgenfels, kanske sämst i klassen fulöl, men fortfarande öl. Det är helt enkelt en svår grej att misslyckas med. Även ett dåligt rally är fortfarande ett rally.

När vi har gjort Nackerallyna har vi självklart haft den enorma fördelen att de går på befintliga stigar som är bra (tack Arve!). Vi har varit ett gäng som har gjort lite underhåll på stigarna (som självklart är acceptabelt under allmansrätten). Men under försättningen att man har ett gäng stigar som är körbara för rally så var vi ett gäng, typ jag, Bullit, empo och Springpojken (+lite bonuspersonal) som ganska mycket kunde fixa rallyt under lördagen. Larsaw hjälpte till med tidtagningen. Tidtagningen med stickor är väldigt bra och kul, men helt klart den största kostnaden. Är man färre deltagare går det att ha mobiltelefonbaserade lösningar som kostar mindre. För egen del kan jag lätt tänka mig att betala mer för rally om det är vad som krävs för att det hela ska gå runt.

Så om du också vill hålla ett rally, gört! Jag vill rejsa fler! Känns det läskigt och svårt, fråga så hjälper vi till att få rull på grejerna. Mer fulrally åt folket!

Kan bara instämma med er Jofa o Stream!
ALLA rallyn uppskattas och känn ingen press på att behöva ha just fem specialsträckor.
Har en idé om att göra ett race med bara TVÅ sträckor som körs flera gånger, men mer om det i stora SBR-tråden...
Inte heller behöver någon känna stress för utmaningsnivån stigarna ska ge, vart rejs har sin karaktär :)

larsaw sa:
Kan bara instämma med er Jofa o Stream!
ALLA rallyn uppskattas och känn ingen press på att behöva ha just fem specialsträckor.
Har en idé om att göra ett race med bara TVÅ sträckor som körs flera gånger, men mer om det i stora SBR-tråden...
Inte heller behöver någon känna stress för utmaningsnivån stigarna ska ge, vart rejs har sin karaktär :)

Nu är samlingstråden uppdaterad.
https://happyride.se/forum/read.php/1/2144168

Svinroligt att jofa, bullit och springpojken styrde upp sbr26. Skitkul att det finns så mycket videos och bilder dokumenterade från racet!
Som mål till sbr27, fler tjejer till damklassen! (även om det är soft att vara säkrad pallplats).

Ps. Freeride Frida är INTE mitt nick på Happy även om det numera verkar användas (jofa) ds.

Skickade upp det här i allmänna SBR tråden i fredags, men skickar upp det här också.

Hade tråkigt på jobbet, så tänkte att jag kunde mysa med Excel och slänga ihop en serielista för SBR 2017 på försök. Se länk: https://www.dropbox.com/s/9mvwxiqsu0hwt5m/SBR 2017.xlsx?dl=0

Jag har tänkt så här:
- Alla som är med ska få poäng.
- Det är olika många i de olika SBR, ibland under 20 stycken och ibland över 50, så tex plats 17 i två olika race är värda olika mycket.
- Man får lika många poäng som andel människor man slog, dvs slog man 83% av deltagarna så får man 83 poäng.
- Plats 1-5 får bonus baserat på hur många som deltog i racet (dvs en första plats i ett race med 50 pers är mer värt än en förstaplats i ett race med 10 pers).
- Dam-klassen får dock en förenklad modell, då det är så få startande så funkar ovanstående inte riktigt.

Hiss eller diss?

Drog just titt nr 1000. Inga konstigheter!

1000png.png

Tillbaka
Topp