[Kalender] SBR 26: Hell-Ass - premiumrullen har haft premiär!

He he, jo, men jag swishar inte heller, eller går det att betala vid start med sånt där papper med ansikten på?

SUCK...!! Måste tyvärr dra mig ur då min fru drog till Malmö och lämnade mig själv med barnen hemma....När kör ni nästa gång???
Eller finns det en kids bana också...?

Nästa gång är antagligen nästa år. Om du har tuffa barn kan dom åka samma bana. Detta är inget som ordnas för att tjäna pengar eller för att underhålla den stora massan. Det är några branter i Hellas som vi rejsar på för att det är roligt. Det är inte för alla, utan bara för dom som vill ha just detta.

larsaw sa:
NI som race'ar, bara en liten hint, det finns risk för blött i väderprognosen... ;)

Ja det är ju cykelåret 2017, jag förväntar mig inget annat.

IMG_6085.JPG

Den spektakulära klipphällen innan sandbranten på 4an är hal som såpat glas. Resten av nackarna också för den delen.

All er tjuvträning har varit förgäves!
Jedi- reflexer kommer avgöra på söndag.

Skräckblandad pepp .. .

Är det någon som hittar ett par vita cykelglasögon med klara linser ute bland backarna så är de nog mina. De måste ha trillat ur väskan i #dödshalkan.

Senast ändrad:
Då min reservdel till hojen ej dök upp denna vecka (3-7 dagar my ass...) så ställer jag min plats till förfogande. Hoppas min del av bärsen och bullen smakar bra!:)

Hej,
Jag har tyvärr fått förhinder imorgon. Hoppas någon kan ta min plats!
Fantastiskt initiativ och roliga delsträckor, kör hårt!
/Ian Gotthard

Det ser ut som man kommer få krypa hem vägande 104 kg med tanke på alla bullar och bärs. Riktigt pepp!

Sträckorna är bandade och klara. Det blir fullt presspåslag, så ta fram finkläderna.

Ses imorgon och maxa hetsen!

Det där klacken med motorsåg var man ju inte beredd på. Fick en att inte fega så mycket som man tänkt.

Kände mig som Danny Hart! =D

Senast ändrad:
Kansliet jobbar för fullt med att få ut sträcktider och XL-lista för hågad att göra heatmap av...

IMG_2901.JPG

Tack för en grymt roligt tävling! Jag spontananmälade mig pga att jag träffade arrangörer på parkeringen när jag skulle ut och cykla stig. Någon trevlig Huddinge-bo guidade mig runt på specialsträckorna innan start. Grym stämning! Det var ljudet från motorsågen som gav mig mod att ta mig ner för den sista kurvan.

Ett stort tack till alla som pusslat ihop racet, tidtagning etc! Bulle bärs och rally!
Nästa år har redan hört av sig och lovat färre vurpor, starkare ben, högre fart och oändligt mycket mer swag!

Ser kul ut. Håller tummarna för mer bilder,

Är Pung Stalle släkt med Kung Stalle eller är det bara en slump?

/Johan

Tack till alla iblandade. Det var kul att så många ville komma och rejsa/fota/häcka/äta bullar, Som ni ser ovan blir det uppenbarligen ännu bättre nästa år!

Tackar för fenomenal tillställning! Inväntar med spänning mer bildmaterial, och film!

Tackar för grymt skoj dag!! Torra klippor, motorsågar o dödsbranter....vad mer kan kan man begära!???

Det ligger en del film och bilder i facebookgruppen "Vi som cyklar MTB i Stockholm".

I Bjarne Olofsson kan man se tomcaten i en crash som heter duga. Det är utspolning av framhjulet i hög fart mot gapet på Nacke 4/SS5 som han glider ner i. Hoppas det gick ok.

tomcrash.jpg

jofahjalm sa:
I Bjarne Olofsson kan man se tomcaten i en crash som heter duga. Det är utspolning av framhjulet i hög fart mot gapet på Nacke 4/SS5 som han glider ner i. Hoppas det gick ok.

Aosch!!
Annars va' den här rätt fin ?
IMG_2902.PNG

För övrigt är jag riktigt impad av att så många (typ alla) tog sig ner för alla sträckor på två hjul, lägstanivån har verkligen höjts ??????

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp