[Kalender] SBR 26: Hell-Ass - premiumrullen har haft premiär!

Han svara just att han ska fila ytterligare och kommma med en version till happy. Kul att AJ och PJ får lite utmanare efter att ha dominerat SBR-rallyfilm-scenen i flera år. 2017 blir något av ett guldår för filmkonsten. Sedan Earthed 5, Law of Fives har varit dåligt, sedan nu... BLAM! Pepp!

Ska försöka mej på en redigering, korta ner, lägga in lite musik mm :-) Har i princip ingen erfarenhet av filmning/redigering så filmen på FB är ett snabbt ihopklipp från mobilen. Så det kommer mera...

Men nästa gång kommer jag att rejsa, så då får någon annan dokumentera :-)

/Bjarne

Bara hård musik passar, annars tycker jag den vart bra som dom är, det är viktigt att det går o hör hur fälgar o däck plågas till bristningsgränsen!

Sen har vi ett viktigt moment kvar så här post-Hell Ass-raceday, det är att utse vinnaren av bästa bild!
Efter att ha sonderat bilderna som kommit upp hittils så har jag följande förslag:
Bästa RaceFace
Bästa "holy shit moment"
Bästa Happy-face (som ska avspegla hur kul det är att race'a SBR)

Ett minimikrav tycker jag är att det måste gå att tyda cyklistens sinnesstämning i ögonen, därav går tyvärr många bilder med speglade/mörka googles bort :/
Möjligen kan bilder utan ögon-spotlight tänkas kvala in i RaceFace-kategorin om det i övrigt framgår hur "attackerande" cyklisten är...

Personligen tycker jag följande kvalar in (men fyll gärna på med era egna favoriter):
Bästa RaceFace:
A
IMG_2904.PNG

B
IMG_2906.JPG

C
IMG_2918.PNG

D
IMG_2914.PNG

E
IMG_2926.PNG

F
IMG_2923.PNG

G
IMG_2922.PNG

Bästa "holy shit moment":
H
IMG_2908.PNG

I
IMG_2911.PNG

J
IMG_2920.PNG

K
IMG_2925.PNG

L
IMG_2927.PNG

Bästa Happy-face:
M
IMG_2907.PNG

N
IMG_2913.PNG

Stort stort cudos till Magnus, Janssons och övriga fotografer!

Det var dålig styrsel på pallen. Sponsorerna kommer INTE vara nöjda!

Det är endast DH-Karin som representerar som ett riktigt proffs.

Bilagor

• IMG_7091.JPG
    IMG_7091.JPG
    489.2 KB · Besök: 98
larsaw sa:
Sen har vi ett viktigt moment kvar så här post-Hell Ass-raceday, det är att utse vinnaren av bästa bild!
Efter att ha sonderat bilderna som kommit upp hittils så har jag följande förslag:
Bästa RaceFace
Bästa "holy shit moment"
Bästa Happy-face (som ska avspegla hur kul det är att race'a SBR)

Ett minimikrav tycker jag är att det måste gå att tyda cyklistens sinnesstämning i ögonen, därav går tyvärr många bilder med speglade/mörka googles bort :/
Möjligen kan bilder utan ögon-spotlight tänkas kvala in i RaceFace-kategorin om det i övrigt framgår hur "attackerande" cyklisten är...

Personligen tycker jag följande kvalar in (men fyll gärna på med era egna favoriter):
Bästa RaceFace:
A

B

C

D

E

F

G

Bästa "holy shit moment":
H

I

J

K

L

Bästa Happy-face:
M

N

Stort stort cudos till Magnus, Janssons och övriga fotografer!

Förslag "Holy Shit Moment" :-)

FullSizeRender3.jpg

jofahjalm sa:
Det var dålig styrsel på pallen. Sponsorerna kommer INTE vara nöjda!

Det är endast DH-Karin som representerar som ett riktigt proffs.

Vadå? Att jag armbågar Freeride-Frida i ansiktet? Det är väl så man gör va? Jag lät ju bli att klippa bromsslangar och järnröra knäskålar, så en armbåge i ansiktet är väl det minsta jag kan bjussa på när hon har haft mage att spöa mig.

Ja tack som fan till hela staben för ett topp-arr!
Tyvärr slutade det i urberget för mig ca 1min in på SS1. Försökte köra vidare men kunde inte hålla i styret ordentligt. Jävligt surt för jag var riktigt pepp men det är sånt som händer. Men jag hann istället sitta och surra lite med sekretariatet (aka Larsa), vilket var trevligt. Samt stå i DH-kurvan och se motorsågsshowen. :)

Grymt bra kört till de som stod på pallen!

Jag är dock mest impad av David. Sist han körde ett SBR var 2008 (!), det andra i ordningen. Nu dammade han av sin hoj från 2003-2004 och var med på nr 26. För de som inte var med back in da days, så har det nästan hänt lika mycket med sträckornas karaktär som med hojarna på nio år.

Schreddan sa:
Jag är dock mest impad av David. Sist han körde ett SBR var 2008 (!), det andra i ordningen. Nu dammade han av sin hoj från 2003-2004 och var med på nr 26. För de som inte var med back in da days, så har det nästan hänt lika mycket med sträckornas karaktär som med hojarna på nio år.

Kan ju också tillägga att hans cykel stått orörd sen SBR 2 fram till SBR 26. Ett litet nätt uppehåll på 9 år bara :-D

Stalle

Från det där till skrevsåg på en timma får ses som en bra utveckling :)

Riktigt bra case av en whyte i Bjarnes filmmaterial på gapet.

Gushem sa:
Jofa kör bort sig och blir förnedrad

Den välsignade mullvaden upplyste just mig om detta grundlösa och skandalösa påhopp. Han krävde att verkligheten förtydligades:

skandal.jpg

Mullvaden kräver bot i öl eller blod. Snälla, välj inte det senare...

Vilken produktion! Otroligt grymt! Detta är ju material för en förstasida på Pinkbike och ett par guldpalmer!

Juck och faceplants i världsklass, nästan så att man ångrar att man inte var där!

Om stalle fixar det här till nästa år (gärna iförd mankini) så finns det inget som kan hindra mig att dyka upp:
grinding.jpg

Att det inte får kapas träd i naturreservatet vet jag om, men om ett träd råkar gå av pga av olykshändelse borde ju vara en annan sak... :D

Tillbaka
Topp